[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Har ju en ergon sm sport gel woman 9-12cm jag vill sälja. Oanvänd . kan inte sadlar och vet inte vad 9-12 betyder....men gissar att det inte är jättebrett?

Edit. Inte
Hm, Ergonsadlar brukar ju heta S/M eller M/L. Av just den modellen verkar M/L vara 155 mm bred. Dessutom cyklar jag själv på Ergonsadlar över hela cykelstallet och flickvännen kör Ergon på sin gravelcykel, men den är av en annan sort.

Efter att ha skrivit ovanstående kollade jag hur breda mina Ergonsadlar är som är för smala för henne, och de är 153 mm. Mao är din sadel inte tillräckligt bred dessvärre.

Någon som har en kort men bred sadel? Har en flickvän som inte är överens med sin sadel och avser leta lite mer seriöst. Jag har köpt lite olika begagnade finsadlar till mig själv genom åren när jag försökt "hitta rätt" (vilket jag har, och därmed har typ sju likadana sadlar..), men mina sadlar är lite för smala för henne vilket gör att hon hamnar för långt bak på dem.

Har du något som kan passa? Tänker bredder 155-168 eller vad de kan vara. Specialized Power Mimic ser fin ut, enligt bild, men kan tänkas prova lite vad som eftersom man ju väljer sadel med röven och inte ögonen. ☺️

Btw så cykelpendlar hon varje dag året om och bikepackar lite, så sadeln kommer komma till användning om den blir rätt!

Tycker ca 500 kr är rimligt för en fin begagnad sadel, men givetvis lockande med mindre än så eftersom det är ren utprovning det handlar om. Vi finns i Göteborgsområdet, men står såklart för frakt om du orkar greja med det!

Visa bilaga 855738
Kan hända jag har något liggandes i någon låda. Kan kika när jag är åter hemmavid...

Redigerat: Jag kan behöva en liten pet i mitten av nästa vecka eller så om jag inte återkommit till dess.
Avd: huvudet fyllt med bygg-kom-ihågs...

Hm, Ergonsadlar brukar ju heta S/M eller M/L. Av just den modellen verkar M/L vara 155 mm bred. Dessutom cyklar jag själv på Ergonsadlar över hela cykelstallet och flickvännen kör Ergon på sin gravelcykel, men den är av en annan sort.

Efter att ha skrivit ovanstående kollade jag hur breda mina Ergonsadlar är som är för smala för henne, och de är 153 mm. Mao är din sadel inte tillräckligt bred dessvärre.
S/M är det.
Nån annan kan gärna ta (köpa) den då ingen hemma vill ha den.
Jag har testat och tycker den funkar men vad vet jag. Målgruppen vägrar.
Kunde cyklat på den själv men nån gräns måste finnas

Skänkes, först till kvarn. Fler bilder kan ordnas om så önskas. En av skruvarna till klossarna saknas, den har jag skänkt här i tråden får något år sen...
Snabbt o strulfritt önskas
1000008223.webp
1000008224.webp

Tillbaka
Topp