Storlek Adidas skor

Royal T

Medlem
Storlek Adidas skor
Hej alla hojare!

Jag kör idag med Shimano 151 skor i storlek 43, men är sugen på ett par Adidas Adistar Ultra då mina Shimano spricker av ålder. Dessa är dock svåra att pröva här i södra Sverige (speciellt i helrött då dessa inte verkar säljas i Europa) så jag undrar om någon där ute kör med dessa eller vet nåt specifikt om Adidas och kan uttala sig om dessa skor är åt det breda hållet, stora eller små för sitt storleksnummer osv.

Jättetacksam för synpunkter!

Royal T

Storlek Adidas skor
Jag hade ett par Shimano SH-MT20 i storlek 43 som satt bra men efter att de sett lite för mycket lera över åren och därför luktade lite för mycket ruttet lik så har jag nu ett par Adidas El Moro i storlek 42 2/3. De är lagom "långa", lite smalare över hälen (vilket passar mina fötter, Shimano satt lite för löst där egentligen) men bredare än de gamla skorna över resten av foten. Funkar bra för mig iaf.

Storlek Adidas skor
Hmm, i och för sig racerskor jag tittar på, men mina Shimano 151 är lite stora i storlek 43 och enligt ovanstående inlägg kanske man skulle välja 42 2/3 (9 us)...
Ingen som vet handlare i Sverige som försäljer Adidas skor?

Storlek Adidas skor
Jag köpte för ett tag sedan ett par Adidas racerskor. Det var lite konstiga storlekar på dem. Jag har 42 i vanliga skor och till mig passade 43 1/3 perfekt.

Storlek Adidas skor
ja upplevde de jag fick hem som små i storlekarna o väldigt smala.

men ni som vill ha dem, ni får passa på, för adidas har slutat att göra cykelkläder o tror att även skorna räknas in i den kolektionen.

Tillbaka
Topp