Storlek på Stinky

bernfort

Ny medlem
Storlek på Stinky
Vilken stl skall jag välja på en beg Stinky? Den skall köras av en 16-årig grabb som är 180cm och rätt proportiornerligt bygg vad gäller längd på armar/ben/rygg. Han har åkt xc i många år, men är ny på liftburen åkning. Användning att åka och leka och lära sig på Vallåsen och på semester i Alperna.
Kanske det finns bättre alternativ än stinky, men det finns ett visst utbud av beg stinky på prisnivån 8-11000.
Medium eller Large?

Storlek på Stinky
180 cm är väll nästan på gränsen där man kan ha både M och L och det är mer en smaksak, jag skulle valt en M eftersom det brukar vara roligare med lite mindre hojjar om man ska dundra på utför.

Storlek på Stinky
M. Han har väl i stort sett växt klart? Blir han över 185 eller inte trivs på korta utförshojar så kan du nog satsa på L. Generellt vill många ha mindre hojar nerförs än slättförs.

Senast redigerad av en moderator:
Storlek på Stinky
Nu vet jag inte hur Stinkyn är storleksmässigt, men jag med mina 181cm valde faktiskt att gå upp till Large på min Specialized Pitch, när jag provcyklade en medium så satt jag rejält ihopkrupen.

/Carl

Storlek på Stinky
carl.josefsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu vet jag inte hur Stinkyn är storleksmässigt,
> men jag med mina 181cm valde faktiskt att gå upp
> till Large på min Specialized Pitch, när jag
> provcyklade en medium så satt jag rejält
> ihopkrupen.
>
> /Carl

en pitch är ju inte direkt en cykel som riktar sig till hård liftåkning...

Storlek på Stinky
medium=15,5" large=16" somsagt, inte så mycket skillnad...men jag tror att en large skulle passa bättre en en medium, om han växer 1-2cm så blir m för litet...

Tillbaka
Topp