Storleksguide Rapha

Stenkan

Medlem
Storleksguide Rapha
Hej!

Är sugen på att köpa en tröja från Rapha, antingen en Classic Sportwool Jersey eller en Pro Team Jersey, men är lite osäker på deras storlekar. Har någon av er erfarenhet av kläder från dem skulle jag tacksamt ta emot storlekstips. Är 184 cm och väger 71 kg.

Och när jag ändå är igång, är kepsarna snygga i verkligheten? Hur sitter de? Kanske skulle vara värt att köpa en bundle med tröjan, keps och strumpor tänker jag? http://www.rapha.cc/classics-pack

Mvh,
Stenkan

Storleksguide Rapha
Stenkan skrev:
-------------------------------------------------------
> ... antingen en Classic Sportwool Jersey eller en Pro
> Team Jersey, men är lite osäker på deras
> storlekar. Har någon av er erfarenhet av kläder
> från dem skulle jag tacksamt ta emot
> storlekstips. Är 184 cm och väger 71 kg.

Medium eller möjligtvis till och med small. Lite beroende på hur tajt du vill att den ska sitta.
Tyvärr har det skiljt lite på storlekarna mellan mina senaste beställningar och dessutom mellan olika modeller. Du har dock 90 dagar på dig (om jag minns rätt) att skicka tillbaka och få en ny storlek.

Waiver: inte testat Pro Team Jersey

> Och när jag ändå är igång, är kepsarna
> snygga i verkligheten? Hur sitter de?

Snygga, men lite små i storlekarna är min uppfattning.

/T

PS Undrar om jag ska öppna ett inofficiellt Raphaprovrum.

Storleksguide Rapha
Gällande Pro Team Jersey. Jag har en small, och jag är 172cm och väger 70-75kg. Och det är den bästa tröja jag haft. Den är tight och ganska kort (förutom armarna som är ganska långa). Lite som Castellitröjorna som Garmin-Cervelo använder i år. Men den är gjord av ett riktigt bra stretchmaterial som följer och anpassar sig efter kroppen. Hur som helst; om du är 184cm så tror jag small blir för liten (läs kort) om du ska köpa en Pro Team Jersey.

Och som sagt, kepsen är ganska liten. Köpte en medium som jag sedan bytte mot en large. Den är snygg! Lite tjockare än de kepsar jag har använt innan.

Och om du köper fel storlek, så går det riktigt smidigt att byta kläder från Rapha. Man får en ny vara på ca en vecka,

Senast ändrad:
Storleksguide Rapha
Huggelito sa:
Finns de någon återförsäljare i Stockholm? Har cykelcity något hemma på hyllorna? Brottas med storleksbekymmer...

Nej. Rapha har slutat med att sälja via andra butiker än sina egna, CykelCity sålde ut det de hade i höstas.

Ang. storlekarna så är jag 174/69 och i överdelar har jag S i classic, M i lightweight, super lightweight och Pro. Tröjorna och jackorna i de andra kollektionerna än classic är bra i ärmar och midja men för tajta över bröstet då jag har lite mer bröstmuskler än en "riktigt" cyklist...har simmat för mycket.
I byxor har jag S i Pro och tror att XS skulle vara bättre i Classic (har ett par i S men de är inte så tajta).

Storleksguide Rapha
Jocke77 sa:
Huggelito sa:
Finns de någon återförsäljare i Stockholm? Har cykelcity något hemma på hyllorna? Brottas med storleksbekymmer...

Nej. Rapha har slutat med att sälja via andra butiker än sina egna, CykelCity sålde ut det de hade i höstas.

Ang. storlekarna så är jag 174/69 och i överdelar har jag S i classic, M i lightweight, super lightweight och Pro. Tröjorna och jackorna i de andra kollektionerna än classic är bra i ärmar och midja men för tajta över bröstet då jag har lite mer bröstmuskler än en "riktigt" cyklist...har simmat för mycket.
I byxor har jag S i Pro och tror att XS skulle vara bättre i Classic (har ett par i S men de är inte så tajta).

Ok jag är 182/83 kör L på Craft och Trimtex låter som jag bör göra samma på Rapha då också va?

Storleksguide Rapha
Jag har S i båda byxa och tröja i princip alla märken. Det är endast när det är "pro fit" eller "race fit" som jag måste ha M i tröja pga av att det blir lite väl tajt över bröstet. Har tex M i Trimtex Pro-tröja....så jag skulle ta samma strl på Rapha Pro som i Trimtex Pro men ner i strl på Rapha classic jmf Trimtex Pro.

Tillbaka
Topp