Större kedjering på FSA SL-K Vevparti

Mr_ewing

Aktiv medlem
Jag har ett FSA SL-K vevparti som jag vill ha en större kedjering på - den som sitter på (32T) gör att jag trampar ur redan runt 35km/h.

Jag skulle vilja ha ett 38T eller 40T drev istället men är väldigt osäker på vad som passar.
Har hittat dessa som ser ut att ha samma infästning:

Är det någon som har koll på om det funkar eller något annat som skulle passa vevpartiet- bifogat på bild.

Bilagor

• IMG_3249.webp
    IMG_3249.webp
    411 KB · Besök: 51
Senast ändrad:
Har hittat dessa som ser ut att ha samma infästning:
Vad baserar du det på? Din bild säger ju mer eller mindre ingenting med tanke på att det är en låsring i vägen. Kikar du på FSAs egen hemsida vilka ringar de erbjuder för just SL-K så ser inte infästningen riktigt ut så:

1751887001393.webp

Sedan är ju frågan även hur mycket större du får plats med innan klingan tar i kedjestagen…

Storleken är inte ett bekymmer men utbudet på klingor som är större än 34T är skralt...
Har du tittat på FSAs hemsida? Följer du länken i min inlägg ovan syns ju tydligt att det finns 38T både för "vanlig" kedja och HG+. Sedan huruvida någon har dem i lager är förstås en annan fråga, men verkar ju i värsta fall gå att beställa direkt av FSA…

Vad baserar du det på? Din bild säger ju mer eller mindre ingenting med tanke på att det är en låsring i vägen. Kikar du på FSAs egen hemsida vilka ringar de erbjuder för just SL-K så ser inte infästningen riktigt ut så:

Visa bilaga 778694

Sedan är ju frågan även hur mycket större du får plats med innan klingan tar i kedjestagen…
Men du verkar ha rätt i att FSA har en egen standard för dessa - verkar inte finnas något annat märke som passar tyvärr.

Tillbaka
Topp