Strava - Kan inte hitta segment

Trixter

Medlem
Hej!

Jag försökte idag för första gången lägga upp ett segment i Strava. När jag har markerat sträckan och klickat på Next så får jag upp en text som säger:
"We found some existing segments that look very similar to the one you are creating. Please verify that you aren't creating a duplicate segment."

Skitbra tyckte jag. Då kan jag bara lägga till det segmentet istället för att lägga upp ett nytt... men jag lyckas inte söka fram det. Varken i Segment Explorer eller i Segment Search. Är det någon som varit med något liknande?

Bilder från Strava

Bilagor

• Strava1.png
    Strava1.png
    67.7 KB · Besök: 115
  • Strava2.png
    Strava2.png
    11.2 KB · Besök: 118
Det här är ju ett av problemen med strava. 4 miljoner olika segment på samma ställen inlagd av personer med allt ifrån iPhones till exklusiva polardatorer. Ibland stämmer datan inte helt enkelt.
Ej populära segment syns ju inte heller. Vill man leta segment på en bra karta så skriv "doogal strava" på Google och gå in på den länken. Där kan man leta mycket bättre samt klicka in på en snabblänk för att hamna rätt på strava.

För övrigt så är verkligen less is more gällande segment på strava, men jag tycker det ser ut som att du bara vill ha halva sträckan som ett segment. Låt bli det och cykla hela vägen istället ?.

NickPick sa:
...
För övrigt så är verkligen less is more gällande segment på strava, men jag tycker det ser ut som att du bara vill ha halva sträckan som ett segment. Låt bli det och cykla hela vägen istället ?.

Jo, det var det jag tänkte när jag såg att det fanns ett längre segment. Men jag måste hitta det först! :D

Det är lite magiskt hur det fungerar, eller inte fungerar.
doogal är bra men en del segment kan jag bara hitta genom att råka köra dem eller tjuvtitta på vad nån annan kört.

Sen såg jag att man kan luska fram segment man varit i närheten av genom att klicka på "Don't see the segment you're looking for?"

Är det inte någon av de två under "Verify Similar Segments" till vänster?
* Gattjärnsvägen -> Kolarbyn
* Kolarbyn -> Gattjärnsvägen

Stumpy sa:
Är det inte någon av de två under "Verify Similar Segments" till vänster?
* Gattjärnsvägen -> Kolarbyn
* Kolarbyn -> Gattjärnsvägen
Jo, det är precis dem jag letar efter men jag kan inte söka fram dem via varken Segment Explorer eller Segment Search. Inte heller via doogal.

Trixter sa:
Stumpy sa:
Vad vill du göra med dem?
Cykla dem! :D Men då behöver jag se dem på kartan för att veta var de går.

Mm, men är det inte det scenariot jag beskriver då?
Om du går in på aktiviteten i fråga och kollar "Don't see the segment you're looking for?"
Så ser du mer grejor?

Eller som jag sa, kolla på andra segment på rundan, kolla leader board och se vilka andra segment de andra cyklade samma runda som de tog PR.

De bästa publika segmenten är ju de där nån snubbe eller snubba gjort hela sin egna specifika runda till en öppen tidshets. Oslagbart.

jonte987 sa:
Trixter sa:
Stumpy sa:
Vad vill du göra med dem?
Cykla dem! :D Men då behöver jag se dem på kartan för att veta var de går.

Mm, men är det inte det scenariot jag beskriver då?
Om du går in på aktiviteten i fråga och kollar "Don't see the segment you're looking for?"
Så ser du mer grejor?

Eller som jag sa, kolla på andra segment på rundan, kolla leader board och se vilka andra segment de andra cyklade samma runda som de tog PR.

"Don't see the segment you're looking for?" gav ingenting men jag testade ditt andra tips och se på fan! Hittade en snubbe som cyklat ett segment i närheten och när jag kollade hans runda så fanns det saknade segmentet med! :)

Tack för hjälpen!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp