Stuga nära stigarna

• Trådstartare Trådstartare Ben
  • Start datum Start datum

Ben

Medlem
Stuga nära stigarna
Godmorgon Cyklister

Tjocka släkten från Skåne har lite att fira. Så vi ska troligen på gemensam semester i sommar. Jag lobbar självklart för ett ställe där jag kan cykla mtb. Ett av förslagen är Stockholm vilket jag tycker vore perfekt. Så jag har ju berättat för min dotter å hennes kusiner om hur roligt det är på Grönalund mm.

Så jag behöver hjälp av er nu att hitta en camping/stugby där vi kan hyra 3-4 stugor en vecka i sommar. Dessa punkter är ganska viktiga för att jag ska stå ut med dem å tvärtom.

1. Nära till fina cykelstigar.

2. Bad

3. Att det går tåg eller bussar till sthlm

Tack på förhand

Stuga nära stigarna
Det finns ju stuguthyrning i Flottsbro, Huddinge. Du har 50 meter till justa xc-banor, där har ju en deltävling i sm i xc gått av stapeln runt knutarna. Liftarna körs ju numera även på sommaren och Spårvägens DH-sektion har byggt en ruggig downhillbana (jag vågar knappt gå nerför utan klätterutrustning på vissa ställen). Dessutom är det en fin badstrand alldeles nedanför slalombacken. Det var dagens tips.

Stuga nära stigarna
Det finns ju rätt bra möjligheter vid Hellas också - stugby, badstrand och mtb-vänliga stigar i massor. Dessutom hyfsat nära stan

Stuga nära stigarna
Tackar, Flottsbro är faktiskt den enda jag har kollat på ännu. Ser intressant ut.

hakanf : Vad finns nere i hellas? Jag hittar bara Flatens camping.

Stuga nära stigarna
Tack Ludenben men vi (jag) vill bo lite närmare Stockholm. Kolmården var vi på för några år sedan. Ingen cykling då..men man måste tänka på de andra åxå ibland ju.

Stuga nära stigarna
Från Flatenbadet går det flera stigar och ett endurospår som man kan köra bort till Hellasgården.
Så den uppfyller alla dina önskemål.

Stuga nära stigarna
En liten blänkare om Flottsbro också. De har, eller har i alla fall haft någon slags regel som säger att man inte får hyra stuga om man redan är bosatt i Stockholmsområdet. Vet inte hur det är med den regeln numera, men det kanske inte skadar att låta någon av kusinerna från landet stå för bokningen.

Håller även med Anderski om Lida. Stort och trevligt friluftsområde, som dessutom ligger mer avskilt än Flottsbro. Kanske lite för avskilt för vissas smak, men det är ju upp till var och en att avgöra.

Stuga nära stigarna
Jag måste bara berätta att jag var ute vid Flottsbro/Häggsta igår för att kolla efter Häggstas klätterberg eftersom jag av ngn outgrundlig anledning aldrig har varit där. Uj! Om ngn i tjocka släkten klättrar är Flottsbro rätt ställe! Jag vet en klippa jag kommer att undersöka närmare, hehe...Det är mycket få saker som är så vackert som berg.

PS Idag ska jag iväg och lyssna på ett föredrag om sommarens expedition till Mt Everest av Magnus Flock och Fredrik Sträng. :-) DS

Stuga nära stigarna
Ingen i släkten som klättrar. Mtb,cross,jakt,fiske,fotboll,ridning... Men nu är det ju så att några hästar å motorcyklar får inte plats om jag ska ha cykeln med.

Tack för tipsen, det blir svårare och svårare.
Sitter å googlar lite, man blir sugen på semester när man ser alla sjöar å sommarbilder.

Tillbaka
Topp