Stulen Cannondale Stockholm!

Hej! Skulle bara vilja varna er köpare (då jag inte har något hopp om att den här kommer återfinnas), om att min sambos Cannondale Topstone 2, 2021 (lila) blev stulen ur Odenplans Cykelgarage (Sthlm) mellan 7/12-10/12 2023. I allmänhet ett väldigt säkert garage (bara folk med tag som kommer in, kameraövervakat, låst för inpassage av de som hyr under natten). Men, någon har väl gjort ett beställningsjobb på hans cykel, de förstörde dörrarna in till garaget och sågade av båda låsen. Så, om ni ser en lila Cannondale Topstone 2, från 2021 ligga uppe till salu, kika gärna så ni inte råkar köpa hem en cykel med ramnr AC18174 - för då är det hans. Händelsen är polisanmäld, och jag har begärt ut kameramaterial från garaget, men man vet ju att det inte kommer leda någonvart. Ville mest bara hojta till er framtida köpare, så ni inte råkar köpa något stulet! Om tjuven är lat och inte tagit isär cykeln, så ska det vara ett par gravelking panaracer, 43mm på cykeln.

Svintråkigt, andra gången han blivit av med cykel… Själv vågar man inte ha cykeln någon annanstans än hemma, då man vet att varken kameraövervakning eller ”enbart inkomst med tag” stoppar en tjuv.

Hittas cykeln finns det självfallet en hittelön. :)

Senast ändrad:
Trist som f*n när det händer.
Håller utkik i närområdet.
Har du en bild på cykeln så kan det kanske underlätta för folk att känna igen den.

Trist som f*n när det händer.
Håller utkik i närområdet.
Har du en bild på cykeln så kan det kanske underlätta för folk att känna igen den.
Men verkligen. Tråkigast är ju att man vet att man aldrig kommer att få se skymten av sin cykel igen, då polisen inte prioriterar den här typen av brott alls. Har bara bilder på den när den har packning på sig, bifogar här! Ena inzoomad print screen, på andra bilden står den tillsammans med min Kona (stulna cykeln är den som inte har väska på gaffeln)
IMG_8835.png
IMG_7730.jpeg

Men verkligen. Tråkigast är ju att man vet att man aldrig kommer att få se skymten av sin cykel igen, då polisen inte prioriterar den här typen av brott alls. Har bara bilder på den när den har packning på sig, bifogar här! Ena inzoomad print screen, på andra bilden står den tillsammans med min Kona (stulna cykeln är den som inte har väska på gaffeln)
tyvärr e dessa brott extremt lågprio på numera polisen stockholm tar inte ens emot upphittade cyklar längre utan man får numera maila in ramnummret o är ramnummret inte anmält stulet så e den good to go så att säga o behålla...

Tillbaka
Topp