Stulen Cykel - Ulricehamn (Upphittad)

Morfum

Ny medlem
Stals mellan 10:de och 11:de (kl 18:00) oktober på karlslätts från cykelrummet i Ulricehamn.
Inte mycket kvar av det ni ser på bilden förutom ramen, sadelstolpen och sadeln + lite annat billigt slit o släng saker som inte hade tjänat slut än..
Ingen pakethållare kvar samt annan grövre framdämpare och ser allmänt "biffigare" ut.
Cykeln i sig är inte värd mycket i pengar men värd mycket för mig pga vissa delar samt att jag har den för min rehabilitering för ryggen, cykelfästet för grabbens cykelvagn satt pga detta på denna cykel vid tillfället då han alltid är med mig och tränar..

IMG_1409.JPG

B1 wannabe
marzocchi 100mm luftgaffel
Big Earl DH styre 720mm + styrstam (vit)
Acera växlar och vevparti (bytta klingor), dual reglage
LX kassett 11-36
Modifierade V-bromsar för grövre däck
Racing Ralf framdäck
Semislick backdäck
Svarta fälgar, ekrar och nav (typ alexrims har jag för mig)
Vita nya Giant lock-on handtag med blå låsring
Fäste för Chariot cykelkärra vänster bak i hjulaxeln
Vanliga svarta plastpedaler
Bakvänd stänkskärm fram, stripad i gaffelbryggan.

en väldigt älskad bastard mao..

Kontakta mig på j(punkt)frandas@gmail.com
07två3 14 17 7tre

Senast ändrad:
Har mest annonserar ut det på fb mm samt så ska jag kolla runt idag. Var sjukt less igår men lite mer realistisk idag, det är inte cykeln, det är att jag kan inte cykla längre med min grabb som stör mig så fruktansvärt samt att det känns som dom har stulit det från honom..

Det var dina pappa-pojk turer jag tänkte på när jag såg tråden igår. Men jag nämnde inget för jag hoppades att du inte tänkt så långt ännu.

Man blir ju bara så skit-less. Å dina vägnar!

Gå in i Yardsale-tråden och tigg/köp en ny ram i rätt storlek så har vi dig snart på banan igen. Resten löser sig. Det vet du!

Tack. Det löser sig ja, jag vet. Idag har jag åkt runt och kollat vanligaste dumpingsställena samt närområdet. Men men, polisanmälan är gjort och har fått tillbaka mina andra cyklar genom dom 2ggr.. Hoppas på Karma denna gången med. Ångrar inte direkt att vi flyttar från detta området i mitten på november.. 4 stölder på ett år + ett antal grannars cyklar. Lite väl många nycklar i omlopp kanske. Men, det löser sig bara jag får tag på ett fäste till en Chariot-vagn som inte kostar skjortan.

bild4.JPG

Upphittad och ganska mörbultad men det är väl trösten.. gör man inbrott för att sno en cykel så kan man gott krascha så gaffel/styre vrider sig 180 grader. Men nu är det en del fixade så är det bar till att köra igen =D
woohoo!

som fan!!
Min och grabbens älskade bastard!!
Nu behöver jag bara nya handtag, bromshandtag bak, bakväxel, sadel, skärmar, lampfästen till mina nya lampor (doh) och annat smått och gott. Se måste jag kolla att inte ramen är sned...
Men jävlar, glad så jag bjuder en full finne på kaffe!! Bara det att lite delar är hela och fästet till vagnen samt gaffeln inte är totalkvaddad. :)

Senast ändrad:
Japp, dock har glädjen svalnat något då jag insett hur mycket som var trasigt på den, verkar nästan som den är krockad/påkörd. Ramen känns konstig och lite annat mer än jag såg vid första anblick är trasigt.
MEN glad för det är jag, gaffeln har klarat sig hyggligt, styre, stam likaså samt fästet till charioten. Ska försöka mäta upp ramen/vevpartiet i morgon för att se hur domen lider.
Nu är det dock lugn och ro i soffan med lite finöl och sedan ett glas vin och surfning på happy.

Tillbaka
Topp