[Stulen] Elcykel i Malmö

David_J

Aktiv medlem
[Stulen] Elcykel i Malmö
Happy må vara delat i frågan om elcyklars existensberättigande men hatet mot cykeltjuvar är ändå större.. ;)

Igår försvann en elcykelprototyp utanför Folkuniversitetet på Regementsgatan i Malmö.
Det som kännetecknar cykeln är att den är från den kanadensiska firman Ohm cycles, den har en svart navmotor i bakhjulet från Höganäs AB med Gates remdrift i Singlespeedutförande.
Det finns bara 3st sådana fordon (i hela universum) och de andra 2 står i vår källare på Höganäs AB, så ser ni den är det ingen tvekan om var den hör hemma.
Skicka gärna ett PM, skriv i tråden om ni ser eller hör något.
Vi har polisanmält och spanar på blocket men då cykeln är unik (nu vet ju kanske inte tjyven det) så kanske slakt har gått den till mötes.
Nån typ av hittelön kan säkert ordnas.

MVH David

OHM_2014_Urban_XU700B-Blue-Side-Web.jpg

[Stulen] Elcykel i Malmö
Tråkigt! Jag tror den dyker upp förr eller senare. Svårsåld utan laddare (och batteri?).

Jag såg faktiskt en sådan motor idag.. fast på Tekniska Museet i Stockholm, den verkade legitim. Tror bara det var en lös motor, men jag var där i annat ärende så jag sprang bara förbi..

(Det är bra med lite diskussion i cykelstöldstrådar, då åker de upp i trådlistan och får fler läsare!)

-jo as

[Stulen] Elcykel i Malmö
Verkligen inte fler i hela universum? Finns det någon källa på det?
Och hur är det med parallella universum? Bara så att man inte misstar sig om man skulle råka se en liknande.

[Stulen] Elcykel i Malmö
Hej,
Japp den borde vara svårsåld. Batteri satt på men nyckel till det och någon batteriladdare ingick inte i stölden.
Tack för att ni spanar och bumpar tråden.
jomper: jo vi har nog en motor där, ev också en hel cykel. Hälsa från mig så får ni nog testcykla om ni vill.

Jag är ganska säker på att det inte finns fler men man vet ju aldrig.. Att kineserna kopierar är kanske inget problem när utomjordingar gör piratkopior..

[Stulen] Elcykel i Malmö
Trist!

Jag håller utkik på Limhamns-hållet.

Om du lämnar någon form av kontaktuppgift (mobil el dyl) så kanske man kan nå dig snabbt om det behövs.

Lycka till!
/Peter

Tillbaka
Topp