Stulen i Göteborg: Norco Vesta SS dropbar

perzzon

Aktiv medlem
Igår, eller möjligen natten till igår, blev jag av med min Norco Vesta ss från en låst gång bakom husen på kungsgatan, gbg. Ursprungligen en blå stålcykel med dropbar och rem och skivbromsar.
Sedermera konverterad till kedja med velosolo drev.
Den var rätt sliten i uttrycket. Värdet på gatan borde vara riktigt lågt men det lär kosta mig 20k att hitta en ersättare.
Det satt ett pizzarack i fram och bakhjul med blått nav i samma färg som ramen. Även styrlager var bytt till matchande färg.
Inte den tydligaste bilden men ändå.

Om ni har tips på värdiga ersättare så
tas det också tacksamt emot.

Ps den cykel den här ersatte såg jag för några år sen på k&s här på Happy. 9 år efter stölden eller något sådant. Kanske kan hoppas på ett liknande återseende långt efter att förlusten glömts. :)

Bilagor

• Screenshot_20231208_091900_Photos.jpg
    Screenshot_20231208_091900_Photos.jpg
    303.5 KB · Besök: 305
Inte ett dåligt tips dock.
Fick precis veta att de här Booda bikes kommer släppa en dropbar rem cykel med mer däckutrymme snart. Känns väldigt lockande men till mer än dubbla priset mot den där.

Inte ett dåligt tips dock.
Fick precis veta att de här Booda bikes kommer släppa en dropbar rem cykel med mer däckutrymme snart. Känns väldigt lockande men till mer än dubbla priset mot den där.
Annars har du ju gamla hederliga Soma Wolverine. Finns på Goldsprint i Berlin.

Efter att ha velat i någon månad kring om jag skulle köpa något enkelt av stöldskyddsanledning eller unna mig något fint (det är ju ändå mitt primära transportmedel) kom vaktis på jobbet och klagade på att jag ställde min lastcykel på gården. Dyrcykel blev därmed utesluten för tillfället. Iaf som enda cykel.
Jag har lowkey försökt motivera att köpa en vikcykel de senaste åren helt utan att finna något sånt faktiskt behov. Nu gav mig vaktis en chans... Så nu blev det såhär...
Vi får se vad det blir för uppgraderingar. Styre lite längre fram och längre stolpe känns som de är på agendan. Möjligen en skivbroms-gaffel om jag verkligen gillar den här.
20240228_114322.jpg

Det är väl inte osannlikt att det här slutar med att jag också köper en singelspeed bockstyrecykel i någon form.

Senast ändrad:
Har glömt uppdatera.

Sjukt nog dök min blåa cykel upp på samma innergård som den försvann från några månader efter brompton-köpet.

Den enda rimliga förklaringen jag kan hitta är att någon måste ställt in den i det låsta utrymme som en annan firma i samma hus har i tron att den tillhörde någon där.
Sen efter ett gäng månader insåg de väl att den inte hörde hemma där och ställde ut den igen.

Men det var inte ett superkärt återseende då den var mer sliten än jag kom ihåg så jag kan inte riktigt motivera mig att rusta upp den. Sitter och filosoferar kring om jag skall skaffa en ny ersättare ändå. ;)

Min hobbypsykologiska tolkning av detta är:
  • Ditt undermedvetna har "förlagt" cykeln för att rättfärdiga en ny cykel.
  • Under perioden cykeln varit borta har du förflyttat din gräns för vad du anser vara "tillräckligt bra skick".

Har glömt uppdatera.

Sjukt nog dök min blåa cykel upp på samma innergård som den försvann från några månader efter brompton-köpet.

Den enda rimliga förklaringen jag kan hitta är att någon måste ställt in den i det låsta utrymme som en annan firma i samma hus har i tron att den tillhörde någon där.
Sen efter ett gäng månader insåg de väl att den inte hörde hemma där och ställde ut den igen.

Men det var inte ett superkärt återseende då den var mer sliten än jag kom ihåg så jag kan inte riktigt motivera mig att rusta upp den. Sitter och filosoferar kring om jag skall skaffa en ny ersättare ändå. ;)
Var den använd av någon annan? Fortfarande låst?

Tillbaka
Topp