[STULET] - Trek 3rd District - Uppsala

force_majeure

Ny medlem
Hej,

Imorse när jag kom ned till källaren på Salabacke för att plocka ut cykeln och dra till jobbet så hade någon jävel varit framme och lånat den. Tyvärr kan inte alla se skillnad på ditt och mitt, men det som var min fina cykel fram tills imorse (eller sent igår) var en vit Trek - 3rd District, 54cm. Himla fin och tog mig dit jag ville åka utan att klaga.

Om någon i Uppsalatrakten ser någon slyngel eller någon som åker runt på min lilla fina hoj och inte ser ut att förstå hur speciell den är så får ni gärna beslagta den, slå förrövaren gul och blå, samt ringa mig på 070-5725656.

Om det visar sig att det ringer i cyklistens ficka och även visar sig att det är mig ni har pucklat på så förlåter jag det självklart eftersom att ni misstog mig för att vara en cykeltjuv.

Alla tips är välkomna!

/Andreas

Senast redigerad av en moderator:
Lägger in en bild när jag kommer hem...

Men den är vit med lite guldfärgade dekaler och guldfärgade fälgar... Vita handtag, vit/mörk sadel, smala däck för säsongen - halvslicks, eller nåt i den stilen (25-27:or har jag för mig). Den är en lätt singlespeed som utstrålar åkglädje för halvdvärgar (den är rätt så låg och liten).

Lägg upp en bild så håller vi utkik! Uppsala är en riktig studentcykel-stad, borde finnas kvar där eller?

Vilket hus?
Jag bor också i Salabacke nämligen och ser ett antal cyklister utanför mitt fönster varje dag.

Bild skulle hjälpa!

Nu är jag int nån riktig datahacker, men jag försöker lägga upp en bild på min cykel så kanske det går att känna igen den - tror inte att det är så många i omlopp i Uppsala...

Jag bor på Byggmästargatan, är som sagt väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

Bilagor

• _MG_6226.jpg
    _MG_6226.jpg
    76.1 KB · Besök: 35
Tack för alla vakna ögon!

Om det skulle visa sig att ni hittar cykeln så är det bara framgaffeln och underröret(?) på ramen som är riktigt känsliga så eventuella övriga bucklor som uppstår i samband med att förövaren blir lynchad är fullständigt acceptabla.

Det borde inte finnas så många såna här cyklar i Uppsala så det är kanske iaf. 25% chans att det är min...

Den är sjukt snygg. Jag lider med dig.
Vi borde ha en tråd för alla stulna hojar med bara beskrivning och bild f.ö.

Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> Den är sjukt snygg. Jag lider med dig.
> Vi borde ha en tråd för alla stulna hojar med
> bara beskrivning och bild f.ö.

Bra förslag! En sån efterlyst-tråd borde ju vara klistrad, jämt, kanske rentav modererad av admins så att det inte spårar ur med annat, utan bara rena stöldbeskrivningar + bilder.

Det skulle generera klart mindre uppmärksamhet och färre läsare än att ha en tråd per incident som bumpas och genererar aktivitet konstant, det kan jag garantera.

Men det borde gå att samla stulet-trådarna så att det går lättare att hitta dem om man ser något misstänkt kanske.

Cykelstölder drabbar rätt så många och om det lätt gick att hitta info om vilka cyklar som har blivit stulna och var dessa cyklar har försvunnit så kanske det kan hjälpa någon att få tillbaka sin cykel.

Det är nog som jomper skriver - att en tråd med alla stulna cyklar kanske skulle leda till att en ny cykelstöld inte blir speciellt uppmärksammad, men det kanske skulle gå att ha en tråd där man kan posta bilder, beskrivningar och dylikt om sin förlorade cykel (för de som enkelt vill kunna hitta information om vad man ska hålla utkik efter - eller bara en tråd att sörja de cyklar som lämnat oss för tidigt), samtidigt som man kan starta en egen tråd så här direkt efter en stöld för att mer akut få hjälp av några extraögon.

garpa skrev:
-------------------------------------------------------
> En ny kategori under köp&sälj: stulet! =)

Det finns väl redan? Eller vad betyder S:et före annonsrubrikerna?

Tillbaka
Topp