Stulna cyklar från takräcke

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum
Jag håller med dig! Olyckligt för dom såklart men samtidigt vem lämnar fincykeln obevakad på taket över natten... Man borde kunna göra det men tyvärr är det alldeles för många som inte kan skilja på mitt o ditt!
Hade nog själv sett till att ha den med in alternativt låst in den inuti bilen.

Det är ju som tjuv inte jättesvårt att hålla reda på när det är tävlingar och träningsläger, eftersom det basuneras ut på både klubbsidor och sociala medier.
Bara att ta sin bultsax och dra dit på natten till evenemanget och sen göra en riskbedömning över hur många man tror man kan få med sig utan att bli upptäckt.

Är folk inte lite som får också? Om de första släpar in sina cyklar i stugan gör alla andra det också. Om de första lämnar på taket tror nästan alla andra att det är safe att göra likadant. Först efteråt är det ett korkat beslut. Men man undrar ju hur kyliga de här tjuvarna är. Närsomhelst kan det ju komma någon som inte kan sova. Man blir ju sugen både på att rigga "fällor" och att ha nattpatrull. Tråkigt för alla som skulle cykla och istället bara fick besvikelse och problem.

Jag har en cykel som är värd en bråkdel av de där men fick jag välja mellan att ha cykeln eller mig själv i stugan hade jag sovit i bilen.

Jag har haft allt skit på bilen hela semestern utanför fönstret dock låst med stora mc lås. Går liksom inte få in 4 cyklar i ca 30 kvadrat med 2 ungar. Men visst är det trist tydligen massa folk från stan som blivit av med dem. Trist som fan men det är som det är...känner flera av dem.

attachment.jpg

under sommaren har Isaberg blivit av med 13st linder 440 fishing.

Slump? skulle inte tro det...
Riktigt dåligt att de inte håller bättre koll på området när de redan haft tjuvar där i år.

Ska man gissa att det är samma personer som gjort detta?

daikai1 sa:
under sommaren har Isaberg blivit av med 13st linder 440 fishing.

Slump? skulle inte tro det...
Riktigt dåligt att de inte håller bättre koll på området när de redan haft tjuvar där i år.

Ska man gissa att det är samma personer som gjort detta?

Knappast. Var ju inga aluminium cyklar som stals ?

EST sa:
Jag har haft allt skit på bilen hela semestern utanför fönstret dock låst med stora mc lås. Går liksom inte få in 4 cyklar i ca 30 kvadrat med 2 ungar. Men visst är det trist tydligen massa folk från stan som blivit av med dem. Trist som fan men det är som det är...känner flera av dem.

Ingen som vågar bråka med dig ju - är man en taggtrådsätande badboy vågar väl inte folk sno dina cyklar!

Bengt-re sa:
EST sa:

Ingen som vågar bråka med dig ju - är man en taggtrådsätande badboy vågar väl inte folk sno dina cyklar!

Haha! +1

Fältprästen sa:
Låsa med ett vajerlås på takräcke under natten. Går det att bjuda in så mycket mer?
Kommer någon försäkring att täcka någonting överhuvudtaget?

Troligen inte. Inte min försäkring iaf - men har kanske drulle+ ?

UrTomas sa:
Bengt-re sa:
EST sa:

Haha! +1

Haha :) +1 +1

Fyfan vad jag blir trött på folk som inte själv kan spara ihop till en egen cykel, och måste sno andras surt sparade cykelpengar.

Skulle iofs aldrig lämna min cykel på taket obevakad en natt. Men ändå. Super trist läge för dom drabbade. Lider med dom.

Själv har jag ju till och med svårt att lämna min cykeln inlåst i bilen när jag bara ska hämta nummerlapparna på tävlingarna några hundra meter bort i 10-15 minuter. Och när man lägger den i fållan så går jag oftast inte så långt ifrån utan uppsikt. Men sån är jag. Som tur är är ju cykelfolket inget att oroa sig för, men det kan ju komma objudna gäster som inte ska tävla.

Har det förresten hänt att någon blivit av med sin cykel i en startfållan på tävling, typ Långloppscupen? Någon som vet?

Tillbaka
Topp