Styre

User01

Ny medlem
Styre
Idag har jag en XC och ett riserstyre på 620mm som är på tok för smalt för mig och min nya styrstam.

Att välja ett styre känns aningen svårt måste jag erkänna. Trivs ganska bra med riser idag då droppet (minns inte vad det heter) mellan sadel och styre är rätt stort. Samtidigt skulle det vara fint med rakt styre. Då kan jag hellre höja styrstammen 5mm eller vända den.

Vad bör man tänka på när man ska byta styre? Det känns lite som att man beställer på måfå när man inte har någon vidare koll. 680-700mm känns ganska lagom i bredd åtminstone.

Vilka nybörjarmissar vill jag inte göra? Har ni ett styre liggandes så kan ni även hojta till.

/G

Styre
Rise eller inte rise. Om jag ändå kan få upp styret i önskad höjd via andra åtgärder, är det då onödigt? Eller ger det en annan känsla med riser?

/G

Styre
Det är snyggare med rise än med en passa spacers eller en hög styrstam iaf.. Köp ett brett styre med rise tycker jag, så kan du kapa ner till till rätt längd. Jag kör 730 mm på stighojen men skulle kunnna tänka mig ett par cm bredare ändå.

Styre
Jag brukar tycka att ett styre med lite rise och lite vinkel, inte mer än 5 grader är skönt. 700 och uppåt, men sen är jag rätt bredaxlad med. Ett styre som påminner om ditt gamla men är bredare och mindre rise kanske?! //Larsa

Tillbaka
Topp