Äntligen debut på Happy!
Vansinnigt roligt att se intresset för Sverigetempot. Tack Johan för att du började väva tråden.
Jag hade tänkt att jag skulle ge en del förklaringar till vad som händer på och vid sidan om vägarna under en sån här körning, och lite om hur jag resonerade och hur det kom sig att "förflyttningen" gick till som den gjorde. Jag tror att jag, för tillfället i alla fall, nöjer mig med att alla har kunnat få kunniga och insiktsfulla kommentarer av bl a Gunnar O och Tillmann.
Jag hade ju önskat och trott att jag skulle fått cykla åtminstone något tillsammans med herr Gunnar O. Men nu blev det inte så. Jag är hur som helst väldigt nöjd med min cykling, trots att jag alltför ofta förlorade tid på det ena och det andra som jag borde ha styrt upp bättre (att fika är INTE förlorad tid på ett Sverigetempo i randonnéformat, bara så ni inte får en felaktig uppfattning). Och så finns ju sånt som inte går att göra så mycket åt. Ok, det blev några förklaringar i alla fall.
Slutligen ett grattis till alla som tog sig fram de 209 sköna milen genom ett vackert och backigt Sverige OCH ett knippe tack till Marie, Jonas, Håkan och Klas som gav arrangemanget och oss deltagare många fina handtag OCH ett instämmande i kommentarerna kring Kalles ruggigt envetna fixie ride. Måste även nämna Krister från Garphyttan som köpte sitt livs första racer i år, hans första seriösa cykel överhuvudtaget. Körde en 40-milsbrevet i Örebro under våren (som råkade bli den allra snabbaste i örebrorandonneurernas halvlånga historia) och sen anmälde sig och genomförde detta lopp på under sex dygn. Vad säger man?