Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
Hanterbar FOMO så långt... ser ju förbannat mysigt ut här inledningsvis på folks instastories, men de ska nog få sina fiskar varma vad det lider.

Medåka idag och imorgon... eventuellt går vinden på syd lagom tills den snabba gruppen.

Sverigetempot 2021
Ligger utanför flyplatsen och väntar på bussen.
62445422-96AB-431B-9671-5A02C13CAE13.jpeg

Sverigetempot 2021
Sverigetempot 2021
Någonstans är det fel kan man misstänka. Avståndet mellan riksgränsen och kiruna är ca 132km om man kör raka vägen. (Det finns mig veterligen inte allt för många alternativ...) så felet kan ju ligga där :)
Jag gick efter officiella sidans längduppgift men är den fel så är det ju mer rimligt. Inte för att det skulle ha gjort mig något om det dök upp någon som chockar fältet redan dag 1. :-)

Sverigetempot 2021
Jag gick efter officiella sidans längduppgift men är den fel så är det ju mer rimligt. Inte för att det skulle ha gjort mig något om det dök upp någon som chockar fältet redan dag 1. :-)

Ja den där trackingsidan verkar inte vara speciellt tillförlitlig. Avståndet anges lite olika till Kiruna. 178,5km 178,6km eller 169,4km...

Sedan att starten gick vid 4,1km (eller 4,2km) är ju också lite... hmmm... Svårtolkat.

Tror vi får nöja oss med att korsreferera lite olika källor för att bilda oss en bra bild. Enl. Instagram så har jag sett åtminstonde ett rätt stort gärng som passerat Kiruna för en dryg timme sedan.

Sverigetempot 2021
Intressant tracking när han som ligger först elektroniskt är kvar i Riksgränsen?
Det är ingen tracking som Spot m.m. utan en incheckningsfunktion som deltagarna kan använda om de vill/orkar (tror inte att det är något tvång). Och ja, det går säkert att göra fel i ”trackingen”, omedvetet eller för att lura oss dotwatchers ;-)

Det som räknas på brevetlopp är stämpelkortet, helt analogt och ointernettigt.

Sverigetempot 2021
Såg på senaste rapporter att T49 Martin Karlsson precis har angjort Gällivare(kanske ligger cyklister före som ej har rapporterat).
Ca 250 km dit på precis över 9 timmar ger ett totalsnitt på ca 27,7 km/h.
Vill minnas att totalsnittet på 2016 års rekordrunda var 20,62 km/h.

Kommer det att vara någon från snabbstarten 3:e juli som kommer först till Smygehuk, eller blir det någon tidigare startande?
Givetvis jääättelång kvar, bara lite nyfiken.

Någon som vet hur det har sett ut i tidigare upplagor?

Tillbaka
Topp