Svett...

Skogling

Aktiv medlem
Svett...
Svettiga cykeltröjor är förbaskat svåra att kränga av sig efter ett pass !
Hur gör ni? Står ni och ålar er och vrider och jämrar er och stånkar...?

Ett sätt är ju att sitta och avvakta tills man torkat. Men det är ju så att jag börjar jobba 08:00 och måste in i duschen snabbt. Ett annat knep är att cykla med bar överkropp !Men då kommer magen att trassla in sig i V-bromsen... SUCK !

P.s. min tröja är öppen ända ner till naveln om man drar ner åskledaren... D.s.

//Patrik
------------------------------------------------------------------------------------------------
Hellre svettig än bilburen...

Post Ändrad (04-05-05 09:55)

Svett...
Visst är det ett ålande :)

Jag brukar försöka få tag i ryggen (av tröjan) och kränga den vägen, brukar vara enklare...

I min bil som har KD-anläggning blir man svettig iaf..

(KD = KorsDrag jmfr. AC)

Svett...
Lite OT;

Påminner mig om då jag tävlade i min första (och hittills enda) Triatlontävling. Triatleter brukar cykla i linne, men jag tänkte att jag skulle känna mig mer "hemma" i cykeltröja. Uppe ur vattnet skulle jag försöka kränga på mig cykeltröjan på en saltvattendränkt överkropp. Det tog minst 2 min, jag tvingades plocka av nummerlappen för att överhuvudtaget få på mig tröjan.... Sen cyklade jag fort som f_n men det är en annan historia.

Ola

Svett...
Användande av underställ under cykeltröjan brukas ju av de flesta elitcyklister mm. kanske finns det fördelar med att inte ha tröjan rakt på kroppen. det blir väldigt lätt att få av sig tröjan i varje fall.

Svett...
En riktig cykeltröja, som min, har dragkedja hela vägen ner. Inga som helst problem att få av/på sig. Har man en cykeltröja med kort dragkedja får man även problem med sakerna i cykelfickorna när man trär tröjan över huvudet. Det rasslar till, så ligger energikakor och dyl på marken.

En långdragkedjad cykeltröja underlättar även ventilationen en varm dag. Ni har väl sett de stora pojkarna på en svettig bergsetapp i TdF. En helt nerdragen flaxande cykeltröja och en otroligt vit kropp därinunder.

/Anders

Svett...
Nog har mina tröjor varit ganska hudnära men hur tajta latexkläder har ni igentligen?

Att ta av sig en ordinär cykeltröja är inte ett så stort projekt som för vissa märker jag.

Svett...
Obed, kan så vara, men har man en välsittande tröja som är blöt på en muskulös kropp, så det det emot vid latimus typ... Man står det med en vrängd tröja över hôvve med armarna inlåsta som en tvångströja. Känns inte tryggt när vargarna prasslar i skogsbrynet...

Svett...
Aha... då förstår jag varför jag inte har problem.... midje måttet är nog det största måttet så det blir lättare ju längre upp tröjan kommer ;-)

Svett...
haha, det här väcker minnen från när jag skulle pröva en "våtdräktsväst" en gång i min ungdom när jag var själv hemma. Tunn neopren, till för att ha under vanliga våtdräkten.

Höll på att fastna med armarna ovanför huvudet utan att kunna komma ur den.

Mina cykeltröjor sitter inte fullt så tajt.

Svett...
Det enklaste är att hoppa in i tvättmaskinen med kläderna på. Då slipper man även det tidsödande dush momentet efter en träningsrunda.

Kan varmt rekomendera Crafts kortärmade underställströjor. Tror de heter Super light eller nåt åt det hållet. Smidiga och bekväma.

Tillbaka
Topp