Synpunkter Cube Stereo 150 Race 2022

mattiasbacklund

Aktiv medlem
Hej alla,

Vem äger en sån här 2022 med RockShox, Magura, GX och kan meddela varför det säljs en hel del begagnade äldre modeller på blocket? Finns det en hake?
Jag kikar nämligen på en ny i butik till bra pris. https://www.bikester.se/cube-stereo-150-c62-race-M1011788.html

Jag kör mer stig än enduro, äger idag en Slash 9.7 gamla geo, alltså troligen rätt lik denna rätt korta Cube.

Tack för svar! /Mattias

Senast ändrad:
Hej alla,

Vem äger en sån här 2022 med RockShox, Magura, GX och kan meddela varför det säljs en hel del begagnade äldre modeller på blocket? Finns det en hake?
Jag kikar nämligen på en ny i butik till bra pris. https://www.bikester.se/cube-stereo-150-c62-race-M1011788.html

Tack för svar! /Mattias

Cube lanserade nya modeller nyligen vilket kan vara den främsta anledningen.

Sen tror jag den versionen du länkar (som för övrigt är slut i lager på din länk) funnits ett par år med typish samma geometri (men bara nya färger per år) som var relativt konservativ för dagens standarder. Har inte forskat i det mer dock ?

Ok tack för svar. Jag gillar att de håller nere vikten med kort chassi, men fattar att de som kör vildare utför vill ha en längre hoj. Kanske därför. Ser att de nya One-modellerna gått upp 2 kg, alltså gör de lika som Trek gjorde när de ändrade geo och hjulbas från 2021.

Ok tack för svar. Jag gillar att de håller nere vikten med kort chassi, men fattar att de som kör vildare utför vill ha en längre hoj. Kanske därför. Ser att de nya One-modellerna gått upp 2 kg, alltså gör de lika som Trek gjorde när de ändrade geo och hjulbas från 2021.
Hur får du viktökningen till 2kg...? Den 150 Race du länkar till väger 13,4kg och nya One55 Race väger 14,1kg.

Kan det vara så enkelt att de sålts en hel del billiga Cube cyklar på tex XXL. Så har folk ledsnat och nu finns många begagnade, men då geon börjar bli daterad så är de inte helt lätta att bli av med.

Lite sent svar men jag har en sån. Sååå skön! Otroligt stabil nedför och superskön att trampa stig med. Jätterolig att hoppa med. Funderar på att sälja dh-cykeln, nästan ? Stigcykeln sålde jag rätt snabbt då den blev stående. Har haft Scott Ransom med tron att den skulle funka till det mesta men den var dålig på allt. Cuben är en dröm! Jag är dock rätt liten och lätt, kanske därför men blir förvånad varje gång jag kör stök nedför hur stabil och trygg den känns, trots sin lätta vikt. Lika förvånad över hur lättrampad den är på stig

Tillbaka
Topp