Synpunkter Cube Stereo ONE55 C:62

p3dal

Medlem
Hej,

Någon som har erfarenhet av att köra Stereo ONE55 C:62 Race 29? Försöker förstå om det är/var ett bra köp eller om jag skulle sikta på att hitta något annat. Cykeln såldes för 28k på XXL med 30% "cash back" i form av bonus check.

Jag är nybörjare som försöker hitta en mtb mellan 15-25k, men känns som rena djungeln. Det jag tror jag kommer köra mest är trail, pga tillgänglighet. Behöver något hyfsat all round som hjälper mig upptäcka detta nyfunna intresse.

Får du den för 28k är det ett bra pris för hojen definitivt, vettiga komponenter.
Den är ganska all-around. Vad har du för typ av stigar hemmavid? Är det mycket platt och inte så tekniskt så kan denna bli lite sävlig kanske.

Får du den för 28k är det ett bra pris för hojen definitivt, vettiga komponenter.
Den är ganska all-around. Vad har du för typ av stigar hemmavid? Är det mycket platt och inte så tekniskt så kan denna bli lite sävlig kanske.
Ser att vi delar ort. Runt om kring Göteborg är tanken att köra. Mest Änggårdsbergen och Ruddalen.

Läste denna review och fick lite kalla fötter. https://enduro-mtb.com/en/cube-one55-c62-slt-29-2024-review/ Samtidigt har jag som nybörjare troligen helt andra krav och förväntningar.
Längst ner i den artikeln är en tldr med pros and cons.

Tops
Many high-end components for little money
Sensible frame details
Flops
High front end makes for unbalanced handling
Less reserves than expected
Tires don’t suit the character and intended use of the bike (at all!)
Nervous and sluggish at the same

Det var ingen rolig review men det är alltid svårt att värdera. Hur smart är det att sätta betyg med vad man själv tycker är olämpliga däck?

Sen vet jag inte på vilket sätt den har en hög front jämfört med andra cyklar med samma gaffel. Möjligen är head set med intern dragning lite högre men head tube är normal eller kort.

Ser att vi delar ort. Runt om kring Göteborg är tanken att köra. Mest Änggårdsbergen och Ruddalen.