T-shirt i merinoull

Froste

Aktiv medlem
T-shirt i merinoull
Behöver köpa nya T-shirts i merinoull som jag kan använda till vardags men framförallt när jag cyklar.

Vill gärna ha en något slimmad modell, lite längre ärmar och kanske lite lägre i ryggen så att det inte glipar.

Hade en från Endura tidigare som jag älskade men har inte hittat rätt efter det. Testade Fjällrävens hoja T-shirt igår. Den satt som en smäck men har fula tryck.

Tips mottages!

T-shirt i merinoull
Det här vill jag också ha lite tips på. Jag använder kort- och långärmade Sweet protection merino-tröjor (modellen heter hunter merino) till typ alla sportaktiviteter och till pendlingscykling. Det är mitt tips om du vill ha cykeltröjor. De är dock lite för cykelaktiga för att funka som vardagströjor, även om de har rätt diskreta tryck.

T-shirt i merinoull
Bastischor?
Jag har Icebreaker, Super Natural och Seagale.

Alla de jag har är bra. Det är nog samma tyg i botten. Köp det billigaste du hittar

T-shirt i merinoull
Det är parodiskt när modellerna på Icebreakers webbplats alla är 185-189 cm och bär medium. (Förvisso bra att de uppger modellens längd.) Jag har en gammal tech tee (?) i S som är vältvättad, men ändå sitter löst på mina 167cm/59kg. Annars är Smartwool en idé:

T-shirt i merinoull
T-shirt i merinoull
Tack för tips. Vill ha fler, ska ev ut på stan imorn och shoppa. Röyk?

Ice breaker funkar inte. Kass passform, jag är smal och lång med breda axlar. Blir för mycket tyg runt bålen. Ärmarna är för korta.

T-shirt i merinoull
Det är parodiskt när modellerna på Icebreakers webbplats alla är 185-189 cm och bär medium. (Förvisso bra att de uppger modellens längd.) Jag har en gammal tech tee (?) i S som är vältvättad, men ändå sitter löst på mina 167cm/59kg. Annars är Smartwool en idé:
Jag upplever att mina har växt/töjts med åren.

Tillbaka
Topp