Ta emot paket fron bike-components.de

PerFormance

Aktiv medlem
Hej!

Har beställt lite grejjor från bike-components, och får äran att spåra paketet på tyska dhl.de.

Tyvärr var jag inte hemma igår då jag tror de försökte leverera och är borta ons-tors...
Nån som vet vad/vem man kan kontakta för att byta leveransadress eller om de hamnar på nån obskyr terminal nånstans och jag aldrig för veta var?

Bor i göteborg.

Kollade www.dhl.se, men de hade följande att säga i sin FAQ:

Varför kan jag spåra min försändelse på www.dhl.de och inte www.dhl.se?
Sändningen du söker är skickad som DHL Global Mail. Det är en postprodukt som är skickad med Deutsche Post i Tyskland med leverans av Posten i Sverige. Vänligen kontakta Postens kundservice för status på denna försändelse.

Mycket riktigt står det Deutch Psot på spårningssidan för dhl.de.

Söka med "Sendungsnummer" på www.posten.se gav lika lite som att fiska i sitt eget arsel...

Hur svårt ska de vara, lägg paketet på en postterminal, skicka mig en avi, jag hämtar...
Nån som varit med om hur det går till?

/Per - vill bara ha mina saker ju...

Senast ändrad:
Paketet kommer att hamna på ditt närmaste postombud, och en avi för försändelsen trillar ner i din brevlåda närmaste dagarna.

DHL i tyskland är som vårt posten. När dom skickar det med DHl från tyskland och sen byter till svenska posten så byter det trackingid eftersom det är två olika företag.
Ring posten så kommer du att kunna få det nya trackingid:t för att se vart paketet är och ifall du kan ändra utkörningsadressen.

Beställ via UPS nästa gång, dom gör det mycket bättre. Satt hemma idag och väntade på leverans, när det började kännas som att det inte hände något så kollade jag status på UPS hemsida....

Bilagor

• UPS.JPG
    UPS.JPG
    22.8 KB · Besök: 31
Tillbaka
Topp