Tack för hjälpen

Tack för hjälpen
Som att nya 2018 säljs ut för 8k5 till 9k5 (ungefär) så låter det en smula optimistiskt.
Men 8k kan väl vara ett vettigt startpris med prutmån på.

Tack för hjälpen
Tack för hjälpen
ooms sa:
cykloton sa:
emmer sa:
Som att nya 2018 säljs ut för 8k5 till 9k5 (ungefär) så låter det en smula optimistiskt.

Jag hittar de inte för under 10k nya så 8k känns rimligt.
Andra träffen på en googling:
https://www.jarlacykel.se/cyklar/landsvag/landsvag-herr/trek-emonda-alr-4-gra/
8395kr alltså, sprillans ny från handlare med fulla garantier...
Då var min killgissning på 6-7000kr rätt bra.

Tack för hjälpen
cykloton sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Gäller garantin nästa ägare också?
Troligtvis, ett halvår kvar på garantin iallafall.

Troligen inte skulle jag säga. Ofta gäller garantin bara första ägaren.

Angående bästa tid att sälja, man brukar säga att hösten är köparens marknad för då vill folk bli av me hojen för att beställa ny, våren säljarens marknad då folk vill ha ny hoj. Men finns ju inget facit

Senast ändrad:
Tack för hjälpen
Den enda som kan värdesätta en cykel är väl användaren själv? Man får nästan intrycket att trådskaparen vill ha en värdering av sin cykel. Jag värdesätter min cyklar högt, men det har inget med pengar att göra.

Tack för hjälpen
PKJoacim sa:
Den enda som kan värdesätta en cykel är väl användaren själv? Man får nästan intrycket att trådskaparen vill ha en värdering av sin cykel. Jag värdesätter min cyklar högt, men det har inget med pengar att göra.

Men pengar har värde så om man värdesätter en cykel använder man sig av likvida medel. Har du någon bättre måttstock? Känslor är svåra att jämföra konsekvent och skulle behöva ett flerdimensionell rum för att visualisera grafiskt, en siffra på svenska kronor är nog lättare.

Tack för hjälpen
cykloton sa:
Köpte i våras en landsvägscykel, en trek emonda alr 4 för 11k då. En 2017 modell i glittrig svart lack. Men jag har fortfarande inte riktigt intresserat mig för landsväg. Den har gått 50 mil och är i superbra skick, några få repor och någon lackskada.

Den är underhållen som om den vore ett barn, så vad tror ni är rimligt att sälja den för?
Tänkte typ 8k?

Varför jag vill sälja den är för jag vill köpa en cykelcross istället, för att kunna använda på grusväg och cykelcross just. Fälgbroms gör att det inte går att få på några vettiga däck plus att hjulen slits ner när det är blött.

Detta är inget skämt heller då jag sett vissa andra cyklar som ser ut att vara stulna som folk velat få värdesatta. Jag har kvitto och har köpt cykeln själv.
// Anton

Repor och lackskador trots att du skött den som ett barn?
Men 8 lax är väl inte orimligt som utgångspris om den är i perfekt skick.
Men utgå från att en del nog kommer att vilja pruta utifrån det priset.
Sen säljer kanske cyklar bättre på våren även om det finns folk som kör sin racer på en trainer så här års.
Snabb affär eller is i magen, beror ju på vad man föredrar.

Tack för hjälpen
RicoShredderKowalski sa:
PKJoacim sa:

Men pengar har värde så om man värdesätter en cykel använder man sig av likvida medel. Har du någon bättre måttstock? Känslor är svåra att jämföra konsekvent och skulle behöva ett flerdimensionell rum för att visualisera grafiskt, en siffra på svenska kronor är nog lättare.

Värdesätta och värdera är två olika saker.

TS efterfrågar en ekonomisk värdering men använder felaktigt ordet värdesätta. Vilket ger en kul rubrik och öppnar för lite Happy-humor.

Jag värdesätter (syn. Uppskattar) alla mina cyklar för jag kan transportera mig, träna eller ha roligt på dem när jag cyklar. Och mycket annat.

Värderar dem gör jag vid försäljning, försäkring, stöld, skada eller annan händelse där det rör sig om ekonomi.

:)

Tack för hjälpen
Kristoffer R sa:
RicoShredderKowalski sa:
PKJoacim sa:

Värdesätta och värdera är två olika saker.

TS efterfrågar en ekonomisk värdering men använder felaktigt ordet värdesätta. Vilket ger en kul rubrik och öppnar för lite Happy-humor.

Jag värdesätter (syn. Uppskattar) alla mina cyklar för jag kan transportera mig, träna eller ha roligt på dem när jag cyklar. Och mycket annat.

Värderar dem gör jag vid försäljning, försäkring, stöld, skada eller annan händelse där det rör sig om ekonomi.

:)
+1

Tack för hjälpen
Tycker inte det låter som att TS värdesätter sin cykel så mycket som han vill göra gällande om den trots superbra skick och omvårdnad i topp är repad och har lackskador.

Tack för hjälpen
Trinovid sa:

Ja, har du själv barn? Man pysslar om dem på alla tänkbara sätt man kan dygnet runt, – mat, vård, omsorg, kärlek – men är det något de gör så är det att åsamka sig repor och lackskador så det står härliga till!

Tack för hjälpen
jokke sa:
Trinovid sa:

Ja, har du själv barn? Man pysslar om dem på alla tänkbara sätt man kan dygnet runt, – mat, vård, omsorg, kärlek – men är det något de gör så är det att åsamka sig repor och lackskador så det står härliga till!

Barn är dock bättre än cyklar på att veta hur man läker ihop. Lite smartare helt enkelt.

Tack för hjälpen
Luzen sa:
ooms sa:
cykloton sa:
emmer sa:

Jag hittar de inte för under 10k nya så 8k känns rimligt.
Andra träffen på en googling:
https://www.jarlacykel.se/cyklar/landsvag/landsvag-herr/trek-emonda-alr-4-gra/
8395kr alltså, sprillans ny från handlare med fulla garantier...
Då var min killgissning på 6-7000kr rätt bra.

+1 på den summan. Några 8000 är det ingen som lägger på den begagnad även fast den är superfräsch.

Senast ändrad:
Tack för hjälpen
Här är min 5:a. Den är icke till salu.

20181005_172337.jpg

Den har fått finhjul och finstolpe.

Tack för hjälpen
Bengt-re sa:
Lars Vilks sa:
Bengt-re sa:
Örjan Lax sa:
cykloton sa:
Har inte ens happy någon ta-bort-tråd knapp?
Varför ska du ta bort tråden?

TS ogillar trams?
TS ogillar länken till en ny utan repor för drygt 8k?

Mmm... Låter onekligen troligt.

Hehe, nej det är inte att jag ocillar trams heller. Men jag har ju fått lite åsikter så nu har jag ett riktmärke att gå efter, så nu kan jag nog komma på det själv ;)

Tack för hjälpen
cykloton sa:
Bengt-re sa:
Lars Vilks sa:
Bengt-re sa:
Örjan Lax sa:
cykloton sa:

TS ogillar trams?

Hehe, nej det är inte att jag ocillar trams heller. Men jag har ju fått lite åsikter så nu har jag ett riktmärke att gå efter, så nu kan jag nog komma på det själv ;)

Jag tror du missförstått hur ett forum fungerar.

Tack för hjälpen
Makten sa:
cykloton sa:
Bengt-re sa:
Lars Vilks sa:
Bengt-re sa:
Örjan Lax sa:
cykloton sa:
TS ogillar trams?
Jag tror du missförstått hur ett forum fungerar.
Fungerar och fungerar... Men jo.

Tillbaka
Topp