Tacx Bushido har börjat visa lägre watt

Hej.
Jag har kör på en Bushido i ett år ca. Efter senaste uppdateringen och kalibreringen så visar den mycket lägre watt, otroligt omotiverande.
Har ominstallerat appen och kalibrerat flera gånger, inget fungerar. Någon som har haft samma problem??

mwennergren sa:
Hej.
Jag har kör på en Bushido i ett år ca. Efter senaste uppdateringen och kalibreringen så visar den mycket lägre watt, otroligt omotiverande.
Har ominstallerat appen och kalibrerat flera gånger, inget fungerar. Någon som har haft samma problem??

Den kanske visar rätt nu? Du kan inte låna en effektmätarevevarm av någon och jämföra? Eller ett powertap hjul är väl ännu enklare?

mwennergren sa:
Hej.

Bullshido? ;)
(Ett ord för tvivelaktiga / bortkastade former av kampsportsträning...)

Kontakta Tacx egna support. Riktigt grym hjälp därifrån, och de hanterar typ allt gällande garanti etc själva så man slipper gå genom återförsäljare. Galet smidigt.

Stumpy sa:
Mina effektmätare visar alltid väldigt låga watt-tal. Var reklamerar man benen?

Till tillverkaren? Be om ett par vassare? Eller modda de du har med hjälp av Yoda?

Bilagor

• REj0ndU5O0wp1gdIXIhqKog34MzLK74c53wXg8J6GeA-2048x2048.jpg
    REj0ndU5O0wp1gdIXIhqKog34MzLK74c53wXg8J6GeA-2048x2048.jpg
    224.7 KB · Besök: 32
Min bushido ligger 70-100w över min stages. Har iofs inte kalibrerat på lääänge men skiter i bushidowatten och går bara på stages. Hade å andra sidan varit trevligt med 400+ i ftp...

Getabocken sa:
Kontakta Tacx egna support. Riktigt grym hjälp därifrån, och de hanterar typ allt gällande garanti etc själva så man slipper gå genom återförsäljare. Galet smidigt.

För mig var det tvärtom. De hänvisade bara till ÅF.

Hej. Det var fallet med min första Stage som jag fick utbytt. Den visade för låga watt. Kör du med en eller två armar. Upplever att watten hoppar väldigt mycket hela tiden trots samma kadens.

Tillbaka
Topp