Tacx Flux uppgradering av spännarm

squarepusher

Aktiv medlem
Hej,

Har köpt en tacx flux (T2900) som har det kända problemet med spännarmen i plast som inte håller sig rak utan vrider sig. detta gör att remmen rider på löphjulet och ger ljud eller/eller gör att motståndet svajar.

Det finns ett fix och det är att byta ut armen till metall. Jag hittar bar dessa armar via antingen England eller USA.
Då de kostar runt 700-1000 sek ex moms med frakt så känns det jobbigt att även åka på import och moms ifall de går att köpa inom EU, eller om det finns någon som har som sidosyssla att fräsa fram dessa armar.

Någon som har en "över" eller kan tipsa om andra ställen än dessa två ovan? lutar åt Ebay i mitt fall.

Mvh JM

Jag köpte av nån kille från Tyskland som var väldigt aktiv i ett Facebook forum som hette Tacx Flux Owners Group. Jag betalade tror jag 55 EUR med frakt. Sen stötte jag på problem ner jag skulle byta ut sen och han hjälpte mig via videosamtal, trevlig kille.
Väldigt enkelt fix dessutom, den Fluxen lever fortfarande.
Tror han har tyvärr slutat tillverka, men värt att söka upp honom.

Aha, Har du kontaktuppgifterna till honom möjligtvis? Britten ska ha 70 pund + frakt...

Mvh jm

Jag köpte av nån kille från Tyskland som var väldigt aktiv i ett Facebook forum som hette Tacx Flux Owners Group. Jag betalade tror jag 55 EUR med frakt. Sen stötte jag på problem ner jag skulle byta ut sen och han hjälpte mig via videosamtal, trevlig kille.
Väldigt enkelt fix dessutom, den Fluxen lever fortfarande.
Tror han har tyvärr slutat tillverka, men värt att söka upp honom.

Han heter Ro Gru, du hittar honom i Facebook gruppen Tacx Flux Owners
Vad jag förstått har han lämnat gruppen sedan en tid tillbaka.

Gick vidare och köpte delen från grumpy greyhound i England för 1200 men nu ligger den hos tullen... har redan skattat den i England så jag är inte säker på hur man gör nu för att dra av den isf..

Köpte en grej från Wiggle för en vecka sedan och den varan liksom tidigare köp från Wiggle har inte fastnat i tullen och belagts med moms

Vad jag förstått har han lämnat gruppen sedan en tid tillbaka.

Gick vidare och köpte delen från grumpy greyhound i England för 1200 men nu ligger den hos tullen... har redan skattat den i England så jag är inte säker på hur man gör nu för att dra av den isf..

Köpte en grej från Wiggle för en vecka sedan och den varan liksom tidigare köp från Wiggle har inte fastnat i tullen och belagts med moms
Om jag minns rätt då måste avsändare ansöka om att dra tullen av i sitt land pga export.

Tillbaka
Topp