TACX Neo 2T vs nybörjare

Midden

Medlem
TACX Neo 2T vs nybörjare
Total nybörjare inom cykling (MTB) och vill inte tappa det hela med ankommande vinter.
Funderar därför på en smarttrainer. Tacx Neo 2T. Till min Scott Spark 960.
Vad behöver jag för att börja zwifta mot en tv och få mätdata till dator/ipad/mobil(android)?
Förutom själva zwift abonnemanget.
Läser om Ant+ och grejer.

Tänkte använda en Samsung smarttv, Är enda alternativet att få bild på tv via Apple-tv? Vill helst slippa gräva upp det junket igen.
Chromecast uteslutet?

Som sagt nybörjare och lite lätt förvirrad...

TACX Neo 2T vs nybörjare
TV, OSX, iOS eller Windows är väl de plattformar det finns till sedan hur du får det till TVn har ju inte med Zwift i sig att göra.

TACX Neo 2T vs nybörjare
lundatok sa:
Jag zwiftade på min Samsung Tab igår, funkade fint, inte testat att spegla upp skärmen på Chromecast.
Då lär det fungera att spegla enheten till en chromecast, dock lär det väl inte gå att "casta" så det lär ju inte ge någon superbild.

TACX Neo 2T vs nybörjare
Oki, då ska bildöverföringen vara någorlunda under kontroll ?.
Dock undrar jag över dataöverföring från själva Neon till ipad/mobilen?
Behöver man inte någon fysisk mojäng man stoppar i mobilen?

TACX Neo 2T vs nybörjare
Blåtand från neon till telefon, kan bli strul att lägga till pulsband om telefonen endast stödjer en ansluten enhet åt gången och då blir det till att skaffa någon ant+ "fysisk mojäng" som fungerar med telefonen

TACX Neo 2T vs nybörjare
Upptäckte att paddan bara stödde två kanaler så jag fick inte ihop pulsband+wattmätare+Neo utan fick gå över till att ta watten från Neon.

Den är lite snålare än min wattmätare så då fick jag skruva ner motståndet några procent.

TACX Neo 2T vs nybörjare
Köpte en flux 2 idag och zwiftade med för första gången.

Zwift på telefonen installerat och castar till dumtv med google Chromecast.

Laggar emellanåt och inte hd kvalite, men så har jag en s7 Samsung som lever på lånad tid och castar från, fungerar tillräckligt bra för att vara tillfredställande (kontra stirra in i väggen)

Det enda jag bommade köpa var en ant+ mottagare då jag har garmin hr-strap.

TACX Neo 2T vs nybörjare
Lindahl195 sa:
Köpte en flux 2 idag och zwiftade med för första gången.

Zwift på telefonen installerat och castar till dumtv med google Chromecast.

Laggar emellanåt och inte hd kvalite, men så har jag en s7 Samsung som lever på lånad tid och castar från, fungerar tillräckligt bra för att vara tillfredställande (kontra stirra in i väggen)

Det enda jag bommade köpa var en ant+ mottagare då jag har garmin hr-strap.
Du behöver ingen ant+ mottagare. Telefonen har stöd för det redan. Du behöver bara installera ant radio service från play butiken om det inte redan är installerar på luren.
https://www.thisisant.com/directory/galaxy-s7

Tillbaka
Topp