Takbox och cykelhållare

_jimmy_

Ny medlem
Takbox och cykelhållare
Någon som kör takbox och 2st cyklar på taket samtidigt?
Vad har ni för box och cykelhållare?
Bilder förhöjer alltid.

dnleriksson

Aktiv medlem
Takbox och cykelhållare
Gjorde förut. Då fanns en 50 cm Thule som jag hittade efter lite letande! Var väldigt lättsåld sen för fler hade visst samma önskemål att klämma in mycket på taket!
Körde ett Outride på varje sida då så man fick ju plocka ner ena cykeln om man skulle in i boxen.

Senast ändrad:

BuTTuS

Aktiv medlem
Takbox och cykelhållare
Jag har en Thule Ranger 500 i mitten på taket mellan två cyklar. Den är dock lite krånglig då den har blixtlås, och ännu sämre på vintern när den blir stel av minusgrader, men det funkar.

C5A99629-A722-4893-8CA5-952CA84540DE.jpeg

Senast ändrad:

BuTTuS

Aktiv medlem
Takbox och cykelhållare
Tackar, verkar som att det är en hyffsat smal box som krävs mao, för den är väl ca 500? Igenisad kedja känns lite småjobbigt, kommer nog ha boxen på hela tiden för att få plats med det som krävs..
Åt mig har is aldrig varit ett problem, däremot blir den så stel att den blir svår pga det.

BuTTuS

Aktiv medlem
Takbox och cykelhållare
Min är 50 och får precis plats innanför armarna på ställen. Kanske kunde man ha en 10-15cm bredare om man flyttade ställen så att de sitter "över" fästena till räcket men då hamnar cyklarna lite väl långt ut.
Tänk också på att med en "vanlig" box med hårt lock så kanske båda cyklarna måste bort för att det ska gå att fälla upp det, beroende på var gångjärnen sitter...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer