Tankar ang Fixie Inc eller liknande cyklar?

BiggieB

Ny medlem
Hej, är ute efter en cykel att ha till vardags, en kompis hade en https://www.bikester.se/fixie-inc.-floater-race-street-8s-disc-1073600_2911283.html vilken verkade rätt schysst, dessutom kostar den bara typ 3900 just nu. Jag har inte haft en "race"cykel förut men har fastnat för utseendet. Är det en vettig cykel eller finns det andra bättre cyklar för max 5k? Ska bara cykla på asfalt till och från skolan och eventuellt några km till jobb om det löser sig i sommar, tacksam för svar!

DanielS

Aktiv medlem
3900kr känns ju prisvärt. Det är ju inte en riktig racer men det behövs ju inte heller för att cykla till skola/jobb. Tänk på att skaffa ett bra lås också. Tror det är svårt att hitta andra bra cyklar i samma stil under 5000kr.

KONAmi

Aktiv medlem
Jag har en Fixie Inc singlespeed som jag kört året runt i 5 år utan några problem. Bytte nyligen drivlina så nu går den väl 5 år till :) Ingen avancerad hoj och ingen superbra finish(typ hjulmutrar och ekernipplar som rostade rätt omgående) men den gör troget sitt jobb för en billig peng och lacken på ramen håller bra. De vita strecken är reflextejp
20200405_123041.jpg

Skogsgubben

Aktiv medlem
Dynamodriven belysning lockar. Verkar skönt att slippa stå och fippla med batterilampor med stelfrusna fingrar när man ska cykla hem från jobbet i december.

Edit: Verkar finnas fästen för stänkskärmar också. Kanske lite trångt ovanför framhjulet, men det ska nog gå fint.
Lustigt att ramen har intern kabeldragning, men kabeln från dynamon till framlampan velar vara fäst med buntband. 😁

Jag skulle ha slagit till. Trodde inte att det gick att hitta en bockstyrecykel med skivbromsar för det priset.

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
Hade en singlespeed Fixie Inc ett tag som stadscykel. Billiga grejer men funkar absolut som slit och slängcykel.

BiggieB

Ny medlem
Tack för svaren, tror jag slår till på Fixie Inc'en, känns värt för det priset. Har någon några tips på stänkskärmar till den? Såg att det fanns trådar om det men kan ju fråga ändå ;)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer