Tappad skruv Ultegrareglage?

Belse

Aktiv medlem
Det var nåt som skallrade från ena reglaget idag när jag cyklade hem från jobbet, rätt vad det var så lossnade en liten täckkåpa från vänstra reglaget, sitter högst upp på bromshandtaget, Ultegra 6800 discbrake. Hittade kåpan men inte den lilla skruven, är det nåt som man kan köpa löst hos en bra lbs? Eller vad är det för dimension och längd på skruven om man lär leta på någon annan som passsr?

P_20210709_010141.jpg

Jag antar det är ST-RS685?
Tror inte skruven säljs löst, utan
den säljs tillsammans med ”namnplåten”/kåpan:
Verkar kosta ca en hundring på nätet, t.ex. Cykelkraft har höger (hittade inte vänster, men skruven lär vara samma):

Men, jag skulle först gå och fråga en välsorterad LBS, iom att skruven kommer med kåpan borde det finnas skruvar över om de bytt ut kåpor som ex.vis skrapats i en vurpa.
Det kanske även finns nån här som har skruvar liggande, namnplåtar/kåpor har ju Shimano på många reglage, frågan är om skruvarna är lika...

Ja, längd på skruven kan vara bra att veta om nån ska kolla i sina gömmor. Vill minnas att när jag bytte kåpa på ett ST-5700 så satt den med två skruvar, och de var olika långa. Däremot är de ju grymt små, så kan tänka mig det är M2, möjligtvis M3.

Tillbaka
Topp