[tävling]Fristarter till Skandisloppet - vann du?

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Fredrikw, läste du inte det finstilta? Personligt
> deltagande alternativt viteskrav :-) (Nejdå, det
> går bra att överlåta platsen eftersom du
> flaggade för det redan i inlägget).

Utmärkt!

Kul! Tack så mycket! Det värmer! Det ska bli roligt detta! När får man PM-med instruktioner? Såg att sista anmälningsdagen var den 28:e ?
Kommer bli roligt iaf! Var ute 20 mil i helgen så ska nog inte vara så svårt att köra 16,7.

Jag skickar PM med mer info imorgon så hinner ni anmäla er. Idag har jag haft fullt upp!

Globalistic skrev:
> Bra att jag missade detta! Har ju fullt upp med
> att kränka mig själv.

Meh, Cykla till Uppsala, köra loppet, cykla tillbaka borde ju bränna minst 1500 kalorier :)

Alla vinnare har fått ett PM med en kod de ska använda vid registreringen för att få 100% rabatt.

Glöm inte bort att anmälningstiden går ut jättesnart så skynda på!

jomper skrev:
> Alla vinnare har fått ett PM med en kod de ska
> använda vid registreringen för att få 100%
> rabatt.
>
> Glöm inte bort att anmälningstiden går ut
> jättesnart så skynda på!

Hej alla ni som var med i utlottningen men inte vann. Min fru gav mig onda ögat när jag sa att jag vunnit. Vi har visst hennes födelsedagsfest samma dag och den är ett "offer I can´t refuse". Om det är tillåtet fortfarande efter att man fått PM så skänker jag gärna min startplats till en annan happyit.
Ber om ursäkt för strulet men jag var verkligen inställd på att cykla.

Hasse det är inga problem alls! Jag har lottat ut platsen igen.

Först vann du den igen faktiskt! Men sen gick lottens vilka til nr 20, sisyfos! Skickar ett PM med din kod till vinnaren.

jomper skrev:
> Hasse det är inga problem alls! Jag har lottat ut
> platsen igen.
>
> Först vann du den igen faktiskt! Men sen gick
> lottens vilka til nr 20, sisyfos! Skickar ett PM
> med din kod till vinnaren.

Vad bra! Då hoppas jag att den kommer till nytta och glädje. Grattis Sisyfos!

Jag tänker i alla fall cykla, men rabattkoden verkar inte fungera utan något meddelande om varför.
Har någon anmält dig med sin kod? Stod det att man ska betala fulla priset på kreditkortssidan? Det verkar inte rätt.

LTS skrev:
> Jag tänker i alla fall cykla, men rabattkoden
> verkar inte fungera utan något meddelande om
> varför.
> Har någon anmält dig med sin kod? Stod det att
> man ska betala fulla priset på kreditkortssidan?
> Det verkar inte rätt.

Samma problem här.

Jag har också det problemet. Har kontaktat dem och fått svar att de ska lösa det på måndag. Så det gäller nog er andra också.

Det verkar vara något knas med koderna jag fått, Henrik verkar ha etablerat direktkontakt men annars fixar jag det asap.

Alla skall ha fått en ny kod via PM.

Dessutom har ytterligare en vinnare fått förhinder så jag drog en ny vinnare. Det blev nummer 5, desmo. Du får också ett PM.

Desmo kunde inte heller :-)

Ytterligare ett försök, AND.ers har ett PM i sin låda inom kort med en kod för anmälan, grattis! :)

Tack för en härligt dag!
Dock blåste det som fan stundtals så jag gick inte lite i väggen ett tag. Fick cykla själv i stort sett hela loppet. Men vädret var på topp och nu skriker alla muskler! Var faktiskt värt det. När csn kommer ska jag sätta in en hundring eller två till Uppsala universitets cancerfond (det är väll välgörenhet vi cyklister sysslar med:) )

Välarrangerat och trevligt!

Jag och Marie körde tillsammans med Vallentuna ck. Vi var åtta startande med målet att köra på 5:30, men en i gruppen släppte redan efter ca en mil. Resterande sju körde ihop resten av loppet även om jag fick inse att jag tränat för dåligt, så jag fick agera grindvakt ca halva loppet tyvärr.

På släp hade vi säkert ytterligare ca 10 - 20 personer i snitt. Bortsett från en incident där en cyklist som blev omkörd blandade sig in i klungan vilket ledde till en plötslig inbromsning gick det hela rätt fint. Ingen krasch, men jag var nere och grindade klossen i asfalten... Bakom mig var det nog än värre.

Det var blåsigt mest hela tiden, riktigt tungt.

Banan var fin och med bra flaggvakter utom i centrala Uppsala på slutet. Där var det istället katastrof. Tex kom vi nerför en backe in i en korsning till en stor väg och den var helt obevakad. Sen hade de dragit banan hur som helst, på smala cykelbanor som inte var sopade, onödigt mycket över kullersten osv. Och som sagt, inte en enda flaggvakt.

Men det var kul i alla fall, tyvärr klarade vi inte vårt mål utan körde in på 5:40

Senast ändrad:
Roligt att höra hur det gick för er. Själv är jag glad att jag gav bort min plats, det blev en lyckad fest för frugan och det är hon väl värd och mer därtill. Vore kul att höra hur det gick för sisyfos som halkade in på ett bananskal när min plats gick tillbaka i lotteriet. Bra jobbat killar, tjejer, memiler och henar!

Startade 8:30. Mystempo de första 70km med klungan jag startade i. CK Vallentuna hade med runt 8-10 gubbar och dom ville köra belgisk kedja själva. Tack. :) Satt mest och frös, funderade på när vi skulle ha pissepaus och om jag inte skulle gått på dass innan start. :)

När klungan skulle käka pastasallad vid 70km-depån drog jag, efter den välbehövliga pissepausen och påfyllning av lite sportdryck, vidare och körde större delen själv efter det. Körde ikapp småklungor men de flesta var för långsamma för att ligga kvar i någon längre stund i. Tillslut blev vi en liten grupp på 8-9 man som höll ett hyfsat tempo, där vi var runt 3 stycken som gjorde större delen av dragjobbet. När det var runt 2 mil kvar attackerade en stark rackare och drog iväg själv. Ingen annan i gruppen, som nu bara var 4, verkade intresserade av att jaga hem honom så efter några kilometer attackerade jag istället ikapp och körde med honom sista milen in till mål.

Från andra depån vid dryga 70km och till Uppsala snittade jag 36km/h. Känns helt ok med tanke på hur mycket solokörning det ändå blev. Snittfarten för hela rundan blev runt 32.5km/h eller 5:08 i tid. Fick med mig ett KOM i Strava på Börjesträckan(?) oxå. 13km strax innan mål med över 40 i snitt. :)

Riktigt fint lopp - Uppsala med omnejd är megaplatt! Det finns verkligen inte en enda backe! Passar mig kalasfint! :) Arrangemanget var toppen! Kan faktiskt tänka mig att betala själv och återkomma nästa år. :)

Efter loppet bar det direkt iväg till Skepparholmen Spa där frugan mötte upp för ett barnfritt dygn medan barnen var hos morföräldrarna. Weltklasse!

/Freddan - Uddevalla CK

Bilagor

• bild (3).JPG
    bild (3).JPG
    112.1 KB · Besök: 48
Tillbaka
Topp