[Tävling]Pannlampsenduro 11/4 - Falun

Kung_Gustaf

Ny medlem
The%20nightrider%20gr%C3%A5.png

Gör er beredda på en skräckinjagande skrattfest med unik SPH-garanti på över 14. Det kommer bjudas på fyra snabba, stökiga och flowiga sträckor med efterföljande mat i världsklass. Endurot infaller efter solnedgång och körs lämpligast med styr- och hjälmlampa. Och utan bashguard. Bashguard är för höns.

Datum: 11/4
Tid: 20:30
Plats: Källviken
Samling: Parkeringen
Antal deltagare: 20st
Tidtagning: Sportident
Startavgift: 50kr

Anmälan sker via PM till Kung_Gustaf. Anmälan är bindande och betalas på plats (eller Swish vid uteblivet deltagande). I startavgiften ingår dryck och ett rejält after-bike-mål som steks direkt på Muurikkahällar. Bars kommer ej vara nödvändigt.

Så se till att ta en tupplur på eftermiddagen, ladda batterierna och följ med oss ut på vad som kommer att bli en episk kväll!

Välkommen!

Anmälda:
UrTomas
DrDenial
Briareus
Rattnalle
Mathias_B
M Willhelmson
U.S
TSR
Jonas Jansson
Jandern
EST
Adam Örebro
Tompaa
Martin Göthman
Järnhäst

Enköping har fått förhinder med följande anmälda. Synd tycker vi!
Markus 'stekarn' Karlsson
Janne 'tomten' hammarström
Richard 'löken' Norman
Teddy 'slöhög' söderlund

Senast ändrad:
Sportidentchip - måste man ha ett sånt eller kan man hyra/låna?
Är den någon lägsta nivå på deltagarna eller törs man vara med som erkänd fegare som åker runt dom högsta träkonstruktionerna?

Sportidentchip/pinne tillhandahålls av oss.

Vad gäller lägstanivå så är det jättesvårt att säga. Att inte ta droppen är inte en riktlinje, där finns det chickenlines. Det kan vara lite sten och rötter på sina ställen men inget som gör att man måste kliva av och leda cykeln. Är man ovan får man på sin höjd sakta ner och ta det i sin egen fart. Mao det är ingen downhillbana med dödsbranter och extrema stenkistor.

Gillar man stigcykling och kan tänka sig att bära pannlampa så är det klart man ska vara med! :)

Förresten är det många som åker runt träkonstruktionerna, så där behöver då ingen skämmas :)

Ja va sjutton. Jag är på, absolut.
Kycklinglinjerna är jag välbekant med.
Att leda cykeln i nedförsbacke låter trist...

Ack vilket illa datum, det hade varit banankul! Får hålla tummarna för att det andra jag ska göra den dagen blir inställt...

carl-pedal skrev:
-------------------------------------------------------
> Ack vilket illa datum, det hade varit banankul!
> Får hålla tummarna för att det andra jag ska
> göra den dagen blir inställt...

Vi håller tummarna!

Mathias B: Vilketn tur! Plötsligt händer det liksom :P

Jag vill men Carl pedal ska ju pilla med annat det lilla mongot så jag måste se om jag kan lura med mig nån annan...

mikipedia_ (fd gordiz) skrev:
> Kan man klara sig med en lampa? Har bara en till
> huvudet.

Absolut! Det är inte helt omöjligt att vi kan ordna en styrlampa åt dig. Ska höra runt lite.

mikipedia_ (fd gordiz) skrev:
> Kan man klara sig med en lampa? Har bara en till
> huvudet.

Det beror ju helt på hur modig du är ;)
Och hur bra mörkerseende du har ^^

Har aldrig ägt mera än en pannlampa så det går nog ;) Bara bra man lär sig lyfta blicken å så skrämmer man inte bort alla småmonster...

Pannlampa duger väl. Den lyser ju ändå upp där man tittar. En lampa som lyser upp där man inte tittar är väl lite overkill. Eller är jag dum i huvudet nu?

Jag tycker att en lampa på styret och en på hjälmen är givet. Tanken är att hålla blicken högt och titta långt fram. Men ibland vill man ändå se vad som finns närmsta metern framför framhjulet och då räcker det med att blicka ner, utan att röra huvudet.

Däremot går det kanon att köra med enkom hjälmlampa. Men är man som mig och uppskattar pannlampscykling, lika mycket som solskenscykling, så är båda givna :)

Så Micke, klart du ska köra!

EST: Vi håller tummarna för dig!

Största fördelen med två lampor är att styrlampan kastar skuggor över allt på stigen, lättare med avståndsbedömningen. Hjälmlampan sitter på nästan samma ställe som ögonen, allså knappt några skuggor.

Men det går utmärkt att köra med bara en lampa. Kan vara skönt att slippa se allt bröt som är ivägen.

Min fru fyller 40 den 11/4. Om jag ger henne ett anonymt paket med en tävlingsstart så kanske hon förvånat utbrister "Oj, det lät kul! Men... jag cyklar ju inte ens MTB, då är det väl lika bra att du kör så någon inte har betalt i onödan." Eller inte. Jag avvaktar... Kul grej! Kommer att bli episkt.

Så jag å Jandern kommer! Planen är att köra först på eftermiddagen så att vi är helt slut till kvällen :-)

Va vad är det för mörkrädda slöfockar dom bor däruppe eller är det nåt viktigt på tv som idol å farmen eller?

Gemene man runt Falun är vargrädd. Varje år tar vargen minst ett par cyklister just runt Källviksberget. Grytet ligger mellan Baksidan och Sjöstigen. Fler frågor?!

;)

Jag kan ta med en låda leatherman till försäljning till fördelaktigt pris inte många kvar nu ;-)

EST skrev:
> Jag kan ta med en låda leatherman till
> försäljning till fördelaktigt pris inte många
> kvar nu ;-)

Do it!

Bara för att spetsa till besöket lite extra har vi ordnat med en fotograf. Vi kommer bära ut elverk, belysning, foto- och filmutrustning till ett av dödsdroppen där alla kommer se balla ut. Oavsett om man rullar utför eller får luft i droppet så kommer man framställas som en warrior. Se nu bara till att träna på krigarfejset!

actionfoto.png

#enduropodden #pannlampsenduro

Tillåmed servat bakdämpare för första gången ;-) å luftat bromsjäveln för 3dje ...

Senast ändrad:
Ska bli spännande att se hur många som bländas och kraschar vid stendroppet :D

Bilagor

• tmp_16541-DSC_0294-422216439.JPG
    tmp_16541-DSC_0294-422216439.JPG
    88.8 KB · Besök: 18
  • tmp_16541-DSC_0297450868788.JPG
    tmp_16541-DSC_0297450868788.JPG
    70.6 KB · Besök: 19
Nån som ska cykla på eftermiddagen vi ska :)eller snarare från ca 16 sådär...så att man är slut till tävlingen.

Tillbaka
Topp