[Tävling] Sömnlös i Rudan 2005

Jag skulle inte oroa mig så mycket över regnet. Båda gångerna tidigare har det varit extremt blött, och banan är väldigt väldränerad i och med att det till stor del är rullstensås under. Det finns ett fåtal lerhål, men 2003 hade jag Pythondäck och tog mig fram bra.

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Bruse, läs ditt inlägg en gång till. Fråga sedan
> dig själv om det inte är dags att sluta röka
> crack. Jag fattade ingenting.
> /Johan

Instämmer!

// Jocke, fortfarande påsemester i Vimmerby & Astrid Lindgrens Värld. Uppkopplad via Hotell Ronjas trådlösa nätverk på vaning 4 "penthouse"

Hur kommer rapporteringen från SiR att skötas? Är ju på semester då evenemanget går av stapeln, men är naturligtvis intresserad av att följa tävlingen.

// Jocke - semester Vimmerby

> Ni om gillar heta medelhavsvärme med torka och
> eldningsförbud i ena stunden, och ösregn flera dar
> irad med översvämningar till följd: förstätt att
> köra bil, åk rulltrappor, ta hissen, stäng inte av
> tv:n, köp bara varor från andra sidan jordklotet.
> Åk framförallt inte cykel eller spårburet, eller
> gå absolut inte i trappor och köp inte varor som
> är närproducerade.

Här håller jag håller med Bruse!

> Var är Mat- och Sovklockan?
> av bruse + spindelbenen + fredde75 + lundatok =
> Snyggast på SiR '05

Men inte här. Snyggast kommer Multisportlaget Multisportlaget att vara, för vi har en anka på våra tröjor.
laget_kar.JPG

Jag har en fråga till Mattias L: Jag blir inte klok på hur det funkar vid växling, eller kanske snarare hur tidtagning går till. Det står att det kan vara kö till växlingen. Betyder detta att tidtagningen görs innan man växlar? Ungefär som att gå in i depå. Detta borde betyda att man inte kan lägga ihop lagets sammanlagda tider för att få totaltiden (om man nu skulle få för sig att inte köra i 24 h.) Korkad fråga?

Erol skrev:

>
> Men inte här. Snyggast kommer Multisportlaget
> Multisportlaget att vara, för vi har en anka på
> våra tröjor.

>
>
Du har inte sett våra tröjor än!=)

/Fredde

Jag hoppas ni har tänkt på att det inte räcker med endast en tröja per deltagare i den här tävlingen?
Fredde75 skrev:

> Du har inte sett våra tröjor än!=)
>
> /Fredde

Erol skrev:
>
> Jag har en fråga till Mattias L: Jag blir inte
> klok på hur det funkar vid växling, eller kanske
> snarare hur tidtagning går till. Det står att det
> kan vara kö till växlingen. Betyder detta att
> tidtagningen görs innan man växlar? Ungefär som
> att gå in i depå. Detta borde betyda att man inte
> kan lägga ihop lagets sammanlagda tider för att få
> totaltiden (om man nu skulle få för sig att inte
> köra i 24 h.) Korkad fråga?
>

Vi använder SportIdents tidtagningssystem, jag tror du känner till dom?
Vi har tre stationer i varvningsområdet där man kan logga sin tid, dvs när man kommer in för varvning så stannar man vid tidtagningsstationen och loggar sin tid. Då får man upp information på en datorskärm som visat cyklat antal varv, plats, tid på tre senaste varven.

Om man då kommer in i en grupp som är fyra eller fler så får man vänta tills det finns en ledig tidtagningsstation vilket kanske tar 5 sekunder, därav informerar vi om att det kan bli kö vid tidtagningen. Detta gäller framförallt de första 3-4 varven, sedan är folk så utspridda att det inte finns risk för det.

Du lite snett :) för det är antalet varv som räknas, inte tiden. Tiden är samma för alla eftersom vi bestämt tävlingstiden till 24 timmar. Om ni cyklar 30 varv på 20 timmar och sedan lägger av så kan ni ändå vinna om ingen annan cyklar fler varv. Vi räknar antalet varv och visar tiden mellan varje tidsloggning, vilket för er del som lag betyder varv. För solocyklisterna så räknas all tid, även vila/mat/mekning. Om någon i ett lag behöver vila/meka/äta så gör man ju det medans någon annan är ute på banan.

Blev du klokare? :) Det kommer vara glasklart nere i Rudan, när du ser det.

jansson99 skrev:
> Hur kommer rapporteringen från SiR att skötas? Är
> ju på semester då evenemanget går av stapeln, men
> är naturligtvis intresserad av att följa
> tävlingen.

Webben kommer uppdateras fyra gånger under tävlingsdygnet. Du kan redan nu gå in under "Senaste nytt" och läsa nyheter och skvaller. Vi lägger redan nu in nyheter där.

Vill man ha absolut senaste nyheter och resultatlista sms:ar man "eal resultat" (utan fnuttarna) till 72550 så kommer resultatlistan och lite nyheter/skavaller till mobilen. Man kan också skicka heja meddelanden till de tävlande, vilka läses upp av speakern flera gånger under tävlingen. Dessutom läggs meddelandena upp på siten. Kolla på http://www.ettannatlopp.nu/somnlos så ser du hur det fungerar.

SportIdent kommer lägga upp en komplett resultatlista på webben några minuter efter det att vi stängt målgången.

Markus F skrev:
> Jag hoppas ni har tänkt på att det inte räcker med
> endast en tröja per deltagare i den här
> tävlingen?
> Fredde75 skrev:
> --------------------------------------------------

Nä, det har inte vi tänkt på. Varför skulle det inte det?

Vad jag har sett från bilderna från tidigare år så har man ingen nummerlapp på tröjan, stämmer det?

Mattias L: Tack för din förklaring. Sportident har vi använt förrut. Ser framemot lördagen!

Erik

Erol skrev:
> Markus F skrev:
> -----
> > Jag hoppas ni har tänkt på att det inte
> räcker med
> > endast en tröja per deltagare i den här
> > tävlingen?
> > Fredde75 skrev:
> >
>
>
>
> Nä, det har inte vi tänkt på. Varför skulle det
> inte det?
>
> Vad jag har sett från bilderna från tidigare år så
> har man ingen nummerlapp på tröjan, stämmer det?
>
>
>
>
> Som det ser ut nu så kommer det bli blött i helgen.
jag skulle inte vilja ha samma kläder på mig i 24h.
Kan bli rätt fuktigt och kallt.
Ja det stämmer bara nummerlapp på cykeln

> > Som det ser ut nu så kommer det bli blött i
> helgen.
> jag skulle inte vilja ha samma kläder på mig i
> 24h.
> Kan bli rätt fuktigt och kallt.
> Ja det stämmer bara nummerlapp på cykeln
>
>

Vi kör ju fegisklassen, dvs 4-manna, så man får ju vila emellan sina pass och ta på sig torra kläder. Du glömmer också att vi är grymt tuffa, på bilden ovan har vi haft samma kläder i en 8 timmar i regn och träsk, och se så glada vi ser ut :].

Tack för svar om nummerlappar. Att ha på tröja är ett väldans mek.

Erik

Erol, visst är ni tuffa. Multisport är tufft. Men det är en helt annan sak att ha samma varma och blöta tröja i åtta timmar och att ta på sig en dyngsur tröja efter två timmars vila.. Nåja, det märker ni väl.

Markus F skrev:
> Erol, visst är ni tuffa. Multisport är tufft. Men
> det är en helt annan sak att ha samma varma och
> blöta tröja i åtta timmar och att ta på sig en
> dyngsur tröja efter två timmars vila.. Nåja, det
> märker ni väl.
>

Hallå

Jag skojade bara. Det kommer eftern denna diskussion att följa med ett par extra tröjor och ett par extra byxor inhandlas idag. Multisport är bara tufft om man är snabb, och vi är ganska långsamma.

Kan tänka mig att det inte är så läckert att dra på sig samma tröja för 4:e gången efter en regning natt med riktigt dålig sömn...

Erik

Edit: edit..

Senast redigerad av en moderator:
Exakt. Men säg det inte till någon ;-)
Erol skrev:

> Kan tänka mig att det inte är så läckert att dra
> på sig samma tröja för 4:e gången efter en regning
> natt med riktigt dålig sömn...
>

***Pressmeddelande***

Lag 150, Mighty Lion Rockers kommer att ändra laguppställningen inför SiR.På grund av en elak och ickeförsvinnande bihåleinflammation så kommer Markus F att ta på sig uppgiften som kombinerad Soigneur/Directeur Sportif, och Malin Lingärde (aka Malina) kommer att stiga upp på sadeln.

I en kommentar uttalar sig den legendariske Markus F.
-Visst är det tråkigt att kliva av från detta klassiska lopp, men jag har fullt förtroende för att det lag jag har fått förmånen att coacha kommer att ge motståndarna en rejäl match. Kroppen sade ifrån, och det gäller att lyssna på sin kropps signaler. Jag vet att Malin har styrkan och uthålligheten att göra ett väldigt bra resultat, och om jag får hjälpa till med detta är jag fullt nöjd.

Det har kommit vissa kommentarer om att denna lagändring i sista minuten i själva verkat varit planerad sedan länge från MLR´s sida, men det förnekar M.F:
-Nej, som jag redan sagt så är jag väldigt ledsen över att inte kunna deltaga. Men jag är övertygad om att laget som helhet vinner på detta byte.

Så ryktena om att Malina har varit på höghöjdsträning inför SiR stämmer alltså inte?
- Visst har vi precis återkommit från en vecka i de Italienska Alperna, men jag vill inte kalla det höghöjdsträning. Malina gjorde mycket bra ifrån sig i bergen, och med det i bakfickan så bådar det gott inför backarna i Rudan. Hennes teknik är väldigt "Ulrichsk", tunga växlar och ös. Varken uppför eller nerför är det särskilt många som hinner med.

Vad har du att säga om resten av laget?
- Vi litar på Kaijan som farthållare, han har sedan i vintras visat sin uthållighet och förbättrat sin snabbhet på kortare sträckor. Tekniskt sett är det inga problem, han är inte rädd och flyter över svåra partier. Per blir lite av vår hemlighet, att han är kapabel till många jämna varv vet dom flesta redan. Vi kommer även att testa Per som sprinter mot vissa motståndare.

Finns det något samband med ert val av lagmedlemmar och det ökade kravet på att införa en "mixad" klass på SiR?
- Jag tycker personligen att det finns tillräckligt många klasser redan. På uthållighetstävlingar som den här upplever jag att kvinnor har lika goda möjligheter som män att placera sig bra. Däremot skulle jag gärna se en mixad 2-personsklass för att lyfta fram duktiga idrottstjejer. Vi är naturligtvis väldigt glada att det finns två andra mixade 3-personslag som vi kan vinna över, även om vi självklart satsar på totalseger.

Så är karriären över nu?
- Jag skulle inte vilja uttrycka det så. Det viktigaste måste alltid vara att laget presterar bra. Jag tror att Johan Bruyneel har varit mer nöjd dom senaste åren än på den tiden när han cyklade sjålv.

Markus F skrev:

> Markus F att ta på sig uppgiften som kombinerad
> Soigneur/Directeur Sportif, och Malin Lingärde
> (aka Malina) kommer att stiga upp på sadeln.

Innebär detta också att Hr Levande Legend M F kan axla manteln tom tf tältchef?

Jag har ju även ett ansvar för dom av mina vänner som litar till mig för tak över huvudet.
Kom till mig, ni "Forcats de Route" som fryser och svälter.

"grinig gammal gubbe" Bah!

Att bidraga till helheten är alltid större än att bevisa sitt ego, vilket Mattias L så exemplariskt har visat för oss de senaste åren.

Ja,Kaijan cyklar men inte jag och det svider rejält. Däremot så finns jag där i tältet för mitt lag och andra för att få alla att göra sitt bästa. Tomatsoppan kommer att vara varm.

Banan är provcyklad idag, och den är till största delen väldigt torr och lättcyklad men det finns några lerhål som kommer att bli värre. Så snabba däck med bra lerrensning och högt tryck borde funka, då bara plöjer man fram genom geggan. Kanske läge för semislicks?

Image-2EF8F3D0FF7211D9.jpg

bigmollo skrev:
> Sova är för små barn. I Hässelby dricks det vin
> för fulla muggar. Jamenvisst Expressen, jag är ett
> semesterfyllo...
> /Jo

boxstallm.jpg

soulbrorsan skrev:
> Fan va avis man blir!

Hur länge ska du vara i Gökurslandet egentligen?

4 veckors höghöjdsträning till är bokad!
Vilken höst jag kommer att ha sedan när jag kommer ner! ;)
Kommer hem lagom till det före detta MTB-loppet Finnmarksturen.

soulbrorsan skrev:
> 4 veckors höghöjdsträning till är bokad!
> Vilken höst jag kommer att ha sedan när jag kommer
> ner! ;)
> Kommer hem lagom till det före detta MTB-loppet
> Finnmarksturen.
>
> /Justus
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-07-29
> 11:16 av soulbrorsan.

Då blir du helt grym där.Big Mölle får se upp=)

hey hey...
grappar....
jag dyker upp imorrn å säger hej å mobbar er lite sen åker jag hem å sover å kommer tillbaka på moronen ;)

Myggmedel och Klarityn inköpta nu. Samt allt annat tjafs som man tydligen ska ha med sig. Vädret ser ju lovande ut än så länge *peppar peppar*

Man märker att man e novis, supergrabbarna AJ & PJ, som vi har parkerat bredvid har ju såklart kapat sitt tält för att kunna se till att det blir tätt nedantill... Hoppas att det inte ska behövas dock.

Ja, verkligen, men än så länge så verkar ju iaf vädret vara snällt. Det skulle väl vara våra s.k konkurrenter som vill bättre på sina chanser som isf skulle paja det, allt emot vad alla regler om fair play säger!!
;o)

Johan A skrev:
Det skulle väl vara våra s.k
> konkurrenter som vill bättre på sina chanser som
> isf skulle paja det, allt emot vad alla regler om
> fair play säger!!
> ;o)

Ja dom vill väl inte ha så hård konkurans!=)
Man kanske skulle dra dit ikväll och sitta uppe och vakta tältet.=)

/Fredde

Malina skrev:
> Sådärja, då har jag packat klart allt. Det kommer
> se ut som att jag ska flytta in ..

Hehehe, det är ju det som är så vansinnigt fantastiskt med tjejer, alla saker ni ska ha med er ;o)
Fast i detta fall kanske jag är en lika god kolsupare. Ses i mörrn!!

Tillbaka
Topp