[Tävling] Sömnlös i Rudan 2005

Malina skrev:
-------------------------------------------------------
> Sådärja, då har jag packat klart allt. Det kommer
> se ut som att jag ska flytta in ..

Hahaha, jag har mer grejer med än för en 2 veckorsresa! Gånger 4 pers i alget. Stort tält äre.
"Mekanikern" har bara med en varm tröja å ett par extrastrumpor. Resten får plats i pappas plånbok.

Laga mat till i morgon! Det blir Currykyckling å Chili con carne. Å fullkornsris. Å en skvätt vin som perfekt laddning.

IMG_3037.sized.jpg

bruse skrev:
> Äre inte doping att käka
> raketskapande bönmat?

Nej, det är inte prestationsförhöjande. Däremot är det prestationshämmande för omgivning, men då är det inte doping ;)

Ha! Jag har kokat fem liter tomatsoppa med linser..

Förresten, jag kom precis tillbaka från Rudan. Singular ringde mig så jag och Kaijan fick göra en expressutryckning och förankra tältet med tegelsten, det blåser tydligen 15 m/sek just nu. I vilket fall som helst var det väldigt blåsigt. Nu känns det i alla fall som om det skulle stå kvar med extra rep och en stor presenning runt om. Ett tält hade vält och var några andra tält som svajade betänkligt när jag gick.

Senast redigerad av en moderator:
Kaijan, jag gav ditt nummer till Singular så han kan ringa om det blir någon mer katastrof. Det är bättre att du rycker in eftersom du bor närmast.

Stackars skåningar... det där "tältet" som de ska sova i såg inte kul ut. Vindfång som en skyskrapa. Dessutom var det svårt att få ner tältpinnarna mer än 2 cm. fast de hade ju massor av öl i alla fall.

Här i Åre är vädret kanon!

Nästa års sömnlös blir fin, då är jag med igen :)

Från "rätt säkra källor" kan jag meddela att e-beth och Leo kastar in handduken.

Ha det så bra nu allesammans!

Ja, då är man tillbaka från en ett-dygnssemester på Öland och kan konstatera att ruskvädret även har börjat inta huvudstaden...Så vad gör man då? Jo, man tar ju på sig sina bästa gummistövlar, väljer paraply och sticker ut till Rudan, förstås! Återstår bara att övertyga 13-åringen om tjusningen med att stå i regn och glo på leriga cyklister..Mission impossible?

Johan S, det finns ett litet fik vid start/mål området. Muta 13-åringen med cola och bullar så ska det nog gå vägen.. ;o) Vi ses i skogen.
/Johan

Ok, Kaijan. Jag tar ett av dina lerpass. Oj, kom på att du ju inte kan läsa detta då du ju är ute och cyklar. Jaja, vad är väl en bal på slottet..?

För övrigt skulle jag bara hälsa till alla tappra därute, speciellt oxr som kör helstelt på en gammal stål-Kona. Hoppas ni får en kul tävling lundatok, Kaijan, Johan A, bruse, Nina och alla andra Happyiter! En del av er blir ju omskötta av Markus F. Han fixar säkert några fina råbiffar till köttätarna..

Var där innan starten de fick rätt bra väder, mulet och under 20 grader. Det måste vara rätt jobbigt mentalt nu när de känner sig lite trött och har hela natten kvar.

KOM IGEN GRABBAR !!!!!!!!

Kul att se er alla tokstollar. Duktigt imponerad av att ni orkar. Framför allt impad blev jag av Mattias Lundqvist ! Han var 5 minuter för 2:an på första varvet ?!

Får se om man dyker upp imorgon igen och kikar klockan 15. Jag antar det. Jag lägger upp några bilder senare ikväll.

//Skogling

Var och hejade på dem jag kände (Andreas Mårtensson och Jojo) vid 16-tiden ungefär. Då var det perfekt väder - lite gråmulet och lagom svalt så man inte svettas ihjäl. Det var dock en del där som tyckte banan var oväntat teknisk och svår. Nu är det mörkt och regnar, vilket väl inte underlättar...

Heja Andreas och Jojo!

STACKARE! Fan vad det regnar! Man får faktiskt lust att dra ner med lite filtar, äggtoddy och infravärmare. Idag när jag var nere i Rudan råkade jag säga till Kaijan innan start att jag "var avundsjuk". Just nu känns det lite riktigt så, kan jag meddela när jag tassar ut i pyamasen på den fuktiga balkongen...

Jag tror jag gör som Skogling, komma ner i morgon och försöka hjälpa till att väcka livsandarna i cyklisterna.

bigmollo i mördarbacken:

42ebe14c4997e.jpg

oxr och bigmollo på 2:a varvet:

42ebe2a115189.jpg

Kaijan får käk:

42ebe369d9318.jpg

JLarsson bytar av bigmollo:

42ebe405270cb.jpg

mytis, MarkusF, okänd och Kaijan i tältet:

42ebe630755f5.jpg

Sorry, jag har inget bredband och gammal dator så jag orkar ej lägga upp fler bilder... :o/

//Skogling

Senast redigerad av en moderator:
Nu fattar jag vad du skulle med din stora kamera till! Vilka bra bilder, Skogling! Bilden på Kaijan är ju otroligt fin. Även bilden på bigmollo i mördarbacken var bra. Vi stod där ett bra tag och undrade hur f-n en del kunde ta sig upp på mellandrevet (Nu när man tänker efter så är de ju fullt sysselsatta med mördarbacken fortfarande och ska vara det även när jag vaknar imorron..).

Förresten glömde jag skriva att vi såg en älgko cirka 30 meter från banan när vi var på väg hem. Jag kollade längs Rudanvägen var man kunde se bitar av bansträckningen. Efter ett tag sa min dotter "pappa, det var en älg där". Jag skrattade och förklarade för henne att det inte finns älg så nära civilisationen. hon stod på sig så till slut la jag i backen och: Det stod en älg och tittade på oss från c:a 10 meters håll. Som sagt hade den c:a 30 meter till banan. Otroligt. Jag tog två bilder men har ingen url att lägga dem.

MattiasE skrev:
> Rudan ligger väl i haninge?
> Hur cyklar man dit från stan?

Man kan cykla Nyäsleden ut, om man samtidigt vill ha sightseeing i de södra förorterna. Gröna cykelskyltar från Skanstull, cykla till Haninge C, vid pendeltåget kan du åka över spåren och så är du framme i banområdet.

Tillbaka
Topp