[Tävling] Sömnlös i Rudan 2005

Jag.
Kaijan skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilka kör nästa år..?
> Jag
>
>
>
>
> 0 dag kvar!!Äntligen!!!
> Det här musiken snurrar i min dator nu

Inte alls dåliga, dom berättar hur det var, blöt, lerigt, slitigt.
Jag tycker det verkar spännande:-D

Markus F skrev:
> Några bilder. Dålig fotograf men intressanta
> motiv.
>
>
>
> -----------------
> Freeroading var den nya flugan...
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-08-04
> 20:30 av Markus F.

Jag vill inte vara oförskämd, men...

...att tro att den som sköter marktjänsten har det lugnt och skönt och bara kan skeppa i sig bajer och espresso tror fel.

Att vara marktjänst är inte en losersits. Att vara groundcrew är 1) en ärofylld sits 2) en ansvarsfull sits 3) en jobbig sits 4) en viktig sits.

Den/De som kör marktjänst måste dels se till att hålla koll på varvningar, se till att det finns varm mat och dryck. Ha koll på andra lag. Lägga upp strategi. Dricka öl. Tvätta cyklar. Motivera utmattade cyklister.

Kort sagt, en bra sportchef är viktigare än laget som sådant. Tänk på det ni som vill ha en sportchef, och tänk på det ni som aspirerar... do you have what it takes?

Ja, höghjuling är ju redan på gång, fler och fler börjar ju med stort framhjul och litet bakhjul. Men innan det sätter fart så tror jag mer på träfälgar. Jag är säker på att det kommer att slöjdas en hel del under vintern.

bruse skrev:
> Fixie... vad kommer härnäst? Höghjuling måste väl
> vara den utlimata retroprylen för alla!
>

Ha ha det skulle vara nåt det. Självklart i soloklassen. ;o)
/J

starkt jobbat alla som cyklade runt i rudan!

natten var det klart roligaste, även om tekniken kanske inte var särskilt bländande :) bland mörker, regn och hala rötter...
Funderade innan var man skulle få mest ont efteråt, knäna och handleden var ömma, medans musklerna inte kändes värre än efter ett vanligt långlopp. Var riktigt trevligt att köra ett helt race utan mjölksyra :)
Under tiden flög det omkring en massa tankar i huvudet om att normala människor nöjer sig med chips och tv en lördagkväll, och visst kändes det lockande... Men söndag eftermiddag var jag mycket nöjd, hade cyklat så många varv jag hade planerat och saknade varken chips eller tv + att jag kan gå omkring och vara nöjd i ett år :)

nu återstår bara att återställa cykeln, dyrt...

tack till Henrik som stoppade i mig mat och peppade under tiden!

Okej, vi får börja på en "Att-fixa"-lista till nästa år:

* sponsor
* eget sjukvårdstält
* mer nudlar? Nä, det behövs nog inte ;-)

Nyss hemkommen från första passet efter helgens äventyr.
Blev en trevlig 70 km lvg-tur tillsammans med PJ. Skönt att vara tillbaka på asfalten, där man egentligen hör hemma. Är ju inget XC-svetto utan gillar mer att softa och ta det lugnt i skogen.

Kändes väldigt bra, inga krämpor alls som satt i. Blev förvånad hur lätt och fin kroppen kändes i uppförsbackarna. Kan iofs bero på att jag tappade drygt 5 kg i Rudan. Trots flera (många!) besök hos McD i veckan och därtill ett frekvent småsvullande av div godsaker, så vill inte vågen röra sig uppåt mot "normalvikten". 24h verkar vara en skaplig bantningskur :-)

/Anders

AJ skrev:
> 24h verkar vara en skaplig
> bantningskur :-)

Inte för mig :(

Ska försöka köra ett 80km-pass i morgon eller på söndag. Hade vissa planer på att köra 340 km runt mälaren med hofvet, men det känns lite väl långt kanske :)

JLarsson skrev:
> Ska försöka köra ett 80km-pass i morgon eller på
> söndag. Hade vissa planer på att köra 340 km runt
> mälaren med hofvet, men det känns lite väl långt
> kanske :)

äsch, i audax-tempo kan väl vem som helst hänga med... fast risken är nog snarare att man tröttnar på det hela, 340km snittandes 22,5km/h kan nog bli mördande tråkigt efter ett tag, och det är ju ingen kort dag i det tempot...

fredrikw skrev:
> äsch, i audax-tempo kan väl vem som helst hänga
> med... fast risken är nog snarare att man tröttnar
> på det hela, 340km snittandes 22,5km/h kan nog bli
> mördande tråkigt efter ett tag, och det är ju
> ingen kort dag i det tempot...

Det är inte sträckan som är problemet, utan tiden.... 18h :( Blev glad när jag fick reda på att det blev en snabbgrupp, men den ströks pga sjukdom.

AJ skrev:
...
> tappade drygt 5 kg i Rudan. Trots flera (många!) besök hos
> McD i veckan och därtill ett frekvent småsvullande
> av div godsaker, så vill inte vågen röra sig uppåt
> mot "normalvikten". 24h verkar vara en skaplig
> bantningskur :-)
>
> /Anders

nya bantarflugan Sömnlös i rudan? :)

Såg att det försvunnit en del fett från magen, den har krympt. Vet inte om det är någon större skillnad i vikt såhär flera dagar efteråt borde ju det ha byggts upp lite muskler...

Du får komma förbi hos Bimbobikers och Rambobikers nästa år, vi hade massor av chips :-) ingen tv dock men vi får se till nästa år.

ha ha, risken är väl att jag inte kommer därifrån då :) på slutet var det ju ändå en del sitta och titta lite apatiskt (samtidigt som man helst skulle försöka få i sig energi...)innan man drog ut på nästa varv.

Jetlaggad, men i lag. Kom in från San Fransisco. Jag snackade med honom när vi samsades i den lilla duschen/toaletten på kårhuset mitt i natten...

/M

Singular skrev:
> Jetlaggad, men i lag. Kom in från San Fransisco.
> Jag snackade med honom när vi samsades i den lilla
> duschen/toaletten på kårhuset mitt i natten...
>
> /M

Japp, det var vår hjälte Oscar som var med oss i SK-56, han var lite trött mot slutet av tävlingen..
Det var ingen perfekt uppladdning för honom direkt, men det fungerade ganska bra ändå.
/E

Men HALLÅ! En annan fick ju sitta 60 mil motorväg i en ergonomiskt förkastlig Citroën upp till Stockholm...är inte det en prestation...?

/M

sofia skrev:
> bilder utlagda

PICT3993.jpg

Respekt!

Jag såg den tjejen flera gånger under dygnet. Jag undrar hur många varv hon fixade. Man fick lite perspektiv på sin egna kramp och trötthet när man så henne. Rudan måste minst sagt varit besvärligt om man saknar ett ben! Full respekt!!
/Johan

Ja den tjejen förtjänar all respekt trodde jag såg fel första gången jag såg henne men icke så, och nog får man perspektiv alltid!!

Ska mycket till innan jag ska klaga igen för diverse krämpor.

Tror dock hon var med och tävlade för hon passerade genom varvningen när jag satt och kollade det på småtimmarna, men jag har inte 100% koll då jag inte har kompletta listorna här just nu, men det kommer säkert ett korrekt svar snart från någon som vet.

Vore intressant om hon finns här på Happy och höra hur det funkar, hann inte kolla det och så vore det intressant att höra en sån fighter berätta hur hon resonerar ang sitt problem och cyklandet, håller tummarna för det!

note to my self: klaga inte så j**ligt, bara kör!

Bosse

Tillbaka
Topp