tempo hojj

• Trådstartare Trådstartare ajt
  • Start datum Start datum
tempo hojj
Bra slutsats där.

Conclusion
As was already indicated in Jim Martin’s article, considerable time savings can be obtained through the use of aeroframes. However, it is even more important to ride in an aerodynamic body position. Therefore, when choosing a frame, one should look at the geometry as well as aerodynamic characteristics of a frame.

tempo hojj
Aerodynamisk sittställning ja. Det var även viktigt förr. ;)

eacyklister.jpg

tempo hojj
Och så säger vissa att man inte kan köpa sig snabb?

Bara du skaffar ett tempostyre och får till en bra sittställning gör att du kan spara minst 30 sek per mil gentemot en vanlig racer.

Aerohjul och special ram gör kanske inte lika stor förbättring men alla bäckar små.

Sen så kanske det viktigaste, "det ska se snyggt och dyrt ut", där kan man tjäna massor av tid ;-)

tempo hojj
Den är vacker. Vi diskuterade detta förut va om det var samma ram som columbus temporam eller om det var columbusrör? Din ram är hur som helst tio gånger vackrare lackerad.

tempo hojj
Tempohojar är sällan snygga. Men det finns förstås undantag!

Och jag förstår inte varför så många tillverkare envisas med att skriva sitt namn på tre-fyra ställen (per sida!) på cykeln..

tempo hojj
danne:
times hojj är mer aero än bmcn om jag inte missminner mig, tror det även stod nått i kadens om det.. men de har mycket felskrivningar i senaste numret på data om diverse saker.

tempo hojj
Tim: Hur man än vrider och vänder på det är BMCn bland det racigaste som någonsin skapats. Och jag kan nästan utfärda riksgaranti på att den absolut mest aerodynamiska tempohojjen o världen är Lances TTX när Lance sitter på den (aerodynamiken beror ju mest på cyklisten). Alltså inte bara för att Lance är starkast utan också för att INGEN annan har de ekonomiska resurserna att plöja ner i tester som han och Trek.

tempo hojj
2/3 av det totala luftmotståndet står cyklisten för, och cykeln 1/3. Så även om man köper sig snabb, går det inte mycket snabbare om man inte sitter bra! Tempostyre är klart den bästa investeringen, därefter hjul. Sen fortsätter man lätt med resten av bara farten... Tempodräkt, hjälm, skoöverdrag, ram, sadelstolpe, osv... :)

Sen tjänar man mer på grejerna ju fortare det går, skillnaden blir större i 50 än i 30...

/Joakim

tempo hojj
Kevin, tänkte höra med dig... Jag har ett likadant ahero styre som dig. Har funderat på att kapa styret där bromshandtagen sitter. Och såg att du gjort det! Hur mycket är det kapat? Inga problem att få på bromshandtagen efteråt? Sen rören där växlarna sitter, jag har satt dit 2 innebandyklubbor i någon fiberhistoria istället för original, men det blir lite för rakt, fel vinkel för handlederna. Var har du fixat de böjda rören? Var det 22mm som dom skulle vara? Eller så funderar jag på att ändra på armstöden så at dom sitter lägre.

Ha dé!
/Joakim

tempo hojj
Kevins hoj är vad jag skulle vilja ha om jag skulle skaffa en tempohoj. Den är såååå läcker.

Vart hittar du alla dessa SS Boe? Den ovan såg ganska skön ut, hehe.

tempo hojj
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Tempohojar är sällan snygga. Men det finns förstås
> undantag!
>
> Och jag förstår inte varför så många tillverkare
> envisas med att skriva sitt namn på tre-fyra
> ställen (per sida!) på cykeln..

Tjena!

DEt är ju för att tempolopp går så förbanat fort så om publiken ska uppfatta vilken ram det är så måste det stå jättestor överallt, speciellt som publiken mest består av vinpimlandes gammla gubbar med dålig syn.. Tänk om dom skulle läst BMW istället för BMC, skulle dom ju kunna tro att dom var på F1 lopp istället..

tempo hojj
" Vart hittar du alla dessa SS Boe? Den ovan såg
ganska skön ut, hehe."

Just denna har han nog kommer ifrån www.fixedgeargallery.com (måndagens fix tror jag det var) en ständig inspirationskälla för oss som gillar enkla konstruktioner och hopplös mekning med gammalt skrot.

Tillbaka
Topp