Thule Velocompact impulsbeställning

trumpeten

Medlem
Impulsbeställde en Thule Velocompact för 3 cyklar på XXL när de hade kvällsrea häromdagen för 3999kr.
Gjorde jag rätt? Borde jag ha valt ngt annat? Har just nu en Thule Hangon för 4 cyklar som jag är ganka trött på, pga svårighet att få plats med större MTBs, jobbig montering och skav mellan cyklar.
Velocompacten är 7-polig men bör gå bra med adapter antar jag.

Senast ändrad:

marr

Moderator
Forumvärd
Helt ok ställ. :) kanske lite trångt med tre hojar om de har boost.

Kontakten är enkel att byta, bättre lösning i längden än en adapter.

Aron

Moderator
Det mesta av pysslet är första gången när man ska lista ut hur cyklarna bäst står i förhållande till varandra. Sen blir det enklare.

AX3L

Aktiv medlem
Grymt bra ställ! Jag köpte också när XXL sålde ut till samma peng och jag är jättenöjd. Det finns ju några andra alternativ typ nya velospace (?) och velofold, men det är ju nästan dubbla pengen. Två boost och en vanlig har jag kört flera gånger utan större problem.

marr

Moderator
Forumvärd
Jag sålde ju mitt velocompact för att två, icke boost hojjar gnagde på varandra...

Köpte velospace istället.

trumpeten

Medlem
Nu hämtad och testad.
Tycker det blev bra, två MTB i storlek S med boost och en till i L funkar fint. Dock ngt lång hjulbas på alla cyklarna, men sitter stadigt ändå.
Tack för feedback och svar!

Bilagor

• C763B0E1-0AB5-407F-AA24-903AB531E585.jpeg
    C763B0E1-0AB5-407F-AA24-903AB531E585.jpeg
    585.2 KB · Besök: 170
  • BB2B6A63-9AFB-46E9-81B2-FB8A5ECBF1D4.jpeg
    BB2B6A63-9AFB-46E9-81B2-FB8A5ECBF1D4.jpeg
    514.5 KB · Besök: 178
Senast ändrad:

Startgas

Aktiv medlem
Köpte ett likadant i sommras. Är nöjd med det men det hade gärna fått gå att dra ut skenorna lite längre. Med en modern MTB i storlek XL så hamnar hjulen lite väl långt ut.
Sen är det ju lite tight mellan cyklarna. Har tänkt åka upp till lokala skräddaren och låta de sy upp några slags skydd i vadderat/slittåligt tyg att sätta runt gaffelbenen som hamnar mot de andra cyklarna då de ligger emot och nöter som det är nu.
Tycker Thule själva borde ha något liknande som tillbehör.

AX3L

Aktiv medlem
Startgas sa:
Köpte ett likadant i sommras. Är nöjd med det men det hade gärna fått gå att dra ut skenorna lite längre. Med en modern MTB i storlek XL så hamnar hjulen lite väl långt ut.
Sen är det ju lite tight mellan cyklarna. Har tänkt åka upp till lokala skräddaren och låta de sy upp några slags skydd i vadderat/slittåligt tyg att sätta runt gaffelbenen som hamnar mot de andra cyklarna då de ligger emot och nöter som det är nu.

Jag brukar köra med lite rörisolering från Biltema vid liknande problem. Just på det stället funkar det bra hittils, men det är nog bara en tidsfråga tills man ska ha tre fullvuxna endurocyklar på.

Trumpeten, köp en skylt från transportstyrelsen (?) för 80kr också så är det komplett ?

trumpeten

Medlem
AX3L sa:
Startgas sa:

Jag brukar köra med lite rörisolering från Biltema vid liknande problem. Just på det stället funkar det bra hittils, men det är nog bara en tidsfråga tills man ska ha tre fullvuxna endurocyklar på.

Trumpeten, köp en skylt från transportstyrelsen (?) för 80kr också så är det komplett ?

Skylt ska inhandlas! ☺️

Håller med om avståndet; modern geometri på större cykel ger lång hjulbas. Funkar för oss men största är L och inga DH eller enduromonster.

Jensen

Aktiv medlem
Startgas sa:

Kan thules skydd för kolfiber avsedda för att sitta mellan klamra o ram funka om mellanlägg med? Om de nu sitter kvar utan klamran

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer