Tidernas hucker??

Tidernas hucker??
Tycker def. att Missy Giove borde få komma med på listan. Visserligen old school men hon gjorde en del sjuka drops på sin tid. Om det nu är någon som kommer ihåg henne=)

Tidernas hucker??
Fasen alltså, jag blir ju så peppad av den här tråden att jag fick dra iväg till Jula och köpa mig en hopp-grävar-super-mega-huck-spade. Tha shit!
Bender är tokig. skulle dock vara mest intressant att se han köra dh!
DSC03394.JPG ht=445

Senast redigerad av en moderator:
Tidernas hucker??
scarpadi skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker def. att Missy Giove borde få komma med
> på listan. Visserligen old school men hon gjorde
> en del sjuka drops på sin tid. Om det nu är
> någon som kommer ihåg henne=)

när hon "glömde" att pressa i musbranten i Åre tex...=D

Tidernas hucker??
Trädropp, roadgap, sopad landning, gruslandskap, bunnyhop ut, framhjulsstörtdykning... ja du har en bra kandidat där. Den där b0tningen i landningen vill man ju ha en närbild på!

Tidernas hucker??
Va, Faaaaaaaan!

Varför är inte jag med bland topp 5? Jag är faktiskt en jävel på att hucka trottoarkanter.

Jag är kränkt.

Tidernas hucker??
S, huckar du muren vid Uppsala Slott lovar jag att lägga in dig i listan. Borde bara bli en 4-5 meter, det klarar du med Epicen. (du behöver ju inte ta uppeifrån kanonerna, därifrån är det väl en 20 meter, lite overkill). :D

Tidernas hucker??
Vilken dag som helst.

Skall bara öva lite mer vid Vaksalagatan/Kungsgatan. Där är trottoarkanten jäkligt fet sörru.

Tidernas hucker??
Du har ju lastkajen på Storgatan också, kommer du från ditt håll blir det precis bortanför Vaksala Torg. Säkert 120cm som högst, 1 cm som lägst - perfekt att träna dr0ps til pLaT vid. Lastkajen vid konserthuset har samma stuk nästan, blir dock inte lika hög. Jag brukar träna bakhjulsgaps över dammen nedanför (trekantig så man kan välja längd) så vi kan lägga en session där någon dag i september. :D

Tidernas hucker??
Vill även nämna Steve "Romo" i dom här sammanhangen. No för att han tyvärr inte verkar köra lika mycket stort nu, men kolla på drop in säsong 3 och roam, killen vet vad han håller på med. Matt Hunter kör också jäkligt stort. Vanderham? Kanske inte så mycket drop utan mer jävligt stora gap men ändå. Finns många...för många.

Men fortfarande, vart bör man hitta det största i Sverige som är åkbart? Höjd, längd, osv? Fram med infon nu!

// Fischer

Tidernas hucker??
Vi rekade lite vid det forna Red Bull droppet i Åre, går helt klart att skotta ihop en kick där och köra om man är tillräckligt galen. Det blir nog längre än högt, men tillräckligt högt för den flacka landningen.

Matt Hunter, Vanderham mfl kör alldeles för stylish för att kunna nomineras till hucker. Även om Steve R platsar ganska bra =9

Tidernas hucker??
Vanderham är ju alldeles för stylish med sina feta whipar och "Bubba-scrubs". Det enda som saknas är ju motorljudet! Killen måste sätta sånadär flärpar i hjulen som småungarna hade förr för att cykeln skulle låta som en moppe. :P

Tidernas hucker??
Mårten skrev:
> Vanderham är ju alldeles för stylish med sina
> feta whipar och "Bubba-scrubs". Det enda som
> saknas är ju motorljudet! Killen måste sätta
> sånadär flärpar i hjulen som småungarna hade
> förr för att cykeln skulle låta som en moppe.
> :P

Jag flärpar ger ju verkligen det där mysiga 500cc+ ljudet ;)

Tidernas hucker??
Låt oss alltså klargöra en sak. Kör man stort, utan stil, då är man en hucker. Kör man stort med stil, har man bara ett par jävligt stora bollar? Eller? :)

// Fischer

Tidernas hucker??
Problemet är ju hur vi gör med Bourdon då tex. först var han med på listan, ska stil in blir jag mer tveksam. Så illa ser det ju inte ut?

bourdon_crazygap.jpg

Tidernas hucker??
Ove-Rall skrev:
> Vi rekade lite vid det forna Red Bull droppet i
> Åre, går helt klart att skotta ihop en kick där
> och köra om man är tillräckligt galen. Det blir
> nog längre än högt, men tillräckligt högt
> för den flacka landningen.

För oss som inte har varit med i geeemet i tusen år. Var fasen är red bulldroppet? Vad är red bulldroppet? När var red bulldroppet? Bilder? :)

Tidernas hucker??
Mårten skrev:
> Du har ju lastkajen på Storgatan också, kommer
> du från ditt håll blir det precis bortanför
> Vaksala Torg. Säkert 120cm som högst, 1 cm som
> lägst - perfekt att träna dr0ps til pLaT vid.

Jag lovar att träna flitigt.

> Lastkajen vid konserthuset har samma stuk nästan,
> blir dock inte lika hög.

Känns tryggt.

> Jag brukar träna
> bakhjulsgaps över dammen nedanför (trekantig så
> man kan välja längd) så vi kan lägga en
> session där någon dag i september. :D

Fint, vi kör som tidigare. D.v.s. jag håller i kameran och du gör bort dig. =)

Tidernas hucker??
Hehe, det syns höll jag på att säga. Han ligger i princip över bakhjulet nära landningen för att inte flyga framåt. Gjorde grabben kanske ändå, eller åt något annat håll för den delen..

Tidernas hucker??
Mårten; sett dem senaste NWD eller? Nog för att smaken är delad men inte ser det särskilt flowigt ut när han rycker omkring!?!

Red bull droppet var ett drop en bit ovanför Fjällängen som dem satte upp till ÅMM -05 eller -06. Tror det var det största som byggts i Sverige? Skistar plockade ner det efter några dagar in på veckan för att ambulanshelikoptern blev uppbokad hela dagarna =) hhehe

pbpic785124.jpg

Tidernas hucker??
Ove-Rall: 05 måste det ha varit isf.

Ok, Bourdon är inte direkt någon stilikon. Men han är ju ingen Bender och klarar sig ju faktiskt med en Stinky med enkelkrona oftast. Ok, han får vara med på listan. :D

Tidernas hucker??
Vid kanten på northshoren ungefär vid red bull portalen går det helt klart att skotta upp en liten hip, men som sagt. Galet stort blir det då!!

Tidernas hucker??
Tjena!

Red Bull droppet stod upp 05..

Men Nybohovsdroppet är den stora diamanten bland huckens kronjuveler.. Den som slänger sig ut från det taket har de största ballarna söder om nordpolen.. (Eller så kommer han inte ha några alls efteråt..)

ps.. antagligen så har han en ganska liten hjärna också.. ds..

Tidernas hucker??
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Red Bull droppet stod upp 05..
>
> Men Nybohovsdroppet är den stora diamanten bland
> huckens kronjuveler.. Den som slänger sig ut
> från det taket har de största ballarna söder om
> nordpolen.. (Eller så kommer han inte ha några
> alls efteråt..)
>
>
>
> ps.. antagligen så har han en ganska liten
> hjärna också.. ds..

Jag kräver fan en beskrivning på det droppet och gärna någon bild. De lät ju för sjukt alltså.

Tidernas hucker??
Mårten skrev:
> Misstänker att KC har kört det. Enligt det
> vanliga mönstret "blunda, hålla i och köra". :D

Hur ska man annars köra? :O

Tidernas hucker??
Race-blick när man huckar är ju fan som att erbjuda en vegitarian kött...de funkar bara inte!
Nu blev man ju peppad på att dra ut och hitta det högsta dropet i stan och bara köra...synd bara att alla större här i stan redan är avverkade. Nåja, får väl snickra lite.

// Fischer

Tidernas hucker??
Tjena!

Mårten.. Nej, just Nybohovsdroppet har jag inte kört..

Från hörnet till slänten nedanför.. höjd 8 meter till marken mellan byggnaden och landningen.. längd till landningen c:a 10 meter.. Slänten nedanför är brant som satan, allt annat än slät och lång utav bara helvete..

namnls.JPG ht=600

Det är alltså från taket på vattenreservoaren ovanpå Nybohovshöjden i Sthlm som man ska kasta sig ut.. Rent idiotiskt..

Tidernas hucker??
Helvete vilket kungligt huck. Man såg ju ut att ha ett ganska långt inrun om inte annat. Lägga en liiiiiiten kick på kanten så man får ett skönt häng. Beror på landningen, men den såg ju lång ut så bör funka. Ja fan säger jag bara, undra om man skulle samla mod under vintern och sedan köra det nästa sommar eller så...eller, kanske inte...eller...kanske...*funderar vidare på hur helvetes stort det är*

// Fischer

Tidernas hucker??
Tjena!

Längst upp på bilden... Nu börjar man förstå hur stort det är..

enhjuling0704_7.jpg

edit: Jajustdet.. Ett annat problem är att hela byggnaden är skyddsobjekt och därav så är det inte omöjligt att både polisen och militären kommer om man börjar cykla på den..

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp