Tipps angående lutning på styre

Bike 4 fun

Ny medlem
Tja tänkte höra med er kunniga, hur ska jag ha styret på min Kona Scrap?
ska man bara ha styret lutat så det blir bekvämt? eller ska man ha det vertikalt?
nu är det lite lutat bakåt... känns konstigt. Ska det vara så? för att t.e.x inte slita så mkt på kroppen eller nått??

Du ska ha det så som du gillar ha det, vrid och prova. Alla har olika lutningar/vridningar, finns inget som är fel om det känns bra.

/Leo

Min styrstam lutar 12grader neråt, det tycker jag är bevämt. Sen beror det ju på hur många spacers du har under styrstammen också. Jag har inga under min....

lutar man styrstammen neråt men har spacers under så kommer man upp i samma höjd som om man inte skulle ha några spacers under men luta styrstammen uppåt (förstår du/någon vad jag menar med mitt svammel?)
Det hela handlar alltså om höjd, gillar du att sitta som kungen (rak i gyggen) så bör du ha mycket spacers och styrstammens lutningsgrad uppåt. Är du ute efter en bra position att rejsa i så bör du göra tvärt om...

svammel svammel, hoppas du förstått

Jo det menar jag. Men på styrstammen står det lite smått på ena sidan 7o och sen någonting och sen 12o har det någonting med saken att göra?

Nää hehe jag har inte kommit så långt än...har inte haft verken tid eller ork när jag har kommit hem från jobbet=(....syfta du på något speciellt?....jo det står 7°A-40l-31-8c på sidan av styrstammen precis vid styret...tänkte det kankse har något med saken att göra, eller vad är det för siffror?

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp