Tips: Öijer och Flockhart inlägg

Reck

Ny medlem
Då jag inte riktigt hunnit uppdatera bloggen i den mån jag tänkt sista tiden kommer här två tips från kända bloggare!

Dalarnas Bloggare nummer ett, Henrik Öijer, har lagt upp ett inlägg kring en ny Monark testcykel! Spännande! Monark är ju något av en institution och kanske det mest unika som finns hos svenska cyklister jämfört med andra länders cyklister. Mig veterligen finns det nog inget annat land, där det cyklas så mycket testcykel som vi gör i Sverige..och de allra flesta har svettats över en Monark!

Läs mer: http://balanserabloggen.blogspot.com/2011/08/tips-oijer-och-flockhart-inlagg.html

Bilagor

• DSC_0655-711949.jpg
    DSC_0655-711949.jpg
    47.7 KB · Besök: 32
Det är en prototyp för en uppföljare av 839E, med många fina iställningsmöjligheter.

Ja, en testcykel från Monark förgyller mångas källare i detta kalla land. Däribland min egen där det står en 828E. På kliniken kör vi med 839E och 894E.

Blev först lite orolig att det skulle vara en ersättare till 828E, då hade det varit svårt att hålla fingrarna borta, men ska den ersätta 839:an så hamnar den i en annan prisdivision och man slipper fundera :)

Mattias, du som har lite koll, du kan inte dela med dig om eventuella andra nyheter på gång? Lite nya anpassningar av existerande modeller hade inte varit fel, exempelvis en lite mer flexible styrstamslösning samt möjlighet att styra viktkorgen så man kan höja och framför allt sänka korgen medan man trampar på ett enkelt sätt.

fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Blev först lite orolig att det skulle vara en
> ersättare till 828E, då hade det varit svårt
> att hålla fingrarna borta, men ska den ersätta
> 839:an så hamnar den i en annan prisdivision och
> man slipper fundera :)

+1 Precis min tanke :)

> Mattias, du som har lite koll, du kan inte dela
> med dig om eventuella andra nyheter på gång?
> Lite nya anpassningar av existerande modeller hade
> inte varit fel, exempelvis en lite mer flexible
> styrstamslösning samt möjlighet att styra
> viktkorgen så man kan höja och framför allt
> sänka korgen medan man trampar på ett enkelt
> sätt.

Bilden på rc7:an ser ju ut att ha en bättre styrstamslösning dock. Grymt lågt styre också för kanske mer äkta bocken-träning för landsvägscyklister.

Något jag tycker borde ingå är fler vikter med standard-paketet, det kändes lite snopet när man drog igång tyngre korta pass och saknade kp, det löser sig snabbt med ett besök hos clas ohlson men det borde inte behövas. Mer plats i "vikthållaren" för fler vikter hade även varit skönt, på vila kör jag 1.1kp och då får inte en 100g vikt plats i viktkorgen utan får ligga vid sidan av. Även förborrade hål och förstärkning för vattenflaska på ramen vore något positivt. Jag hade även uppskattat en enkel plan avlastnings-yta för exempelvis fjärrkontrollen till teven :)

När jag ändå är igång med i-lands önskningar, varför inte en kamerahållare framtill på monarken så vi nakenbloggare får en smidigare vardag? ;)

Att ha överflödiga vikter, vattenflaska och fjärrkontroll etc på sidan av(i mitt fall soffkanten i knähöjd) passar inte alla lägenhetsmodeller även om allt går att lösa på ett eller annat sätt.

Även om jag saknar ett par detaljer är jag grymt nöjd med min 874E, den bara går och går och fyller sitt syfte väl. Det var nog det bästa cykelköpet och träningsredskap jag gjort hittills.

När vi ändå är inne på monark och har några av landets duktigaste träningsexperter på tråden.

Vilken monark är den bästa för källarcykling? Vad är skillnaden på 828e och 828e striped?

Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför envisas de med att kappsla altl när alla
> ivf slänger kåprona?

Det fanns en del elektronik där. Ska blogga lite mer om den när ungarna landat i sängen...

Ja, du har nog rätt. För skalan verkar ju inte gå att nolla så den fungerar nog inte riktigt som dtidgare modeller.

Tillbaka
Topp