Tips om budgetprylar på Lidl

5-6 st mekställ kvar i butiken Tumba centrum (strax söder om Stockholm). Hämtade ett, hur fel kan det bli! B-tema tar 900 för sin motsvarighet!!!!

Montering av Lidlstället.

IMG_1419.JPG

IMG_1420.JPG

IMG_1421.JPG

IMG_1422.JPG

IMG_1423.JPG

FIck lite experthjälp.

IMG_1424.JPG

IMG_1425.JPG

Fungerar bra med lite cykel.

IMG_1428.JPG

Går även med en större cykel.

IMG_1429.JPG

Jag är lite tveksam till den svarta plasten i klämman. När man arbetar med cykeln (tex. vevar på vevarmarna) så är det lätt att få den att gunga lite fram och tillbaka. Det som då rör sig är inte metallröret som klämman sitter i utan själva plasten vrider sig något.
Helt klart en stor skillnad mot riktiga verkstadsställ.

IMG_1434.JPG

Genom att fälla ihop allt så blir det relativt litet och går lätt in i kombin.

Ett bra mobilt ställ att ta med sig på semestern eller till tävlingar. Klart värt 299 kr även om klämman skulle spricka efter en viss tids användning. Att ha det som sitt huvudmedställ skulle jag inte rekommendera, iaf inte om man kommer att använda det flera gånger i veckan.

Hoppas klämman fungerar bra, ser bättre ut än Feltemas dito...
Detta var väl specat till max 50Kg?
Inköp får nog ända vara, behovet av mat är just nu större.

Köpte ett mekställ och jäklar vad stadigt det känns. Lätt värt 299 kr! Jag hade precis tänkt skaffa ett ifrån rose men detta var ju hälften så dyrt!

Förväntar mig att nästa cykeltur ska bli helt magisk med denna cykeltröja:

20120720_173047-909115545.jpg

Dekra approved punkteringssprut, jojo fast den tjöpte jag inte:

20120720_172449-1528745164.jpg

Köpte mekstället och det kändes bra. Dock förstår jag inte hur ni fick dit verktygsplattan? Följde det med något att fästa den med? Inte till min vad jag kan se iallafall. Jag drog den med några buntband så länge...

T.R.S. skrev:
-------------------------------------------------------
> Förväntar mig att nästa cykeltur ska bli helt
> magisk med denna cykeltröja:
>
>
>
> Dekra approved punkteringssprut, jojo fast den
> tjöpte jag inte:
>
>

Vill ha rapport på den där tröjan. Stod och höll i en sån idag, men tyckte att 79 kr var lite mycket :)

Akoa skrev:
> Köpte mekstället och det kändes bra. Dock
> förstår jag inte hur ni fick dit
> verktygsplattan? Följde det med något att fästa
> den med? Inte till min vad jag kan se iallafall.
> Jag drog den med några buntband så länge...

Liten påse med insexskruvar och fäste.
Kollat kartongen så dom inte gömt sig?

Har precis blivit med mekställ :)

Nu måste jag ju bara lära mig meka oxå, hehe... Några vettiga verktyg som är måste för allmänservice? Jag äger väll idag typ lite insexnycklar, mejslar och skiftnyckel... Hylsnycklar är det något man använder till cykel?

Mycketvillhamer skrev:
> Vill ha rapport på den där tröjan. Stod och
> höll i en sån idag, men tyckte att 79 kr var
> lite mycket :)

Nu är den provcyklad i två olika utföranden, tröjan alltså, fast egentligen är det väl mer ett linne... Är ett linne en tröja?

I alla fall, idag på dagen var det varmt och kvavt och jag vet inte riktigt varför men jag drog på mig cykeltröjan och en vanlig 60/40 bomull/polyester t-shirt (Nike.. vicKtigt) över samt en ryggsäck då sadelväskans dragkedja sagt upp sig. Det blev varmt satan, detta till trots så blev cykeltröjan inte obekväm på någe sätt.

Vid 22-tiden skulle jag trampa tillbaka och då fick t-shirten ligga i ryggsäcken. Fortfarande över 20 grader så det var ju fortfarande varmt och ryggsäcken som nog är mer tänkt för motorcykel än cykel gör väl inte saken bättre. Nåväl nu gjorde dock vindmotståndet någon nytta och att bara cykla med cykeltröjan kändes bra, fortfarande bekväm, skaver inte någonstans och inga tejpade nipplar behövs =0)

Summa sumarum, helt klart nöjd med cykeltröjan fast när/om det blir någon sommar i år med lite högre temperatur kan det hända att den är i varmaste laget. Tror dock den är grüm att har under en annan cykeltröja eller jacka när det blir lite svalare, regnar eller annat otyg. Som sagt bekväm att ha på sig och ganska tight i storlekarna, har en storlek large, dess mörka parti över magen döljer den väl ;0)

Fick stabilisera klämman med hjälp av en slangklämma och lite extra brickor här och var. Nu blev mekstället lite mer stabilt. Borde funka hyggligt...

pfjord skrev:
> Fick stabilisera klämman med hjälp av en
> slangklämma och lite extra brickor här och var.
> Nu blev mekstället lite mer stabilt. Borde funka
> hyggligt...

Lust att visa en bild på uppgraderingen?

Köpte mitt mekställ i Timrå, fick åka i takboxen hela vägen hem till Skåne. Tycker det funkar rätt bra, som sagt rör sig lite när man t.ex. vevar med pedalerna men ingen tendens att välta.

T.R.S. skrev:
> Mycketvillhamer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vill ha rapport på den där tröjan. Stod och
> > höll i en sån idag, men tyckte att 79 kr var
> > lite mycket :)
>
> Nu är den provcyklad i två olika utföranden,
> tröjan alltså, fast egentligen är det väl mer
> ett linne... Är ett linne en tröja?
>
> I alla fall, idag på dagen var det varmt och
> kvavt och jag vet inte riktigt varför men jag
> drog på mig cykeltröjan och en vanlig 60/40
> bomull/polyester t-shirt (Nike.. vicKtigt) över
> samt en ryggsäck då sadelväskans dragkedja sagt
> upp sig. Det blev varmt satan, detta till trots
> så blev cykeltröjan inte obekväm på någe
> sätt.
>
> Vid 22-tiden skulle jag trampa tillbaka och då
> fick t-shirten ligga i ryggsäcken. Fortfarande
> över 20 grader så det var ju fortfarande varmt
> och ryggsäcken som nog är mer tänkt för
> motorcykel än cykel gör väl inte saken bättre.
> Nåväl nu gjorde dock vindmotståndet någon
> nytta och att bara cykla med cykeltröjan kändes
> bra, fortfarande bekväm, skaver inte någonstans
> och inga tejpade nipplar behövs =0)
>
> Summa sumarum, helt klart nöjd med cykeltröjan
> fast när/om det blir någon sommar i år med lite
> högre temperatur kan det hända att den är i
> varmaste laget. Tror dock den är grüm att har
> under en annan cykeltröja eller jacka när det
> blir lite svalare, regnar eller annat otyg. Som
> sagt bekväm att ha på sig och ganska tight i
> storlekarna, har en storlek large, dess mörka
> parti över magen döljer den väl ;0)

Tackar för rapport! Hur stor är du, lurade med på en large.

Mycketvillhamer skrev:
> Tackar för rapport! Hur stor är du, lurade med
> på en large.

173/80kg, smårund om magen men annars rätt fit är dagsformen =0) Tror en XL skulle gå ner också men det är väl mer en smaksak hur tajjjght man vill ha det, jag tycker den sitter bra = inte obekvämt tight.

Lite OT men den här veckan säljer Lidl drickan Radler (Cyklister på svenska), Finkbräu Panache kallar de den. Panache är namnet på Radler i Frankrike och Schweiz. En blandning av öl och citronlemonad som enligt en av de olika historierna kring uppkomsten uppfanns som en lagom alkoholhaltig törstsläckare för cyklister.

En helt OK Radler enligt mig även om det finns godare Radler att finna i Tyskland.

Jag moddade mitt Lidel mekställ så den orkar hålla hojen rakt när man klämmer den i sadelstolpen.

IMAG0439.jpg

Gängade i en m6 insekts och filade ett spår...

@ Mike å

Endast en alkoholhalt på 1 procent hos Lidl. Brukar vara högre i en Radler men jag antar att det inte är starköl som blandats med lemonad hos Lidl.

Senast ändrad:
Bra med snälla kollegor:) tydligen sista i Linköping.

Bilagor

• mms_img-503055724.jpg
    mms_img-503055724.jpg
    117.8 KB · Besök: 218
Kanske lite OT men jag lägger ut lite om friluftsprylar i allmänhet då jag antar att många håller på med mer friluftsliv än MTB.

Köpte vandringsstrumpor för 29kr paret och neoprenskor för 129kr. De första har jag använt till belåtenhet, och var så bra att jag gick dit och köpte två par till. Neoprenskorna satt bra så de planerar jag också att behålla. Sen köpte jag också en våtdräkt för 249kr men denna behöver jag nu forumets samlade expertis för att bestämma mig för om jag ska behålla eller Tyskarna ska få köpa den åter.

Har provat den och tycker att den sitter OK. Det som gör mig lite tveksam är att det står "När dräkten bärs separat har den ingen termisk isolerande verkan enligt DIN142254" samt att den har en temperaturangivelse >30C på sig. Dessutom står det inte hur tjock dräkten är på den. Har tänkt att använda den till vattensport och vid tex övning av kamraträddning med kajak mm. Är texten ovan standarddefinition på en kort våtdräkt?

Köpte våtdräkten innan Vansbrosimmningen fyra dagar innan start. Hade redan varit och skaffat en dubbelt så dyr dräkt på Jula, men som tur? var inte börjat träna än. För Jula-dräkten åkte tillbaka.

Dräkten funkade bra, tycker jag, att simma drygt en timme i 16-18 gradigt vatten. Blev så varmt att jag vid några tillfällen släppte in lite kallvatten vid halsen. Stod det inte något om tjockleken i bruksanvisningen?

Jag behåller min för ev framtida kalla bad.

När jag handlade så fick jag kolla på lagret där de låg på väg ut i butiken. Tror de hade totalt 8st i alla storlekar. En riktig lockvara. Men har du tur har de kvar i din storlek. Eller fick de kanske in fler senare.

Tycker den känns gedigen och genomarbetad med flera detaljer och bättre och fler material jämfört med Jula-varianten. Hur den står sig mot O'Neill eller övriga tillverkare har jag ingen aning om.

hur fasen funkar deras logistik etc egentligen, jag försökte köpa ett mekställ både i trollhättan och i vändersborg men fann aldrig något. Får verkligen alla butiker in allt?

Jag undrar vad som händer med de varor som inte blir sålda under den vecka de finns i sortimentet? Går de tillbaka till centrallagret i Sverige?

Finns det någon happy Lidl-anställd som kan svara?

Jag var inne och skulle köpa purjolök och bröd häromveckan, då fanns cykeljackan, byxorna, tröjan och linnet kvar till samma pris som när det var ebjudande, så skicka tillbaka tror jag inte det gör.
Varje butik får väl inte så många varor kanske, så det finns plats ha kvar några enstaka produkter om de inte säljs slut.

Svettig Nishikipendlare skrev:
> Jag undrar vad som händer med de varor som inte
> blir sålda under den vecka de finns i
> sortimentet? Går de tillbaka till centrallagret i
> Sverige?
>
> Finns det någon happy Lidl-anställd som kan
> svara?

Inte anställd men svaret är ju enkelt... det blir inga varor som inte blir sålda, min erfarenhet är att det bara tas in ett få tal varor och att dom tar slut efter en eller två dagar.

I somras besökte jag Lidl för att köpa det däringa mekstället, men det var slut. Istället kom jag hem med den här ärmlösa funktionsundertröjan för 79 bagis.
Nu har jag använt den några gånger och tycker faktiskt att den är riktigt skön. För det priset vill jag påstå att det är ett riktigt kap faktiskt.

Tillbaka
Topp