Tips om budgetprylar på Lidl

Och det är en väldans tur att maskinen inte drar 400 Nm då hjulbultar brukar vara M12 eller M14 kvalite 8.8, dvs av relativt låg hållfasthetsklass, och skulle vridas av. Om allt är rent och torrt så ska inte M12 dras med mer än 90-100 Nm och M14 140-150 Nm.

har slagskruvdragare batteri och tryckluft uppgivna 150-1000 Nm.

drar hjulmuttrarna med max och 150-dragaren. ett halvår senare kämpar 450-dragaren att få loss dessa, och ibland får man ta till manuellt. 1000-modellen orkar däremot.

’det gåer ällri’ som örebroarna säger att få loss muttrar som dragits på verkstad med mindre än 500 Nm. vad de drar med undrar man. har jag haft bilen på verkstad drar jag alltid om bultarna. varit tacksam för det de gånger jag haft punktering med hjulbyte ute på vägen.

Mens winter running socks, tja. Har faktiskt bra erfarenheter av Lidls strumpor. Kan vara ett fynd...
IMG_20191120_153713.jpg

Köpte en Wittkop MTB/Racer Gel sadel för endast 20 kronor på mitt lokala LIDL. Förhoppningsvis höjer den komforten på min Zwift-cykel. Motverkar den avdomnade intima kroppsdelar är jag mer än nöjd.

rödblå sa:
Köpte en Wittkop MTB/Racer Gel sadel för endast 20 kronor på mitt lokala LIDL. Förhoppningsvis höjer den komforten på min Zwift-cykel. Motverkar den avdomnade intima kroppsdelar är jag mer än nöjd.

Jag köpte också en sån och satte på monarken. Jag var tvungen att avbryta passet efter 20 minuter pga av skrevsmärta och avdomnad del. Ville bara varna :)

McOla sa:
rödblå sa:

Jag köpte också en sån och satte på monarken. Jag var tvungen att avbryta passet efter 20 minuter pga av skrevsmärta och avdomnad del. Ville bara varna :)

Ja fy sämsta sadeln ?

Eveningstar sa:

Serla kan vara ett av sämsta toalettpapperna som finns, men visst brukar det vara billigt. Det samlar på sig luft och blir som en kudde som flyter runt i toaletten ovanpå vattnet när man spolar. Skitpapper. Min kollega köper alltid det, för det är billigt. Lidl egna papper i blå och råsa förpackningar är bra.

Spacekitty sa:
Eveningstar sa:

Serla kan vara ett av sämsta toalettpapperna som finns, men visst brukar det vara billigt. Det samlar på sig luft och blir som en kudde som flyter runt i toaletten ovanpå vattnet när man spolar. Skitpapper. Min kollega köper alltid det, för det är billigt. Lidl egna papper i blå och råsa förpackningar är bra.
Det beror nog mer på toaletten än på pappret. Jag har aldrig haft det problemet med Serla.

McOla sa:
rödblå sa:

Det är väl precis så alla nybörjare påstår att det känns när de startar sin första sadeltråd här. Och alla får rådet att fortsätta lida, för att det ska vara så och att det nog går över inom en kanske orimligt lång tid. Så var nu lite happykorrekt och kliv upp på den igen.

Spacekitty sa:
Eveningstar sa:

Va vänta.. serla är väl ett av de dyrare papprena? eller är de har ju lågt kilopris, men dyrt paketpris, Har inte heller upplevt att det flyter och torkar bra med bra grepp, inte som sånt bomullspapper typ lambi som bara glider.

daikai1 sa:
Spacekitty sa:
Eveningstar sa:

Va vänta.. serla är väl ett av de dyrare papprena? eller är de har ju lågt kilopris, men dyrt paketpris, Har inte heller upplevt att det flyter och torkar bra med bra grepp, inte som sånt bomullspapper typ lambi som bara glider.
Det håller bra när det blir blött. Kan ju vara en nackdel om det spolar dåligt. Men jag tycker deras skitpapper är riktigt bra. Brukade alltid köpa det förr när jag var ensam om att bestämma ?

Ingen aning om vad en plasmaskärare är men det låter coolt
/Jari

Bilagor

• B6BE764D-BCE7-4202-986C-07BA8424F5C0.jpeg
    B6BE764D-BCE7-4202-986C-07BA8424F5C0.jpeg
    713.2 KB · Besök: 985
Senast ändrad:
Den där plasmaskäraren är sjukt billig. Verkar fungera rätt hyfsat också. Dock sprutar det gnistor åt alla håll så mitt garage är inte så lämpligt för en sådan..

Råkade se en Youtube video om den där plasmaskäraren häromdagen.
Den verkade fungera iaf.
Oklart vad jag skall med en plasmaskärare till bara :)

Den var inget att ha. Endast en flexande plastskena i mitten gjorde att mittdelen sjönk ihop medan allt för mycket belastning kom på den hårda framdelen. Dåligt stöd och värre för avdomnade intima kroppsdelar.

Den var inget att ha. Endast en flexande plastskena i mitten gjorde att mittdelen sjönk ihop medan allt för mycket belastning kom på den hårda framdelen. Dåligt stöd och värre för avdomnade intima kroppsdelar.
Ja, har gillat Wittkopp-sadlarna, men efter att ha förbrukat tre st just för de har böjt har jag ändrat mig :) man får vara lite observant på det. Kommer gradvis.

Jag såg att Jula har kampanjpris för Jula medlemmar för mekstället som brukar finnas på Lidl, Jula och Haradl Nyborg, under lite olika varumärke. Priset är strax under 400. Lite OT för denna tråd, hoppas det är OK.

Såvitt jag förstår av happytrådar är det samma mekställ som säljs under olika varumärken. Jula har nu kampanjpris på 399 kronor för medlemmar. https://www.jula.se/catalog/fritid/cykel/reservdelar-och-underhall/verktyg/mekstall-639447/
Det är 13 dagar kvar. Om du är intresserad så kan du gå in på Jula, söka medlemskap, och sedan köpa direkt.

Jag har haft ett sådant, har nu ett Parktool PCS 9, en av de första versionerna. Parktool's är klart bättre, men årets version (förbättrad förvisso) kostar ca 1500. Jag tyckte inte riktigt om Jula stället var att ramen vred sig i gripklon. Där fungerar Parktool stället bättre. Men för 400 kronor, så är det ett skapligt ställ. Titta i webbbutiker, typ Bikester, Wiggle, CRC etc. De kan också ha kampanjpriser. Jag tror jag fick ett mail från Wiggle med kampanjpris på ett mekställ.

I sann Happy-anda så måste ju BILTEMAS ställ vara det bästa?!! :LOL:

Jag köpte ju Lidls mekställ förra året. Det är helt okej, särskilt om du har en cykel runt 9-11kg, men när det kommer uppåt 13-14kg så är det inte alltid 100% stabilt skulle jag säga. Kan ha en tendens att tippa då.

Biltemas ställ är säkert bättre, men också dubbelt så dyrt. ;)

För 299 är det bara att köpa. Det kan inte bli fel. Men Lidl har inte alla cykelgrejor i alla sina butiker, och cykelprylarna brukar komma och gå. Jag har aldrig sett mekstället på Lidl, oklart om det finns nu i deras erbjudande.

Tillbaka
Topp