Tips om budgetprylar på Lidl
Men har du en Ctek redan är det ju ingen mening att byta ut den.Kanske blir en tripp till Lidl, får fixa till en kontakt bara, har en hona under motorhuven uppe vid vindrutan, följde med CTEKen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men har du en Ctek redan är det ju ingen mening att byta ut den.Kanske blir en tripp till Lidl, får fixa till en kontakt bara, har en hona under motorhuven uppe vid vindrutan, följde med CTEKen.
Framtidssäkra, samt alltid roligt att shoppa.Men har du en Ctek redan är det ju ingen mening att byta ut den.
Så kan man göra. Du pekar ju dock på en skillnad jmf med Ctek, Ultimate Speed kommer med fasta klämmor, dvs ingen möjlighet till snabbkontakt som Ctek har (såvida man inte klipper kablarna och mekar ihop nåt själv).Framtidssäkra, samt alltid roligt att shoppa.
Det där gör mig nervös. Har en CTEK, iofs köpt på rea men vad är det som inte funkar med CTEKen?
Glassbonanza nästa veckaPrisvärd är även deras Magnum-"kopior" minst lika goda och man får en hel låda för priset av en Magnum. =)
Kardborrbanden hade ingen höjdarkvalité, fäster bara lite halvhjärtat.
Det där med att den inte laddar ett helt tomt batteri har jag stött på nån gång vilket var otroligt irriterande där och då. Som tur var fanns en gammal dum laddare att tillgå för att väcka den smarta. Men det finns också smarta laddare som kan starta laddning av helt tomt batteri, en rätt praktisk funktion den dagen man verkligen behöver den.har för min del ett par av lidls automatiska laddare. funktionen är oantastlig, och de är smidiga att ha på resa, men man har liksom ingen kontroll över vad den hållet på med, eller var i laddningsförloppet den egentligen befinner sig.
är spänningen för låg, att man tex skall försöka väcka ett batteri som stått till tag; går de inte igång, och man får tvångsladda med en icke automatisk laddare.
problemet lär gälla liknande andra modeller.
en laddare jag verkligen gillar är den här. full koll på förloppet både ström och spänning, och automatlsk övergång till underhålllsladdning inkl strömpulser för att hindra sulfatering. finns t ex på tyska ebay.
![]()
HTDC 5000 - Multi-function lead charger
3-in-1 multi-function charger HTDC 5000Conventional charging is not enough to give a battery constant power and an active, long life. You need more:A tailor-made charging process, effective care [...]www.reichelt.de
Visa bilaga 531368
Jag köpte en hjälpstartare på Jula för något år sedan som inte fungerade på tomma batterier. Cheezus...Det där med att den inte laddar ett helt tomt batteri har jag stött på nån gång vilket var otroligt irriterande där och då. Som tur var fanns en gammal dum laddare att tillgå för att väcka den smarta. Men det finns också smarta laddare som kan starta laddning av helt tomt batteri, en rätt praktisk funktion den dagen man verkligen behöver den.
Förstod absolut ingenting av det som du skrevFinns det någon som är lite hackigare än jag är i den här tråden? Jag har manuellt i något år arkiverat Lidls veckoerbjudanden i Wacback Machine för att kunna gå tillbaka och kolla vad och när ett visst erbjudande syntes, se https://web.archive.org/web/20210901000000*/https://www.lidl.se/sv/veckans-erbjudanden resp https://web.archive.org/web/20210601000000*/https://www.lidl.se/veckans-erbjudanden (De bytte adress i somras. Som synes på första länken arkiverades sidan organiskt bara några gånger om åren innan jag satte igång.).
Men som jag skrev, manuellt. Finns roligare saker att ägna sig åt. Jag kan schemalägga arkiveringar (och har gjort med andra siter jag följer) med cron/launchd och wget/curl - problemet i Lidl-fallet är att jag manuellt måste kryssa i denna ruta om jag vill att alla undersidor ska sparas (och det vill man):
Visa bilaga 532032
Dessutom måste jag vara inloggad för att det alternativet ska vara tillgängligt.
Tyvärr verkar det inte vara ett vanligt POST- eller GET-anrop utan något mer dynamiskt. Finns det någon i den här tråden som kan hacka ihop en lösning för att åtminstone kryssa i den här rutan via wget/curl etc så kan jag nog fixa resten själv (Fast hjälp med inloggningen är också välkommet! Men det borde väl gå att lösa genom att ta en kaka från sin ordinarie webbläsare?).
Förstod absolut ingenting av det som du skrev
Jo då. ?och ändå säljs inte alkohol på svenska lidl!
#okboomerFörstod absolut ingenting av det som du skrev
3.5 ja....?Jo då. ?
Jag TROR han försöker skapa en helautomatisk reklambladskupongurklippningsmaskin som elektroniskt fixar statistik på när på året man kan fynda bäst på Lidl. Korrekt?Förstod absolut ingenting av det som du skrev
Utan att fatta ett jote av herr Svårs text begrep även jag att det var andemeningen. Borde inte en enkel sökning på lidl+mekställ vara enklare? Eller i detta fall lidl+alkohol. Torde bli noll träffar även med avancerade statistikprogram.Jag TROR han försöker skapa en helautomatisk reklambladskupongurklippningsmaskin som elektroniskt fixar statistik på när på året man kan fynda bäst på Lidl. Korrekt?
Den i mina ögon enklaste lösningen är att skriva ihop ett automatiseringsscript som gör detta. Tex playwright eller pupeteer. Hur du ska planlägga det har jag ingen koll på men scriptet kan jag skriva.Finns det någon som är lite hackigare än jag är i den här tråden? Jag har manuellt i något år arkiverat Lidls veckoerbjudanden i Wacback Machine för att kunna gå tillbaka och kolla vad och när ett visst erbjudande syntes, se https://web.archive.org/web/20210901000000*/https://www.lidl.se/sv/veckans-erbjudanden resp https://web.archive.org/web/20210601000000*/https://www.lidl.se/veckans-erbjudanden (De bytte adress i somras. Som synes på första länken arkiverades sidan organiskt bara några gånger om åren innan jag satte igång.).
Men som jag skrev, manuellt. Finns roligare saker att ägna sig åt. Jag kan schemalägga arkiveringar (och har gjort med andra siter jag följer) med cron/launchd och wget/curl - problemet i Lidl-fallet är att jag manuellt måste kryssa i denna ruta om jag vill att alla undersidor ska sparas (och det vill man):
Visa bilaga 532032
Dessutom måste jag vara inloggad för att det alternativet ska vara tillgängligt.
Tyvärr verkar det inte vara ett vanligt POST- eller GET-anrop utan något mer dynamiskt. Finns det någon i den här tråden som kan hacka ihop en lösning för att åtminstone kryssa i den här rutan via wget/curl etc så kan jag nog fixa resten själv (Fast hjälp med inloggningen är också välkommet! Men det borde väl gå att lösa genom att ta en kaka från sin ordinarie webbläsare?).
Ohhh... läste först hjärtstartare.Jag köpte en hjälpstartare på Jula för något år sedan som inte fungerade på tomma batterier. Cheezus...
Nja, så ambitiös är jag inte. Primärt är jag ute efter att arkivera deras erbjudanden så man får lite historik och kan jämföra dem över tid.Jag TROR han försöker skapa en helautomatisk reklambladskupongurklippningsmaskin som elektroniskt fixar statistik på när på året man kan fynda bäst på Lidl. Korrekt?
Det skulle vara väldigt uppskattat. Jag skulle kunna skriva något i Selenium men det känns väldigt tungt för att ladda en enstaka sida och kryssa i en ruta.Den i mina ögon enklaste lösningen är att skriva ihop ett automatiseringsscript som gör detta. Tex playwright eller pupeteer. Hur du ska planlägga det har jag ingen koll på men scriptet kan jag skriva.
Det allra enklase är att ringa huvudkontoret och be att få snacka med någon på "non-food". De är två trevliga snubbar som väljer och vrakar i det massiva europeiska utbudet och styr både sortiment och kalender för Sverige. Är man riktigt snäll och har framförhållning kan man till och med få dem att ta in något de inte hade tänkt.Berättar man att det på ett av Sveriges största cykelforum tjatas om en viss pryl är det ju inte ointressant för dem. För även om det är ett toppstyrt bolag, så är de prylarna vi mest diskuterar här toppstyrda från Sundbyberg.Den i mina ögon enklaste lösningen är att skriva ihop ett automatiseringsscript som gör detta. Tex playwright eller pupeteer. Hur du ska planlägga det har jag ingen koll på men scriptet kan jag skriva.
Ringa? Är du inte klok? Då måste man ju prata med nån?Det allra enklase är att ringa huvudkontoret och be att få snacka med någon på "non-food". De är två trevliga snubbar som väljer och vrakar i det massiva europeiska utbudet och styr både sortiment och kalender för Sverige. Är man riktigt snäll och har framförhållning kan man till och med få dem att ta in något de inte hade tänkt.Berättar man att det på ett av Sveriges största cykelforum tjatas om en viss pryl är det ju inte ointressant för dem. För även om det är ett toppstyrt bolag, så är de prylarna vi mest diskuterar här toppstyrda från Sundbyberg.
Denna?Jag är sugen på en bänkborrmaskin. Någon som vet om Lidl har haft den på kampanj nyligen? Eller när den kan tänkas komma?
Den med digital display, identisk med scheppach DP 60.
Och priset på Lidls variant? Någon som vet vad den brukar säljas för?
Ringa? Är du inte klok? Då måste man ju prata med nån?
Precis!
Enligt denna sida såldes den ett par ggr under 2020.Precis!
Tänk om du länkat istället för att ta en skärmbild så man hade enkelt kunnat besöka sidan.Enligt denna sida såldes den ett par ggr under 2020.
Visa bilaga 532393
Ja tänkTänk om du länkat istället för att ta en skärmbild så man hade enkelt kunnat besöka sidan.
Jag har Lidls variant, den är ett fynd för det priset. Jag tror det är samma maskin som Bosch fast de har snålat in på chucken. Men den gör sitt jobb. En av de Parkside-prylar jag faktiskt är nöjd med :)Tack, det är den för 1500kr jag är intresserad av. Samma finns på Bauhaus för 1800, heter schappach där
Hmmm... dessa två verkar sitta på allsmäktiga krafter. Hur väl känner du dessa?Det allra enklase är att ringa huvudkontoret och be att få snacka med någon på "non-food". De är två trevliga snubbar som väljer och vrakar i det massiva europeiska utbudet och styr både sortiment och kalender för Sverige. Är man riktigt snäll och har framförhållning kan man till och med få dem att ta in något de inte hade tänkt.Berättar man att det på ett av Sveriges största cykelforum tjatas om en viss pryl är det ju inte ointressant för dem. För även om det är ett toppstyrt bolag, så är de prylarna vi mest diskuterar här toppstyrda från Sundbyberg.
Tyvärr inte alls och jag minns inte namnen. Min kanal in var en polares flickvän som jobbade där, som lät mig hälsa på de allsmäktiga. Nu pratar inte polaren med sitt ex längre och då ska jag nog också låta bli.Hmmm... dessa två verkar sitta på allsmäktiga krafter. Hur väl känner du dessa?
Fullt förståeligt, tack för informationenTyvärr inte alls och jag minns inte namnen. Min kanal in var en polares flickvän som jobbade där, som lät mig hälsa på de allsmäktiga. Nu pratar inte polaren med sitt ex längre och då ska jag nog också låta bli.
Fast jag är allvarlig när jag menar att det borde vara en bra idé att höra av sig till dem om man har frågor eller önskemål. Officiella namnet på deras verksamhet är "non-food" och de jobbar på kontoret i Sundbyberg, så den som svarar i telefon vet vilka de är.
Kan du beskriva mer hur de ser ut?Jag har för mig att jag sett vakuumburkar för matförvaring på Lidl men kan inte hitta dem nu när jag söker. Någon som känner igen detta?
Verkar inte ha vakuumfunktion. Vakuumkådor har oftast ett hål i locket som man ansluter till sin pump.Kan du beskriva mer hur de ser ut?
Inte denna typ?
Ernesto Matlådor - Lidl - Sverige - Specials archive
offers.kd2.org
Detta var vad jag hittade.Verkar inte ha vakuumfunktion. Vakuumkådor har oftast ett hål i locket som man ansluter till sin pump.
Visa bilaga 532574
De ser rätt ut. Hur hittade du dem? Jag sökte efter vakuum (och cykel, mekställ mm) utan framgång.Detta var vad jag hittade.
Vakuumförpackningar1 - Lidl - Sverige - Specials archive
offers.kd2.org