Tips om budgetprylar på Lidl

All respekt för att folk utnyttjar butikernas system med sänkta priser men jag är ju bara människa liksom. De gjorde ju Trissreklam med att plötsligt öppnar sig en ny kassa och man kan gå förbi kön, plötsligt händer det. Jag tycker mest synd om personalen som får ta diskussionerna dagarna i ända. Sen går de till Willys som har löst det med att kunderna får koppla sina bankkort till ett medlemskap så de slipper hålla på och krångla så förbannat. Gör om, gör rätt.
Liksom Coop och Hemköp. Och varför ska man behöva aktivera kuponger? Ge mig en rabatt eller låt bli.
Appar är lite 2000-tal (eller nåt).
Icas lösning där man scannar och betalar med appen är rätt bra i och för sig.

All respekt för att folk utnyttjar butikernas system med sänkta priser men jag är ju bara människa liksom. De gjorde ju Trissreklam med att plötsligt öppnar sig en ny kassa och man kan gå förbi kön, plötsligt händer det. Jag tycker mest synd om personalen som får ta diskussionerna dagarna i ända. Sen går de till Willys som har löst det med att kunderna får koppla sina bankkort till ett medlemskap så de slipper hålla på och krångla så förbannat. Gör om, gör rätt.
Det är helt okej, men man kan väl se till att man vet sitt användarnamn/lösenord har loggat in, aktiverat rabatten (eller vad det var nu hon skulle göra, eftersom hon var tvungen att logga in först) innan man kommer fram till kassan och ska betala.

Såg att Lidl Ocean Sea fiskpinnar fick bra kritik i Råd och Rön. Billiga är de också!
Nån som testat Ocean Sea fiskpinnar?
Här står lite också:
Deras vanliga fiskpinnar är bra. De har en variant med lax, som är förvillade lik den vanliga både till utseende och förpackning, fast smaken är bara fel. Inte direkt äcklig, men fel. Lite som att man petar in majonäs i en semla. Även om det är bra majonäs blir det fel.

Jag anar ironin.
DÄr jag bor var det en ren utanförskapsbutik men nu är det väl lite mer blandat när matpriserna stuckit iväg. True story.

Jag "gillar" Lidl. Mest pga varierande sortiment.
Jag har inget emot Lidl alls, har ett par cykeltröjor därifrån som jag åker skidor i. Tyckte bara det var kul med byxor "Motionär" ;)

Passa på
IMG_4908 - stor.jpeg

Nu verkar de ha den golvpumpen igen som jag är klart nöjd med.
Fast nu är priset 149:-, jag har för mig att jag gav 99:- för ett par år se'n.

Jag handlar gärna på Lidl, denna vecka har det ffa varit jordgubbarna jag skrev om i #4.089
men när det gäller en cykelpump av helt okänd tillverkning som endast finns att köpa under 1-2 veckor (kanske upprepas om ett år?) då är jag skeptisk: Luftpump

Särskilt när man kan köpa en SKS-pump för endast knappt 200 SEK mer
11285_AIR_X_PRESS_8.0_pers-1.png

Till SKS-pumpar finns det reservdelar både för anpassning(tex olika slangar, manometrar och munstycken/pumphuvud) och framtida underhåll

Alternativt en enklare Lezyne-pump med tydlig digital manometer för ~100 SEK mer än Lidlpumpen
Läs mer hos Lezyne
Även till Lezyne-pumpar finns det en hel del reservdelar

Jag handlar gärna på Lidl, denna vecka har det ffa varit jordgubbarna jag skrev om i #4.089
men när det gäller en cykelpump av helt okänd tillverkning som endast finns att köpa under 1-2 veckor (kanske upprepas om ett år?) då är jag skeptisk: Luftpump

Särskilt när man kan köpa en SKS-pump för endast knappt 200 SEK mer
11285_AIR_X_PRESS_8.0_pers-1.png

Till SKS-pumpar finns det reservdelar både för anpassning(tex olika slangar, manometrar och munstycken/pumphuvud) och framtida underhåll

Alternativt en enklare Lezyne-pump med tydlig digital manometer för ~100 SEK mer än Lidlpumpen
Läs mer hos Lezyne
Även till Lezyne-pumpar finns det en hel del reservdelar
Har haft min lidl-pump ett bra tag och kan inte vara annat än nöjd. Lezynepumpen jag hade innan var rent skräp där jag tog pengarna tillbaka.

Själv har jag inga planer på att fortfarande leva om 45 år, och definitivt inte pumpa cykeldäck, och de som tömmer förråden kommer troligtvis bara slänga pumpen. Så för mig är det andra aspekter än 40+ års användbarhet som är viktigare, tex om det går åt mer resurser att tillverka.

Jag har haft min SKS i ca 10 år. Har bytt pumphuvudet en gång, hittade det på Amazon för ca 80 kronor.
Men å andra sidan, om en pump bara kostar 99 kronor, så kan man ju köpa ny när den är utsliten.

https://www.clasohlson.com/se/Asaklitt-cykelpump-med-tryckmatare/p/31-4844

Om de inte gjort om den så går det byta huvet till ett sks-huvud. Då blir pumpen ännu bättre.

Den har jag använt i ganska många år. Noll problem med själva pumpen, manometern eller slangen. Efter några år tyckte jag att gängorna på ventilerna hade slitit med tätningen i pumphuvudet så pass att den blev lite glapp (presta). Bytte till ett pumphuvud från sks som jag för övrigt inte är helt nöjd med (orange plast med "dubbelt huvud")

Denna har jag. Dock inte lika bra pga ingen ”krok” att fästa i handtaget.

Det kan vara en förbättring av den jag länkade till och som jag köpte. Fördelen med denna typ av ventilhuvud är det klarar av samtliga 3 ventiltyper (jag tror att det bara finns 3) som finns på cyklar.

Det finns andra huvud som bara klarar av Presta ventiler, det satt ett sådant på min pump, men det huvudet fungerade aldrig för mig.

Och även äldre huvud, men där tror jag att det gäller mer googling för att hitta packningar.

Jag har det rois länkade och är halvnöjd. Ibland kan man behöva fippla lite för att få luften att gå genom prestamunstycket och inte smita ut via schraedermunstycket istället. Sen tycker jag att kvalitetskänslan är så där.

Tillbaka
Topp