Tips om budgetprylar på Lidl

Själv har jag inga planer på att fortfarande leva om 45 år, och definitivt inte pumpa cykeldäck, och de som tömmer förråden kommer troligtvis bara slänga pumpen. Så för mig är det andra aspekter än 40+ års användbarhet som är viktigare, tex om det går åt mer resurser att tillverka.
Då är det ju perfekt att köpa en gammal SKS-pump! Att återanvända minskar verkligen på resursåtgången. Sedan när du slutat pumpa cykeldäck säljer du den vidare.

Nån som kan recensera cykelglasögonen?
Jag har ett par som jag köpte 2020 eller nåt. De har fungerat fint hittills. Har inte bytt glasen så ofta för det är lite pilligt men det går med vilja och rätt teknik.

Har väl inte varit överdrivet rädd om dem men de håller än och har inte några repor att tala om.

IMG_3931.jpg

Fanns två mekställ imorse 9.30 på Lidl i Sollentuna (Tureberg). Jag köpte ena! Fanns ett gäng sadlar och lite byxor etc men jag nöjde mig med stället.

Jag ersatte originalsadeln på morsans 15 år gamla Skeppshult tantcykel med mellanstorleken. De såg väldigt likvärdiga i storlek ut, om nån undrar och behöver en referens.

Inga glasögon på Lidl Flatås (Marconimotet i Västra Frölunda) men resten fanns. Bara två par cykeltights till herr i storlek M (48-50).

Däremot fanns det 4-pack 1.5 liter Trocadero för 40 spänn, den enda rätta koffeinerade läskeblasken!

Klockaretorpet Norrköping vid lunchtid i dag, verkade röra sig fort - fanns några mekställ, enstaka mtb-sadlar något fler av övriga storlekarna, gott om slangar och glasögon, några bibs och andra kläder - både dam och herr.

Klockaretorpet Norrköping vid lunchtid i dag, verkade röra sig fort - fanns några mekställ, enstaka mtb-sadlar något fler av övriga storlekarna, gott om slangar och glasögon, några bibs och andra kläder - både dam och herr.
Slangarna... är det bara Dunlop (som bilden på hemsidan visar)? Oklart vad de menar med "Punkteringsfri cykelslang". Är det att de inte säljs med punktering? För jag tvivlar på att de lyckats skapa cykelslangar som inte kan få punktering.

Min erfarenhet är:
Pump - mätaren visar helt fel direkt men bra med munstycke för att pumpa basketboll. Lånas ut permanent efter ett års hyllvärmning.

Cykelshorts - köptes för att ha under semesterveckor. Samlar svett som en blöja och är lite som att cykla med en blöt wettextrasa. Använda en gång.

Mekställ - köptes för att det var lätt att flytta och saknade funktionen som mitt park tools har där det slår av smalbenet på den som försöker bära mekstället. Användes under flitigt svärande då det är svårt att spänna fast cykeln och glasspaketplasten gör att det är svårt att får rören att sitta fast. Tar man av ett hjul så roterar cykeln med tyngden. Används inte längre då mitt park tools har fått permanent plats.

Slangarna... är det bara Dunlop (som bilden på hemsidan visar)? Oklart vad de menar med "Punkteringsfri cykelslang". Är det att de inte säljs med punktering? För jag tvivlar på att de lyckats skapa cykelslangar som inte kan få punktering.
Slangarna som säljs som "punkteringsfria" är försedda med vätska, som tätar hål upp till 3 mm, dessa säljs styckvis, verkar finnas med Schrader och Dunlop-ventil.

Slangarna som säljs i två-pack är vanliga standardslangar, och finns i alla 3 varianter (Presta, Schrader och Dunlop).

Senast ändrad:
Fullt utbud på Lidl vid Frölunda-rondellen (inte torget). Köpte på mig en av vardera vuxenglajor.

Fanns två olika ventiler på slangarna, dock ej presta, punkteringsskyddade var ruskigt tunga, troligen perfa på familjemedlems stadscykel där punka är en omöjlig grej att laga själv.

Fullt utbud på Lidl vid Frölunda-rondellen (inte torget). Köpte på mig en av vardera vuxenglajor.

Fanns två olika ventiler på slangarna, dock ej presta, punkteringsskyddade var ruskigt tunga, troligen perfa på familjemedlems stadscykel där punka är en omöjlig grej att laga själv.
Har också bara sett bilventil och Dunlop på de vanliga slangarna i 2pack. Dvs inga Presta. Detta då i de båda butikerna i Lund.

Senast ändrad:
Var inom Lidl igen, ett extra par glasögon, så kan jag ha ett par med dom coola spegelglasen och ett par med prickskyttefärgen för lite mörkare förhållanden, win-win.

Köpte också ett par skor, tanken var att jag ska vara king i centrum med glasögonen och ett par snygga Lidlskor i sommar.

Men när jag kom hem såg jag till min fasa att jag fått med mig ett par "Ladies' Lidl trainers". Dom låg i fel box, boxen för "Mens Lidl trainers".

Är det någon skillnad? Och i så fall vad?

20240405_220321~2.JPG

Var inom Lidl igen, ett extra par glasögon, så kan jag ha ett par med dom coola spegelglasen och ett par med prickskyttefärgen för lite mörkare förhållanden, win-win.

Köpte också ett par skor, tanken var att jag ska vara king i centrum med glasögonen och ett par snygga Lidlskor i sommar.

Men när jag kom hem såg jag till min fasa att jag fått med mig ett par "Ladies' Lidl trainers". Dom låg i fel box, boxen för "Mens Lidl trainers".

Är det någon skillnad? Och i så fall vad?

Visa bilaga 690680
Du kan känna dig bekväm med vetskapen att dessa Lidl skor är unisex.
Sugen på Lidl dräkten som passar till skorna?

Bilagor

• 9225B327-D0B9-4CB1-A821-154B187B754C.jpeg
    9225B327-D0B9-4CB1-A821-154B187B754C.jpeg
    99.1 KB · Besök: 106
Du kan känna dig bekväm med vetskapen att dessa Lidl skor är unisex.
Sugen på Lidl dräkten som passar till skorna?

Vad gäller träningsoverallen så var jag väldigt sugen, men man vill ju inte klä sig för snobbigt heller.

Inte för att jag fattar vad det skulle vara för skillnad mellan skorna, men dom har olika etiketter. I övrigt ser dom likadan ut (utan att ha tittat så noga). Så här ser den ut som jag fick med mig hem.

20240406_171012~2.JPG

Vad gäller träningsoverallen så var jag väldigt sugen, men man vill ju inte klä sig för snobbigt heller.

Inte för att jag fattar vad det skulle vara för skillnad mellan skorna, men dom har olika etiketter. I övrigt ser dom likadan ut (utan att ha tittat så noga). Så här ser den ut som jag fick med mig hem.

Visa bilaga 690808
Jag har sett en del påståenden om att damstorlekar och herrstorlekar ibland skiljer, trots att det är samma storlek, t.ex. 38. Vet inte hur det är i det här fallet. Det kan t.ex. vara sådana saker som att herrstorlekarna är bredare i lästen. V.g. löparskor t.ex. så har jag för mig jag läst någonstans att det kan vara olika dämpning (herrar ofta tyngre än damer kanske, pga mer muskler t.ex?). Jag har dock ingen erfarenhet av unisexskor, eller att använda damskor, förutom då jag var barn och lånade morsans träskor med strl. 39 ibland. Nu har jag 47 så jag behöver sällan tänka på om det är en dam- eller herrmodell :sneaky:

Tillbaka
Topp