tips på bra ryggsäck

slaktarn

Aktiv medlem
tips på bra ryggsäck
Givetvis så finns det någon här som har bra tips på lite större ryggsäckar. Idag har jag en Vaude bike alpin air 25 +5 som fraktar träningskläder, ombyte, mat osv när man skall iväg till jobbet. Nu har det visat sig att jag behöver en lite större variant och då kanske det finns någon här som har tips på någon som är minst 35 liter. Hmm..jag vet att det finns en större Vaude men den e rätt dyr.... Finns det inga varianter som är lite billigare?

tips på bra ryggsäck
Det här var en bra tråd.

Jag har min Haglöfs tight. Är nöjd med den men skulle behöva ett överdrag så att det inte regnar in i den. Små överdrag för ryggsäcken vore bra. Annars kanske jag behöver något vattensäkert. Klarar Vaude regn och rusk?

tips på bra ryggsäck
Heklamama - tack för tipset! Dock passar en sådan inte mina behov och jag vill gärna kunna få tag på en i sverige

Veloce - det finns ett överdrag till Vaude som gör att de klarar regn.

mzi - jag använde faktiskt sök här på forumet (ingen träff senaste halvåret) och även google... men det är kul att få några tips på nåt som man inte tänker på i första läget.

tips på bra ryggsäck
2004, 2005, 2006 och två st från 2008. Låååååånga veckor. ;)

Timbuk verkade ha en hel del täta och enkla ryggsäckar. Jag har en Ortlieb Xpress som jag inte använder. Garanterat vattentät men sån där cykelbudsmodell och det gillar jag inte.

tips på bra ryggsäck
På den tiden jag var ung och tuff hade jag oxå en Messenger-väska, numera när det viktigaste är att saker o ting ska vara praktiska och ergonomiska väljer jag Vaude...

Givetvis finns det ett regnskydd i Vaude-ryggan...givetvis har det färgen orange så att man ska synas i trafiken...

tips på bra ryggsäck
Kanske ska lägga ut min ortlieb på köp och sälj. Borde finnas en del unga och tuffa här. Själv cyklar jag runt med en bläckfisk på ryggen. Många långa tentakler som fladdrar i motvinden.

tips på bra ryggsäck
Tackar för bra tips.

Det blev slutligen en Osprey Talon 44. Väger 900 gram och sitter perfekt iom att jag kunde få den i Large modell. Den går ju att spänna åt rätt bra så den blir inte så stor ofylld.

Tillbaka
Topp