Tips på dagstur Östersund/Åre/Annat

lepik

Medlem
Jag sitter i bilen på väg mot Östersund efter att ha cyklat några dagar i Falun och Järvsö. Jag och flickvännen är sugna på att cykla lite mer, men vi skulle vilja cykla på tur nu när vi har åkt lift i ett par dagar. Jag söker därför tips på vad vi skulle kunna göra för turer.

Eftersom flickvännen är ganska ny på stigcykling söker vi något inte alltför brötigt, utan snarare slingrande singletrack. Turen ska väl helst gå att göra på några timmar, och vi har inte möjlighet att bli upplockade någonstans utan måste återvända till bilen. Drömscenariot innehåller storslagna vyer, kalfjäll och oändliga, flowiga utförslöpor.

Åk till Storulvån. Ta leden mot Gåsen. Två km stig, sex km grusväg och sen mellan Tjallingen och Gåsåns vindskydd. 7 km episk stig. Lite spång och lite trix.

/Eric

Eller Frösön runt. Finns karta på Östersunds ck:s hemsida. O det va bra uppmärkt. Vissa tekniska partier men annars bra stigcykling.

Mvh Peter

MTB spåret på ÖSK tillsammans med östra delen av 15km spåret i Spikbodarna är också en fin tur, lättcyklat men med en del riktigt flowiga partier

Tillbaka
Topp