Tips på hybridhoj vid bråck?

jorre74

Medlem
Hej,
Fick nyss mycket trist besked om relativt stort bukväggsbråck. Har tidigare hobbycyklat mtb ca 20 år men måste nu helt tänka om.

Ska därför bege mig in på okänt område att försöka hitta en hybrid för upprätt sittposition, lättcyklad så jag ska kunna sitta ner i backar utan att ta i för mycket för att belasta magen.
Tanken är att använda för att cykla asfalt (cykelväg ej landväg) och lite grus då jag bor på Värmdö.

Var nyss på Cykelringen i Kungens kurva men av alla hundratals cyklar fick jag bara tips om två som skulle passa Trek FX sport AL 3 och Superior Blox 6.5 T. Ingen kändes hundra, utan att få hjälp att hitta rätt sittposition men de hade de inte tid med. Trek var responsiv och lätt men Superior skapade en skönare upprätt position men ändå inte helt perfekt. AI förslår Trek Verve, Specialized Sirrus 2.0 EQ.

Tack tacksamt emot tips där ute, budget ligger kring ovan förslagna hojar?

I sådana här specialfall (lite sportig cykel med o-sportig sittposition) kanske man inte kan räkna med att hitta 100% rätt i från början utan man kanske får räkna med att byta styre och/eller styrstam till ett som passar behoven. Kanske superkorta vevarmar också kan vara till hjälp här.

Tillbaka
Topp