Tips på knäskydd till barn?

• Trådstartare Trådstartare joa
  • Start datum Start datum

joa

Aktiv medlem
Har en femåring på 118 cm och drygt 20 kilo och en åttaåring på 140 cm och 34 kilo.
De åker en hel del kickbike i skateparker och pumptracks (Järvsö mfl).
Vi cyklar även stig och enklare "downhill".
Letar efter ett par knäskydd som är så pass sköna/smidiga att man inte behöver spendera lika mycket tid att argumentera för att få dem att sätta på dem som de cyklar/kickar.
Modeller med två band direkt mot huden går bort så en variant som man drar på som en strumpa, ev. i kombination med band är att föredra (I guess...)
Tips mottages tacksamt.

Vi har kassa skydd som är för stora för den lille...såg att Stiga har mindre storlekar men noterade inte om de hade bättre fästen. Kan vara värt att kolla för junior.

Min son körde med Sweet Protection knee guards när han var 5/6 år. Riktigt bra och dom kändes inte. Tyvärr töjades dom efter mycket användning och då måste min son dra upp dom varje 5 minuter. Nu kör han med 7idp flex, också riktigt bra, förutom att tyget har gott sönder där skyddet hade kontakt med en sten.

EDIT: 7idp har kardborreband ovan och under, men sonen använder dem som en sleeve.

Sjuåringen fick sådana nu till denna sommaren. Har endast klagat på dem en gång efter typ fem timmar.. skulle köpa samma igen.

Bilagor

• A6C0C628-D8C3-4B19-8266-3A1E17665D6C.jpeg
    A6C0C628-D8C3-4B19-8266-3A1E17665D6C.jpeg
    103.3 KB · Besök: 178
Vi har en ganska späd 5åring. När han var 4 köpt vi från Race Face. Med d3o.
Dom sitter klockrent, lite meckiga att få på men lite övning så är det inga problem.
Do passar än och säkert nästa sommar också ?

Vi har en ganska späd 5åring. När han var 4 köpt vi från Race Face. Med d3o.
Dom sitter klockrent, lite meckiga att få på men lite övning så är det inga problem.
Do passar än och säkert nästa sommar också ?

Köpte dessa till sjuåringen och han provade dem i 5 min och var inte alls nöjd, tyckte att de var obekväma, men har inget att jämföra med heller. Ska försöka komma på nåt för att få honom att prova dem på en cykeltur så att de blir lite mjukare.

Testade mina Alpinestars Paragon armbågsskydd på sjuåringen som benskydd igår på Kungsberget - funkade kanon och satt kvar hela dagen utan gnäll :)

Min son har kört med dom och var riktigt nöjd, men gummin töjades för mycket efter två år. Hur länge håller din sons?
Beklager sent svar. Han er nå på xs i voksenstørrelse og knebeskytterne har bruksmerker, men fungerer som de skal. Han er nå 11 år og sykler aktivt rundbane xc og landeveg

Har en femåring med ganska stabila ben, han kör mina fox armbågsskydd som knäskydd. Har gjort sedan 4års ålder. De är tunna och följsamma men har skyddat bra. Klagar ibland på att de blir varma på sommaren, men förstår att det är bra att ha skydd.

Kan dock inte minnas om det är M eller L som storlek.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp