Tips på leder runt och på Hallandsåsen

Tilott

Medlem
Hej! På besök i Båstad under en vecka eller två och behöver lite hjälp med att hitta fina leder runt Hallands "såsen", finns tyvärr inte så många reggade leder varken här på happy eller på trailforks... Någon lokal som har någon bra runda? Någon som vet om det finns en bra karta på någon turistbyrå eller liknande? Någon bra hemsida jag missat? Har letat febrilt, bugar och bockar för alla tips :)

Men idag får jag nöja mig med Vallåsen downhill :)

Vallåsens värdshus har karta. Har lånat där. Finns även en grönmarkerad slinga som börjar ungefär mitt emot på andra sidan vägen.

Jag hittar runt skapligt på och runt Hallandsåsen, bäst runt Vallåsen med omnejd. Hade gärna guidat en runda men jobbar nästa vecka o vet inte om jag får ihop tiden riktigt. Skulke vara en kvällstur isf kanske kanske.
Hmmmm....en Kväll-Happyride?
//Kalle

Klart att du ska fixa en kvällstur jag kan nästan varje kväll. önskar att man kunde lite mer stigar på åsen.

Jag har semester och är hemma de kommande två veckorna. Vet inte när jag ska cykla men lägger ut här på kalendern när det är dax(kanske med kort varsel). Kan tipsa om Osbecks bokskog i Hasslöv där finns markerade leder som funkar bra att cykla på, var rädd om fotgängarna bara.

Vi hörs.
/Jon

Jag har haft fullt upp så jag har inte kunnat få till något än. Hoppas kunna fixa en runda i nästa vecka. Håll koll i kalendern.

Tänkte köra en träningsrunda på 2-3 timmar på Åsen ikväll och planerar att starta vid 5-tiden.
Kan ta cykla förbi Båstad nya station då så kan dom som ev. är intresserad hänga med.
Har inte bestämt precis vilken runda men det lär bli en blandad kompott av asfalt, grusväg, skogsväg, stig och naturligtvis ofrånkomligen några backar :-)

Äsch... missar den :(.
semester denna veckan men likförb.... så sitter man vid burken utan att komma loss. sorry!

Kan inte jag heller tyvärr.... syrran på besök och hon bjuder på middag ikväll, synd att missa det!!
Och samtidigt synd att missa en (troligtvis rätt tuff) tur i gott sällskap....

Det blev en tur helt solo...

Bilagor

• DSC_3343.JPG
    DSC_3343.JPG
    324 KB · Besök: 150
Tillbaka
Topp