tips på ny pulsklocka

cerro

Aktiv medlem
tips på ny pulsklocka
Jag tappade bort min Suunto T6 och behöver nu något vettigt att ersätta den med. Behöver bara ha den till cykling.

Krav:
Klocka, ingen cykeldator man ska ha på styret
Ett pris mindre än en Suunto T6C

Önskemål:
Gå att synka med min Mac

Någon som har något bra förslag? Har kollat lite på Garmin Forerunner 310XT

tips på ny pulsklocka
Varför inte 305 eller 405? Vad jag förstått så är 310 xt mer för multisport. Storleksmässigt ligger 305 och 310 nära men det var längre drift på 310.

Riktigt bra pris på 305 via pricerunner.

Buddha

Aktiv medlem
tips på ny pulsklocka
Jag tittade också på 310 och 305, men valde den senare eftersom jag inte ska simma mer än en halvtimme med den och aldrig är ute på turer som varar mer än 8-10 timmar. Ingen av dom är något jag skulle gå omkring med till vardags så den lilla storleksskillnaden spelar ingen roll.

310 har ju trådlös överföring, men när jag tankar över datan så vill jag ju se den på skärmen och då spelar en sladd ingen större roll. Jag låter den också sitta kvar tills batteriet är laddat.

Utöver klockan så skaffade jag Garmins Quick Release Kit som består av ett armband med klockfäste och ett separat klockfäste till cykeln. Originalarmbandet tar man bort (men behåller sprintarna) och sedan är det bara att klicka loss och klicka i. Smidigt.

cerro

Aktiv medlem
tips på ny pulsklocka
Beställde för ett par dagar sedan. Blev faktiskt en Suunto T4c. Kom fram till att en Garmin 310XT eller liknande blev rätt dyrt och att jag inte behövde alla funktionerna som den har. Suuntos T4 har allt jag vill ha plus att den är snygg.

Topp