Tips på prisvärda hjul LVG (kolfiber)

landen

Aktiv medlem
Någon som har tips på prisvärt alternativ för lite högre kolfiberfälgar. Känns som det saknas ett segment där runt 6000-10 000kr
Kinafälgar och bygga själv är ett alternativ, men känner att garantier osv kan vara rätt gött ändå.

Hade det vart lugnt att tävla på disc hade jag gärna köpt ett par fin-hjul för 15k, men tar emot med fälgbroms.

Mellan 40-60 mm, fälgbroms och gärna bredare än smalare, inte för tunga. Reatips är såklart intressant det med.

Senast ändrad:
Du har sökt rätt länge har jag för mig, fortfarande inte hittat något, elle inget som riktigt funkat? Tycker det finns en del i det segmentet, iaf om en kan tänka sig att köpa begagnat. Kanttråd eller tub?

Jag är jäkligt nöjd med mina Mavic Cosmic Carbon (45mm höga) dom är både lätta å starka!
Köpte dom hos Cykelgear för 8900:-

Bilagor

• MavicCosmicCarbonPro2017SortHjulsaet251016.jpg
    MavicCosmicCarbonPro2017SortHjulsaet251016.jpg
    173.8 KB · Besök: 94
  • IMGP8548 (2).JPG
    IMGP8548 (2).JPG
    411.5 KB · Besök: 91
Luktapåblommorna sa:
Du har sökt rätt länge har jag för mig, fortfarande inte hittat något, elle inget som riktigt funkat? Tycker det finns en del i det segmentet, iaf om en kan tänka sig att köpa begagnat. Kanttråd eller tub?

Körde hela förra säsongen på Lightbicycles 45mm fälgar byggda på DT240-nav, va verkligen supernöjd. Men kommer inte ha någon följebild som kan kasta ut saker denna säsong, så har gärna något smidigare. Är lite skeptisk till samma fälgar för kanttråd.

Kollat beggat, men finns inte så mycket alls.

Stuvarn sa:
Jag är jäkligt nöjd med mina Mavic Cosmic Carbon (45mm höga) dom är både lätta å starka!
Köpte dom hos Cykelgear för 8900:-

Gött att det funkar, jag är lite avig till Mavic, har egentligen bara haft problem med deras hjul. En eker gick på en resa i Italien som inte gick att få tag i någonstans. Sen deras glidlagrade bodys som behöver massa kärlek för att inte ge upp (kanske är löst nu). Sen känns det inte som att de hängt med alls i trenden bredare fälgar.

landen sa:
Gött att det funkar, jag är lite avig till Mavic, har egentligen bara haft problem med deras hjul. En eker gick på en resa i Italien som inte gick att få tag i någonstans. Sen deras glidlagrade bodys som behöver massa kärlek för att inte ge upp (kanske är löst nu). Sen känns det inte som att de hängt med alls i trenden bredare fälgar.

https://www.cykelgear.se/hjul/racer-hjul/mavic-cosmic-carbon-pro-2017-vit-m-25

Det verkar som Mavic har uppdaterat hjulen/fälgarna inför 2017....ser oxå på länken att hjulen blivit lite dyrare....

landen sa:
Vad tror ni om Wiggles/CRC egna märke Prime? http://www.wiggle.se/prime/hjul/
Det är (precis som med majoriteten av hjul i det här prissegmentet) rebrandade Kinahjul med nav från okänd tillverkare. Det är i mitt tycke ett betydligt större grisen-i-säcken-köp än Kinahjul från en etablerad tillverkade som är utrustade med kvalitetsnav.

Det jag gjorde var att jag beställde Kinahjul med DT-nav. Strular Kinahjulen eller om (när) bromsytorna har slitits så kan jag alltid beställa nya fälgar och återanvända naven.

Tillbaka
Topp